2021-08-29, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Många tycks utgå från att ringarna förvarades i väskan. Vad vet vi om Helenas kläder, byxorna och koftan, kan de kanske varit försedda med fickor? Lypsyl, läkerol och tuggummipapper är saker som lika gärna kan förvaras i en ficka.

Och vad fanns mer i väskan är en fråga som inte fått något svar. Ett par skor saknas, det kan vi slå fast, men vad mer?

Att ringarna skulle ha förvarats i väskan känns väl som en mycket oklar uppgift. Tror det kommer från GW, åtminstone han som lanserade den publikt i något veckans brott-avsnitt.

Kan ringarna åkt av fingrarna när Helena gjorde motstånd mot sin gärningsman?
Citera
2021-08-29, 12:49
Medlem
Vet nån om det gjorts någon rekonstruktion av möjliga scenarier och tillvägagångssätt på plats ?
Citera
2021-08-29, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Ändå intressant att hon tar av sig ringarna på vägen hem och sätter i väskan i så fall. De flesta väntar nog till dess man kommer hem från festen innan man tar av sig smycken. Inte att man stannar till, tar av sig ringar och sätter ned ringarna i väskan. Möjligen om man är ute och åker bil och är på väg hem, då kan man pillra med sådant, ta av sig ringar, örhängen etc för att genast gå och lägga sig då man kommer innanför dörren. Vet man om hon hade ringarna på sig då hon lämnade festen?

Hon kan ha haft ringarna i flera dagar i väskan. Finns inget som säger att hon hade dom på sig den kvällen.
Citera
2021-08-29, 12:53
Medlem
McMays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Kika gärna på dokumentärer på YouTube om fallet!

Skorna anses vara kastade åt sidan, inte avsparkade eller tappade.

Ringarna anser Leif GW tappats när Helena bars in i en bil, att hon skulle ha tagit av sig dem och haft i en ficka på ryggsäcken.

Tack för tips. Ni som varit med i tråden länge: Finns det någon ritning med platserna utmärkta som någon isf kan länka till? Dvs samlad översikt av lekplats, cykelväg, upphittade skor och ringar, vittnesplacering, bostad etc?
Citera
2021-08-29, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Men detta är ju en ren spekulation .
Är väl ingen som vet att detta stämmer till 100%

Möjligen så kan GM veta detta.
Citera
2021-08-29, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Att ringarna skulle ha förvarats i väskan känns väl som en mycket oklar uppgift. Tror det kommer från GW, åtminstone han som lanserade den publikt i något veckans brott-avsnitt.

Kan ringarna åkt av fingrarna när Helena gjorde motstånd mot sin gärningsman?
Så vitt jag kommer ihåg av det som sagts kring detta är att på sättet de hittats snarare tyder på att de trillat av/ur någon ficka eller väska snarare än att de slitits av eller slängts av. Dvs de låg nog ganska nära varandra och inte utspritt.
Citera
2021-08-29, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Så vitt jag kommer ihåg av det som sagts kring detta är att på sättet de hittats snarare tyder på att de trillat av/ur någon ficka eller väska snarare än att de slitits av eller slängts av. Dvs de låg nog ganska nära varandra och inte utspritt.
Lika troligt att hon hade ringarna på sig och i ett sista desperat försök visa att nåt hänt innan dom får in henne i bilen , att själv släppa ringarna rakt ner på marken , försöker tänka hur jag själv skulle kunnat agera .
Citera
2021-08-29, 13:09
Medlem
Citat:
Uppradade har nämnts. En polis som var med när de hittades menar att sättet de låg på väckte deras uppmärksamhet, men vill inte gå närmare in på hur.

Vi ska heller inte glömma att det tar lång tid innan platsen spärras av. En hel söndag med vackert sommarväder hinner gå, och gissningsvis besöks lekplatsen av både ett och fler barn under den dagen.
Senast redigerad av Judaland 2021-08-29 kl. 13:14.
Citera
2021-08-29, 13:47
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Hon kan ha haft ringarna i flera dagar i väskan. Finns inget som säger att hon hade dom på sig den kvällen.
Man brukar ha ringar på sig som tjej för att vara fin då mam går ut och festar. Är kvinna själv så vet. Skulle vara naken utan mina ringar då.. Men allt är möjligt, dock inte det mest logiska scenariot enligt mig åtminstone.
Citera
2021-08-29, 13:49
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Möjligen så kan GM veta detta.
Jo det har du helt rätt i! 😁
miss av mig! 😉
Citera
2021-08-29, 13:52
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Men hur kom då det okända DNA dit på skorna och blodet från Helena på dem?
Om inte GM rört skorna och de endast föll ur väskan?
Citera
2021-08-29, 13:53
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Om hon bars på GM rygg en bit till bilen, så kan hon visst ha sparkat av sig skorna själv i striden. Så de hade kommit långt ifrån varandra?
Var ju väldigt populärt med backpacking på den tiden, minns jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in