Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-28, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Jo som jag skrev var det dålig tillgång till IVA-platser i början vilket gjorde att inte alla som behövde det kunde få det. Givetvis påverkar det dödligheten. Detta innebär dock inte att sjuksyrrorna har utvecklat nya tekniker, de använde bara de teknikerna på IVA som de har utbildats i att använda, respiratorer t.ex. Det var t.o.m. brist på munskydd i början.
Ditt svar är alltså att du inte tror att man utvecklat några metoder för vård av covidpatienter.

Tror du att detsamma gäller för vård av andra patienter, som till exempel HIV-patienter?
Citera
2021-08-28, 22:39
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ditt svar är alltså att du inte tror att man utvecklat några metoder för vård av covidpatienter.

Tror du att detsamma gäller för vård av andra patienter, som till exempel HIV-patienter?

"man", jo männen utvecklar tekniker men inte sjuksyrror. De gör det har har lärt sig under utbildningen.
Citera
2021-08-28, 22:42
Avslutad
Citat:
"man", jo männen utvecklar tekniker men inte sjuksyrror. De gör det har har lärt sig under utbildningen.
Vilka män gör annat än det de lärt sig under utbildningen?
Citera
2021-08-28, 22:50
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Vilka män gör annat än det de lärt sig under utbildningen?

Väldigt många inom IT t.ex. vi skapar hela tiden nya saker som aldrig har lärts ut. På universiteten lärs bara grundläggande baskunskaper ut. De lär inte ut hur man ska göra för att utveckla en ny teknik som inte existerar.
Citera
2021-08-28, 22:53
Avslutad
Citat:
Väldigt många inom IT t.ex. vi skapar hela tiden nya saker som aldrig har lärts ut. På universiteten lärs bara grundläggande baskunskaper ut. De lär inte ut hur man ska göra för att utveckla en ny teknik som inte existerar.
Jaha, men du tror alltså inte att man utvecklat några metoder för vård av covidpatienter, gäller det även andra patienter som t ex HIV-patienter?
Citera
2021-08-28, 22:57
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Jaha, men du tror alltså inte att man utvecklat några metoder för vård av covidpatienter, gäller det även andra patienter som t ex HIV-patienter?

Du går i cirklar, här har du svaret på det:

Citat:
Citera
2021-08-28, 22:59
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Då kanske vi kan avsluta denna munhuggning med att du på ett raljerande/fördomsfullt sätt klassificerade män och kvinnor som olika entiteter.

Det hela började med att du skrev:

Precis jag var raljerande och fördomsfull och menade självklart inte på allvar att män är korkade. Inte alla män iallafall.

Kvinnor och män är olika på många områden. Kvinnor och män är lika på många områden. Till syvende och sist är vi människor och styrs av liknande behov och drifter.
Citera
2021-08-28, 23:00
Avslutad
Citat:
Du går i cirklar, här har du svaret på det:
Så tror du att det är någon skillnad i metoden för att vårda covidpatienter idag jämfört med i mars 2020?

Att fler överlever idag beror fortfarande bara på att viruset förändrats?
Citera
2021-08-28, 23:02
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Så tror du att det är någon skillnad i metoden för att vårda covidpatienter idag jämfört med i mars 2020?

Att fler överlever idag beror fortfarande bara på att viruset förändrats?

Detta har du också fått flera svar på, t.ex. detta:

Citat:
Jo som jag skrev var det dålig tillgång till IVA-platser i början vilket gjorde att inte alla som behövde det kunde få det. Givetvis påverkar det dödligheten. Detta innebär dock inte att sjuksyrrorna har utvecklat nya tekniker, de använde bara de teknikerna på IVA som de har utbildats i att använda, respiratorer t.ex. Det var t.o.m. brist på munskydd i början.
Citera
2021-08-28, 23:06
Avslutad
Citat:
Detta har du också fått flera svar på, t.ex. detta:
Ja och min följdfråga på det blir då om du tror att detsamma gäller för vård av andra patienter ex hiv-patienter? Varför överlever HIV-patienter idag då det var en dödsdom på 80-talet?
Citera
2021-08-28, 23:11
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ja och min följdfråga på det blir då om du tror att detsamma gäller för vård av andra patienter ex hiv-patienter? Varför överlever HIV-patienter idag då det var en dödsdom på 80-talet?

Det är klart vården förändras men det det är inte sjuksyrrorna som utvecklar nya tekniker, det är i huvudsak män som gör detta. Nya mediciner, ny utrustning osv. som sjuksyrrorna sedan utbildas i att hantera.
Citera
2021-08-28, 23:14
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Precis jag var raljerande och fördomsfull och menade självklart inte på allvar att män är korkade. Inte alla män iallafall.

Kvinnor och män är olika på många områden. Kvinnor och män är lika på många områden. Till syvende och sist är vi människor och styrs av liknande behov och drifter.
Jag tror jag förstår vad du vill säga!
Sköt om dig och jag önskar dig allt gott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in