2021-08-24, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gummihajen
Själv ser jag på amerikanska Netflix med hjälp av en gratis VPN-app som finns på App Store: "VPN - Super Unlimited Proxy". Fungerar utmärkt.

Får bara upp betalningsalternativ, med nån månad gratis till en början på den… 👀
Tänkte testat att kolla dokumentärer på telefonen på rasten på jobbet, mer utbud på UD Netflix
Citera
2021-08-24, 08:39
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Hur får ni detta att fungera? Jag har försökt på olika sätt på olika enheter, men får inte expressvpn att fungera för att spoofa netflix.

Det funkar inte med ExpressVPN. Det gjorde det en gång i tiden men Netflix är väldigt på numer och jobbar aktivt med att blocka alla VPN:ers IP-nummer. Luckas man få det att fungera nån gång så blir det väldigt snabbt blockat igen.
Citera
2021-08-24, 12:24
Medlem
NordVPN fungerade fint när jag provade några månader för ett halv år sedan även genom TVn man fick slå in några nummer i inställningar så vare bara att köra
Citera
2021-08-28, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Det funkar inte med ExpressVPN. Det gjorde det en gång i tiden men Netflix är väldigt på numer och jobbar aktivt med att blocka alla VPN:ers IP-nummer. Luckas man få det att fungera nån gång så blir det väldigt snabbt blockat igen.
Med smart-dns då?
Citera
2021-09-15, 20:01
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Med smart-dns då?

Jag kollade på am Netflix via nån dns-tjänst. Minns att man fick pröva lite olika servrar för att få det att funka. Tittade via appen i en smart-tv. Det vara bara att ställa in en statisk adress för dns och mata in.

Var rätt kul att kunna växla mellan de två utbuden. Det var olik visningsfönster för långfilmer minms jag, så om man missade att se en viss film via amerikanska utbudet fick man en andra chans när den dök upp i det svenska.

Men nåt säger mig att de tätat det kryphålet nu, går såklart att göra en extra koll på var ip-adressen finns rent fysiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in