2021-08-29, 20:54
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Regeringen, Folkhälsomyndigheten, Kungen, Media, Etablissemanget uppmanar ALLA att vaccinera sig för att solidariskt skydda varandra och sjukvården.

Det hade varit klädsamt om de gjorde samma sak om alkohol, cig och socker.

Möjligt, men jag tror det när jag ser det i Sverige. Men jag hoppas att skyddet räcker något år. Immunitet ifrån min SARS-COV2 infektion har nog också minskat, men inte vad gäller T-cellsimmunitet och några andra Immunitetsmekanismer.
Citera
2021-08-29, 21:05
Medlem
qwerty-66s avatar
Intressant hur effektivt delta sprids i skolan.
Lärare smittade ner de två närmaste raderna av ungar i klassrummet trots öppna fönster i denna "case study".

I princip alla ungar i skolan kommer hinna smittas under en termin..... Så bered er på mycket vabbande.

Beskrivning
Spread in US schools
Dr. John Campbell45 899 visningar29 aug. 2021
USA, Teacher learned she was positive 2 days later

https://www.washingtonpost.com/health...

Marin County, California, May 19, under 12s

One teacher, not vaccinated, feeling fatigued with some nasal congestion

Worked on, toot of mask for class reading

Air filter, windows open on two walls

6 feet between desks

Learned she was positive two days later

12 of 24 had been infected

6 symptomatic, 6 asymptomatic

Mostly in the two rows closest to her desk

Outbreak spread to other classes
Citera
2021-08-29, 21:12
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Och Delta är det sista som detta virus har att bjuda på? Tror tyvärr att detta är långt ifrån över. Börjar bli mer och mer övertygad om att det är ett misstag med massvaccineringen mitt i pandemin. Dessa vaccin läcker för mycket, och jag tror tyvärr viruset kommer lära sig nya trick.

Jo de slumpmässiga mutationerna, under trycket av det naturliga urvalet, kan ge nya virus varianter. Men att ge mer än 1000 fler viruspartiklar i de övre luftvägarna jämfört med Alfa-varianten, som Delta-varianten gör ökar sannolikheten för spridning maximal, vilket är det enda som betyder något ur evolutionär synvinkel.

Hade vi fortsatt att ha Alfa-varianten, så hade vårt problem redan varit löst i alla länder som vaccinerat mer än 50 procent av hela befolkningen fullvaccinerad. Vaccinen minskar smittspridningen, ifrån, de vaccinerade som får Alfa-varianten, men, tyvärr, gäller det inte Delta-varianten.

Men sannolikheten att, infekteras, av Delta-varianten är 500 procent mindre för fullvaccinerade jämfört med ovaccinerade och 29,2 gånger mindre sannolikhet för fullvaccinerade att bli inlagda på sjukhus, jämfört med ovaccinerade. Men eftersom Delta-varianten är så smittsam, så krävs det nog att mellan 70 och 75 procent av hela befolkningen är fullvaccinerad, för att vi skall få lite ordning på det hela. (Då räknar jag vaccinerade från 16 år och uppåt, inte vaccinerade små barn). Först därefter kan vi börja tänka på att börja återgå till ett vanligt liv.
Senast redigerad av Ola Schubert 2021-08-29 kl. 21:22.
Citera
2021-08-29, 21:13
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Typ alla läromedel innan 2020. Sedan dess har alla experter som pratat om naturlig immunitet fått se sina konton bli raderade på sociala medier och kallade ”folehattar” och ”plattjordare” som inte följer vEtEnSkApEn.

Narrativet är att det bara och endast bara big pharma som kan lösa pandemin med sitt heliga ”vaccin”.
Vilka experter har fått sina konton raderade på sociala medier för att ha pratat om naturlig. Immunitet?
Citera
2021-08-29, 21:14
Medlem
Surtrutens avatar
En körmedlem har tidigare varit sjuk i Covid-19.
Samma körmedlem är nu sjuk igen i covid-19.

Frågan är om det beror på att hon även vaccinerat sig efter den första "omgången" covid eller om det är något annat. Det ska tilläggas att hon är rökare.

Någon som har något vetenskapligt att komma med i denna fråga.
(Kvalificerade gissningar är okej, men konspirationsteorier anmäls som trams enligt min bedömning.)
Citera
2021-08-29, 21:15
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Intressant hur effektivt delta sprids i skolan.
Lärare smittade ner de två närmaste raderna av ungar i klassrummet trots öppna fönster i denna "case study".

I princip alla ungar i skolan kommer hinna smittas under en termin..... Så bered er på mycket vabbande.

Beskrivning
Spread in US schools
Dr. John Campbell45 899 visningar29 aug. 2021
USA, Teacher learned she was positive 2 days later

https://www.washingtonpost.com/health...

