2021-08-28, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Randig-Sebra
Min feting:
Hur lika i röstläge var Helena och Ulrika? När jag jämfört ljudklipp med Ulrika och Gabriella så tycker jag att de har snarlika röster. Kan det vara Ulrika som Hanna hör?

Vad hade Ulrikas pojkvän Tomas för bil vid försvinnadet?

Och JA, jag tror att Ulrika vet mer om hennes systers försvinnande än hon har uppgivit.

Det känns ju helt osannolikt att Ulrika vet saker som hon dolt för polis. Nej. Varför skulle det vara så?
Citera
2021-08-28, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Classe kan avskrivas, läste om det åklagaren har, var ju oväntat tunt.
Var läste du det?
Citera
2021-08-28, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Hur långt är det från sjukhusparkeringen där den vita bilen observerades vid 05? till CL's dåvarande bostad? Finns det någon vettig förklaring till varför CL skulle välja att parkera bilen där och sen springa hem till lägenheten eller till föräldrahemmet?

Det är ju inte jättelångt, men du ska ta dig förbi Lockerud, ett hyreshusområde. Ska du dessutom till föräldrahemmet ska du gen Bråten (området där CL bor)

Finns ingen logik alls att parkera där om man ska till Bråten eller Radbyn.
Citera
2021-08-28, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Classe kan avskrivas, läste om det åklagaren har, var ju oväntat tunt.

Ok?
Vad har åklagaren då? Det är inte publicerat så vad vet du? Det du vet enligt dig, hur vet du det är sant?
Citera
2021-08-28, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Varför reagerar ingen på att både Helena och Claes var i Australien före försvinnandet? Var och en ensam?? Jag tycker det är märkligt. Var de där tillsammans tro. Väldigt udda plats att besöka enl. mej. Jag känner ingen som åkt på semester dit.

Ingen av dom var väl där på semester. Det var längre resor, typ ett år.
Citera
2021-08-29, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Det är ju inte jättelångt, men du ska ta dig förbi Lockerud, ett hyreshusområde. Ska du dessutom till föräldrahemmet ska du gen Bråten (området där CL bor)

Kanske just det som var meningen, att förvilla och inte vilja att den ska synas i närheten av hemmet🤔
Citera
2021-08-29, 00:08
Medlem
Vet man om CL är hemma igen? Synts till?
Citera
2021-08-29, 00:11
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Ok men om den här diagnosen som CL fick någongång efter hemkomsten från Australien var paranoid schizofreni och han fick ett rejält påslag efter mordet så var han nog inte kapabel att tänka logiskt.
Citera
2021-08-29, 00:12
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Det har spekulerats mängder nu de sista dagarna efter det att polisen lämnat ännu en utsaga.
Varför har aldrig någon spekulerat runt om det kan vara ett frivilligt försvinnande. Helena var en berest ung kvinna som bl.a besökt Australien.
Fanns poretial för att gå under jorden ?

Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Ni får ursäkta att jag sticker upp huvudet från sanden efter lång tid men jag har läst alla sidorna efter CL:s inträde.
Ingen som funderat över CL:s Australienresa (-resor?) och Helenas intresse för resor, typ Australienresa(-resor)?
Kanske ett möte på resan?

Citat:
Varför reagerar ingen på att både Helena och Claes var i Australien före försvinnandet? Var och en ensam?? Jag tycker det är märkligt. Var de där tillsammans tro. Väldigt udda plats att besöka enl. mej. Jag känner ingen som åkt på semester dit.

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag har varken hört eller läst att Helena besökte Australien, men det kan hon ju ha gjort för det. Däremot att hon var hos syster G på Nya Zeeland.

Citat:
Ingen av dom var väl där på semester. Det var längre resor, typ ett år.

Värt att kolla mer på?
Citera
2021-08-29, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ok men om den här diagnosen som CL fick någongång efter hemkomsten från Australien var paranoid schizofreni och han fick ett rejält påslag efter mordet så var han nog inte kapabel att tänka logiskt.
Nja, visst kan det vara logiskt. Bilen var väl föräldrarnas, om han kört hem den finnju risken att föräldrarna vaknar och kommer ut och ser en besudlad bil innan han hunnit städa rent. Bättre att parkera på ett lite tryggare avstånd.
Citera
2021-08-29, 00:20
Medlem
Citat:
Australien är stort, och i början av 90talet inget konstigt alls att ta en längre resa dit, det fullkomligt kryllade av svenskar där runt 90.
Citera
2021-08-29, 00:58
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja. Exakt det är lite ditåt jag tänker med. Inte just att dom hade mötts på resan utan i annat sammanhang. Fullt naturligt i en småstad. Och han kan då mycket varit bekant för Helena som ingen kände till. Där kan man nog kika mer detaljerat i en kartläggning vilket utredarna på Kalla fall såklart gör.

Jag tror helt klart att det är CL. Herregud, dom har något rejält på honom. Men det något som behöver kompletteras för att godkännas. Jag vill inte tro något annat. Ingen åklagare gör såhär annars. Vi får se vad det för DNA det handlar om sen med och hur det blir med det.

Tror jag också. De kanske är försiktiga med honom. Han verkar väldigt sjuk idag. Både psykiskt och fysiskt. Det stod nånstans att han "stapplade" in i rättssalen med en vit filt över huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in