Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-28, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Hur får jag tillbaka EPG i min Formuler Alpha, har tömt cachen av misstag..

Vilket sätt loggar du in på Alphan?

Epg ska uppdateras av sig själv så fort man startar boxen.
Gjort den helt strömlös?
Citera
2021-08-28, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Ljudet vad det gäller IPTV är det bara 2 kanalsljud?

VOD har flerkanalsljud.
Finns enstaka kanaler som sänder i 5.1 ljud
Citera
2021-08-28, 16:26
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Vilket sätt loggar du in på Alphan?

Epg ska uppdateras av sig själv så fort man startar boxen.
Gjort den helt strömlös?

Har gjort den helt strömlös..
Citera
2021-08-28, 16:45
Medlem
Någon som vet vad det är för skillnad på dom här två Formuler Z Alpha?

https://www.amazon.se/gp/product/B083SQ1HFV/ref=ox_sc_act_title_2?smid=ANU9KP01APNAG&psc=1
https://www.amazon.se/gp/product/B083RWY384/ref=ox_sc_act_title_1?smid=ANU9KP01APNAG&psc=1

Vilken bör jag köpa, den för 992 eller 1037, ingen stor skillnad i pris för all del men undrar mest vad det är för skillnad på enheterna.

EDIT: Bland Q&A hittade jag denna kommentar som nog svarar på min fråga:
"Fjärrkontroll ingår. Nyaste versionen av Alpha har dessutom nya Bluetooth fjärren men vissa leverantörer har fortfarande gamla versionen av Alpha kvar och säljer."

J*nas L · den 27 juli 2021
Senast redigerad av johnnydengode 2021-08-28 kl. 17:02.
Citera
2021-08-28, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnnydengode
Någon som vet vad det är för skillnad på dom här två Formuler Z Alpha?

https://www.amazon.se/gp/product/B083SQ1HFV/ref=ox_sc_act_title_2?smid=ANU9KP01APNAG&psc=1
https://www.amazon.se/gp/product/B083RWY384/ref=ox_sc_act_title_1?smid=ANU9KP01APNAG&psc=1

Vilken bör jag köpa, den för 992 eller 1037, ingen stor skillnad i pris för all del men undrar mest vad det är för skillnad på enheterna.

EDIT: Bland Q&A hittade jag denna kommentar som nog svarar på min fråga:
"Fjärrkontroll ingår. Nyaste versionen av Alpha har dessutom nya Bluetooth fjärren men vissa leverantörer har fortfarande gamla versionen av Alpha kvar och säljer."

J*nas L · den 27 juli 2021

Alpha har inte blåtandsfjärren.
Den har Formuler GTV-IR1.

https://support.formuler.tv/kb/article/164-formuler-ir1-remote-quick-guide/

Samma utseende som Formuler GTV-BT1:

https://www.formuler.tv/gtv-bt1
Citera
2021-08-28, 22:12
Medlem
NasseTuggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Utan att bli för mycket off-topic.
Men vad är problemet med äldre än 5 år router? Nu har jag själv en väldigt ny, men inget fel med min 7 år gamla ubiquiti heller.
Är väl inte åldern utan kvalitén? Jämför en ASUS med det man får från t ex Bahnhof.

Personen har fortfarande inte gjort vad vi bett om dvs kört ett speedtest direkt ifrån appletvn, och inte rapporterat tillbaka, så jag antar problemet är löst. Blir extremt svårt att hjälpa när all info är ”det laggar, hjälp”

HUR många sitter på en ubiquiti? Det handlar om att genomström inte är tillräcklig i just hemma produkter. Och vad jag har förstått så sitter många hemma med en typ av billig modell på router.
Som de tror skall leva i all evighet. Tyvärr är det bäst före på vissa typer av produkter. Sedan att du kanske kan fixa o dona som är sin sak! Och Speedtest i all ära!? Det är snarare frågan om hur stabil är linan.
Citera
2021-08-28, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NasseTuggar
HUR många sitter på en ubiquiti? Det handlar om att genomström inte är tillräcklig i just hemma produkter. Och vad jag har förstått så sitter många hemma med en typ av billig modell på router.
Som de tror skall leva i all evighet. Tyvärr är det bäst före på vissa typer av produkter. Sedan att du kanske kan fixa o dona som är sin sak! Och Speedtest i all ära!? Det är snarare frågan om hur stabil är linan.

Ska man köra iptv bör man ha en stabil router. Den jag känner har nästan allls en asus,tplink,netgear eller liknande. Speedtest berättar vad han får för hastighet direkt i boxen. Ser inget fel med att tipsa
Citera
2021-08-29, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NasseTuggar

Jag kör Ubiquiti router.
Dom gör inte bara produkter för företag.
Flertalet prisvärda produkter vanliga hushåll.

Men jag kan hålla med dig till viss del.
Oftast har de som klagar och har mest problem inte ens startat om sin router och enhet.
Än mindre ha koll på om deras utrustning kanske är i sämsta laget för att få en stabil uppkoppling.
Citera
2021-08-29, 01:17
Medlem
Tja! en fråga som ny gäst , har en apple tv där jag kör iplaytv samma med andra kompisen , vi får inte till 4k filmer funkar inte och kolla då de laggar! Den tredje kompisen funkar det för???
och även via appen på tvn så inget fel på leverantören men fasiken kan de bero på? Jag kör rekommenderad hdmi kabel, nätverkskabel, bytt hdmi gångar osv men tänker om det kan vara någon inställning? Med vänlig hälsning,
Citera
2021-08-29, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heskis
Tja! en fråga som ny gäst , har en apple tv där jag kör iplaytv samma med andra kompisen , vi får inte till 4k filmer funkar inte och kolla då de laggar! Den tredje kompisen funkar det för???
och även via appen på tvn så inget fel på leverantören men fasiken kan de bero på? Jag kör rekommenderad hdmi kabel, nätverkskabel, bytt hdmi gångar osv men tänker om det kan vara någon inställning? Med vänlig hälsning,

Har du aktiverat "hardware acceleration" i settings på iPlaytv?

Laddat ner den senaste uppdateringen som kom den 23 augusti?

Sonen kör Apple TV 4K och där funkar det.
Citera
2021-08-29, 02:54
Medlem
IPTV: är det bara live-strömmad vanlig TV, eller finns det filmutbud i 4k? Jag är intresserad av de olika tjänsterna, men är lite osäker.Jag ser mest på film, har alltid gjort. Skaffat ny TV i 4k och skulle gärna vilja finna fram ett stort strömbart filmbibliotek.
Citera
2021-08-29, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Har du aktiverat "hardware acceleration" i settings på iPlaytv?

Laddat ner den senaste uppdateringen som kom den 23 augusti?

Sonen kör Apple TV 4K och där funkar det.
ska testa!

läste i ett tidigare inlägg som just du kommenterat

instagam
Medlem

Reg: Nov 2016
Har nu testat Deadpool 2 4K på Apple TV 4K med appen Iplaytv och där laggar det.
Kör med kabel och har 250/100 fiber från Bahnhof.
Testar direkt efter med min Nvidia Shield med appen IPTV Extreme Pro och där flyter det på felfritt.

Så antingen är det appen Iplaytv eller Apple TV 4K som inte pallar med riktigt.

Kör med Nxxxxc Oxe

verkar som det inte funkade för dig heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in