Citat:
Ursprungligen postat av
Youholic
Jag brukar bekanta mig med ägarna på de tidningar som skriver spekulativa artiklar. Foreign Policy verkar inte ha några uppenbart tvivelaktiga ägare vad jag kan se på Wikipedia. De stödde där i mot Hillary Clinton i valet 2016 och hon är väl inte känd som någon som vill dra ner på krigandet. Så det har uppenbart tagit politisk ställning så det är inte precis politiskt oberoende
Sedan så verkar det hålla på med att göra långsökta kopplingar så att man ska tro att de inte är några betydelsefulla skillnader mellan grupperna. De är väl en ganska haltande jämförelse men inte påstår så många i Sverige att S och SD är på något vis är samma parti. Ändå har väl ganska många S väljare gått över till just SD.
Du verkar inte ha läst artiklarna. Din talibanpropaganda gör knappast att du uppfattas som ”politiskt oberoende” och inte heller framstår du som det minsta kapabel till att bedöma källors och tidskrifters trovärdighet.
Som jag skrev förut så har även den tidigare vicepresidenten Amrullah Saleh nu gått ut och sagt att det finns kopplingar mellan IS-K och talibanerna. Saleh har bakgrund som chef för Afghanistans säkerhets- och underrättelsetjänst (NDS). Du är ett talibantroll på Flashback.