2021-08-28, 19:34
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Hur många "toppledare" från Talibanerna har man inte dödat under dessa 20 år? Att dom ens orkar.

Dom skyldiga är ju de amerikanska militära ledarna som la ner Bagram basen och ville evakuera från en civil flygplats mitt i staden. Men som vanligt fullt av ja-sägare som är rädda om sina fina karriärer. Höjs mer och mer kritik i USA på dessa herrar.
Der var en ISIS snubbe i drönar attacken.
Citera
2021-08-28, 19:35
Medlem
Citat:
Hur många "toppledare" från Talibanerna har man inte dödat under dessa 20 år? Att dom ens orkar.

Dom skyldiga är ju de amerikanska militära ledarna som la ner Bagram basen och ville evakuera från en civil flygplats mitt i staden. Men som vanligt fullt av ja-sägare som är rädda om sina fina karriärer. Höjs mer och mer kritik i USA på dessa herrar.

Det var kanske helt enkelt mest praktiskt för de flesta som ville fly landet redan var i eller från Kabul.

En Taliban presstalesperson de intervjuade på Al-Jazira sade att den afghanska militären skulle sköta säkerheten i Kabul och att de skulle stanna utanför. Så istället för att sköta säkerheten kanske det helt enkelt tog av sig uniformerna och ställde sig på förstaplats till flygplanen mot västerlandet. De skulle kunna förklara Bidens förvåning och att han skylde på den Afghanska militären.
Citera
2021-08-28, 19:44
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Der var en ISIS snubbe i drönar attacken.

Ja, jag vet. Men samma tugg de kört med om talibanledare de dödat i 20 år.
Citera
2021-08-28, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Och ISI fick informationen ifrån???

Ingenting undgår ISI som har informatörer som spionerar och USA är beroende av pakistanskt hjälp eftersom annars hade amerikanerna inte kunnat hämnas på det här sättet.
Citera
2021-08-28, 20:09
Medlem
Talibanerna har varit vänliga nog att informera om att drönarattacken skedde helt utan deras kunskap. Så alla förstår att Biden visar sig lite tuff mot Talibanerna Enligt samma Talitalman så lyckades de också skada två kvinnor och ett barn samtidigt som de två påstådda IS anhängarna dog.

https://www.theguardian.com/world/live/2021/aug/28/afghanistan-live-news-uks-ability-to-process-evacuations-extremely-reduced-as-us-on-alert-for-furthe r-attacks?page=with:block-612a66ab8f0879c830c088bb#block-612a66ab8f0879c830c088bb
Citera
2021-08-28, 20:21
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youholic
Talibanerna har varit vänliga nog att informera om att drönarattacken skedde helt utan deras kunskap. Så alla förstår att Biden visar sig lite tuff mot Talibanerna Enligt samma Talitalman så lyckades de också skada två kvinnor och ett barn samtidigt som de två påstådda IS anhängarna dog.

https://www.theguardian.com/world/live/2021/aug/28/afghanistan-live-news-uks-ability-to-process-evacuations-extremely-reduced-as-us-on-alert-for-furthe r-attacks?page=with:block-612a66ab8f0879c830c088bb#block-612a66ab8f0879c830c088bb

Men när US bombar kvinnor och barn kallas det "collateral damage".

Bomba ett bröllop med drönare. Inga konstigheter, bara "bad intel".
Citera
2021-08-28, 20:36
Medlem
Storbritanniens primärminister Johanson har krävt att om de skall bli tal om någon form av erkännande av Talibanerna så måste alla få möjlighet att fly och att de respekterar mänskliga rättigheter. Enligt Merkels stab så har hon, Johnson och Rutte kommit överens om att hjälpa afghaner i nöd skall vara fortsatt prioriterat (flyga fler ur Afghanistan?).