Marin County, California, May 19, under 12s

One teacher, not vaccinated, feeling fatigued with some nasal congestion

Worked on, toot of mask for class reading

Air filter, windows open on two walls

6 feet between desks

Learned she was positive two days later

12 of 24 had been infected

6 symptomatic, 6 asymptomatic

Mostly in the two rows closest to her desk

Outbreak spread to other classes

Ja, en ovaccinerad lärare smittade en massa ungar, inte tvärt om! Jag har hört talas om detta fall som visar hur smittsam Delta-varianten verkligen är. Den lärare som inte vaccinerar sig är, inte bara dum i huvudet, utan väldigt oansvarig gentemot barnen!
Citera
2021-08-29, 21:17
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Vilka experter har fått sina konton raderade på sociala medier för att ha pratat om naturlig. Immunitet?
Du kommer inte att få något vettigt svar, det är jag 99 % säker på, men det kan säkert ha hänt att någon skrivit om naturlig immunitet i ett sammanhang som är allt för "märkligt" för att tillåtas vara kvar.
Citera
2021-08-29, 21:22
Medlem
Två fullvaccinerade familjer träffas, alla 8 deltagare är fullvaccinerade. Alla får covid och några blir rejält sjuka. Ingen hospitalisering men ingen är heller i riskgrupp.

0% effektivitet av vaccinet.
Citera
2021-08-29, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Där ser man vad en enda antivaxxer kan ställa till med!
min dotter i england insjuknade i covid 6v efter andra dosen hon var dålig i tre veckor min fru är på bättringsvägen nu hon fick sin andra dos för 5veckor sedan. själv är jag ovaxad och insjuknde för 5dgr sedan" sensmoral man ska inte vänslas med frun när hon är dålig" skulle tro att det är dom vaxade som driver smittan i dag.
Citera
2021-08-29, 21:28
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Två fullvaccinerade familjer träffas, alla 8 deltagare är fullvaccinerade. Alla får covid och några blir rejält sjuka. Ingen hospitalisering men ingen är heller i riskgrupp.

0% effektivitet av vaccinet.
Fullvaccinerade sprider Delta-varianten, om de blir infekterade,lika effektivt som ovaccinerade, Men chansen att få Delta-varianten är ändå en femtedel jämfört med ovaccinerade. Så de inblandade måste ha haft en väldig otur, om nu historien är sann...

Men vaccinet skyddade alla ifrån allvarlig sjukdom, vilket är det viktigaste!
Citera
2021-08-29, 21:29
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Och Delta är det sista som detta virus har att bjuda på? Tror tyvärr att detta är långt ifrån över. Börjar bli mer och mer övertygad om att det är ett misstag med massvaccineringen mitt i pandemin. Dessa vaccin läcker för mycket, och jag tror tyvärr viruset kommer lära sig nya trick.

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo de slumpmässiga mutationwrna, under trycket av det naturliga urvalet, kan ge nya virus varianter. Men att ge mer än 1000 fler viruspartiklar i de övre luftvägarna jämfört med Alfa-varianten, som Delta-varianten gör ökar sannolikheten för spridning maximal, vilket är det enda som betyder något ur evolutionär synvinkel.

Hade vi fortsatt att ha Alfa-varianten, så hade vårt problem redan varit löst i alla länder som vaccinerat mer än 50 procent av hela befolkningen fullvaccinerad. Vaccinen minskar smittspridningen, ifrån, de vaccinerade som får Alfa-varianten, men, tyvärr, gäller det inte Delta-varianten.

Men sannolikheten att, infekteras, av Delta-varianten är 500 procent mindre för fullvaccinerade jämfört med ovaccinerade och 29,2 gånger mindre sannolikhet för fullvaccinerade att bli inlagda på sjukhus, jämfört med ovaccinerade. Men eftersom Delta-varianten är så smittsam, så krävs det nog att mellan 70 och 75 procent av hela befolkningen är fullvaccinerad, för att vi skall få lite ordning på det hela. (Då räknar jag vaccinerade från 16 år och uppåt, inte vaccinerade små barn). Först därefter kan vi börja tänka på att börja återgå till ett vanligt liv.
Det bör tilläggas att delta-varianten fanns redan innan vaccinet började användas i full skala, kanske innan det ens gjorts några fas 1 studier.
Citera
2021-08-29, 21:32
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
min dotter i england insjuknade i covid 6v efter andra dosen hon var dålig i tre veckor min fru är på bättringsvägen nu hon fick sin andra dos för 5veckor sedan. själv är jag ovaxad och insjuknde för 5dgr sedan" sensmoral man ska inte vänslas med frun när hon är dålig" skulle tro att det är dom vaxade som driver smittan i dag.

Ja, dom vaccinerade, som lyckats få Covid-19, bidrar att sprida smittan lika effektivt som ovaccinerade.

(Se mina tidigare inlägg)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in