Citat:
Ursprungligen postat av
mickes418
C# kan inte bygga hemsidor per se. Men du kan bygga hemsidor med ramverket och använda C#. I princip allt du kan göra med C++ kan du göra i C# också, med några undantag.
Vidare så spelar det ingen roll om du använder C# eller C++, är koden kass så kommer programmet fungera kasst. Och funktionalitet kan köras lika snabbt i C# som i C++. Det finns tillfällen där C++ är snabbare, men det finns tillfällen där C# är snabbare så vissa metoder i ramverket utnyttjat processornära funktioner i operativsystemet. Överlagt ej genomtänkt inlägg.
Är man intresserad av avancerad spelutveckling bör man lära sig C++, annars C#. Det enda jag saknar från C++ är multipla arv.
Ja, jag vet inte hur mycket det skiljer mellan olika språk och kompilatorer, men den största skillnaden i prestanda får man väl om man väljer rätt datastrukturer och inte håller på och skapar nya variabler hela tiden...
ex. i java:
for(int i = 0; i<någonting; i++){
String str = "test sträng"
}
kommer ju att leda till sämre prestanda än om man satt str utanför loopen. Sen är ju strängobjekt i java immuteable, så det var ett dåligt exempel, men jag tror att du fattar min poäng
OT: Som folk redan har sagt, kan man redan programmera så lär man sig språket på nolltid. Men har man inte kodat innan och lagt ner tid för att verkligen förstå vad som händer så blir det tufft.