https://www.theguardian.com/world/live/2021/aug/28/afghanistan-live-news-uks-ability-to-process-evacuations-extremely-reduced-as-us-on-alert-for-furthe r-attacks?page=with:block-612a72368f0879c830c08941#block-612a72368f0879c830c08941
Citera
2021-08-28, 20:46
Medlem
Davys avatar
Citat:
Storbritanniens primärminister Johanson har krävt att om de skall bli tal om någon form av erkännande av Talibanerna så måste alla få möjlighet att fly och att de respekterar mänskliga rättigheter. Enligt Merkels stab så har hon, Johnson och Rutte kommit överens om att hjälpa afghaner i nöd skall vara fortsatt prioriterat (flyga fler ur Afghanistan?).

https://www.theguardian.com/world/live/2021/aug/28/afghanistan-live-news-uks-ability-to-process-evacuations-extremely-reduced-as-us-on-alert-for-furthe r-attacks?page=with:block-612a72368f0879c830c08941#block-612a72368f0879c830c08941

Hahaha

Då kan ju UK och Tyskland ta emot några miljoner vardera. Det kommer säkert uppskattas.
Citera
2021-08-28, 20:50
Medlem
Citat:
Men när US bombar kvinnor och barn kallas det "collateral damage".

Bomba ett bröllop med drönare. Inga konstigheter, bara "bad intel".

Som bonus (om jag minns rätt) räknar de alla i dödade män i stridbar ålder (även de vi brukar anse vara barnsoldater) som legitima mål och lägger till högen mördade terrorister.
Citera
2021-08-28, 20:53
Medlem
Nu får jag nog tacka för mig när de gäller dagens rapportering om det inte händer någon större då jag har tappat koncentrationsförmågan.

(Trots att någon anklagade mig för att trolla för Talibanerna har jag tyvärr inte fått några erbjudande. Men är det någon Taliledare som läser och vill erbjuda mig tjänsten som officiell svensk talesperson så kan de skick ett meddelande så vi kan förhandla om lönen)
Citera
2021-08-28, 20:57
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Jag brukar bekanta mig med ägarna på de tidningar som skriver spekulativa artiklar. Foreign Policy verkar inte ha några uppenbart tvivelaktiga ägare vad jag kan se på Wikipedia. De stödde där i mot Hillary Clinton i valet 2016 och hon är väl inte känd som någon som vill dra ner på krigandet. Så det har uppenbart tagit politisk ställning så det är inte precis politiskt oberoende

Sedan så verkar det hålla på med att göra långsökta kopplingar så att man ska tro att de inte är några betydelsefulla skillnader mellan grupperna. De är väl en ganska haltande jämförelse men inte påstår så många i Sverige att S och SD är på något vis är samma parti. Ändå har väl ganska många S väljare gått över till just SD.

Du verkar inte ha läst artiklarna. Din talibanpropaganda gör knappast att du uppfattas som ”politiskt oberoende” och inte heller framstår du som det minsta kapabel till att bedöma källors och tidskrifters trovärdighet.

Som jag skrev förut så har även den tidigare vicepresidenten Amrullah Saleh nu gått ut och sagt att det finns kopplingar mellan IS-K och talibanerna. Saleh har bakgrund som chef för Afghanistans säkerhets- och underrättelsetjänst (NDS). Du är ett talibantroll på Flashback.
Senast redigerad av Yayoi 2021-08-28 kl. 21:00.
Citera
2021-08-28, 20:58
Medlem
Davys avatar
Citat:
Nu får jag nog tacka för mig när de gäller dagens rapportering om det inte händer någon större då jag har tappat koncentrationsförmågan.

(Trots att någon anklagade mig för att trolla för Talibanerna har jag tyvärr inte fått några erbjudande. Men är det någon Taliledare som läser och vill erbjuda mig tjänsten som officiell svensk talesperson så kan de skick ett meddelande så vi kan förhandla om lönen)

Haha, jag instämmer. Läggdags här.

Hoppas jag får ambassadörsposten. I Sverige!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in