2021-08-28, 18:41
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moondoom
Ok, so what? Dom har ju högre smittspridning, och det som påverkar andra än en själv är ju smittspridningen, inte vaccinationstäckningen i sig.

Nej men de antar antagligen att eftersom såpass många är vaccinerade så blir sjukhusvistelserna tillräckligt låga för att skippa restriktioner. Ett korkat beslut men svenskarnas ettriga motvilja mot att vaccinera sig är givetvis någonting som gör att Sverige kommer behålla restriktioner längre än andra länder.
Citera
2021-08-28, 18:54
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej men de antar antagligen att eftersom såpass många är vaccinerade så blir sjukhusvistelserna tillräckligt låga för att skippa restriktioner. Ett korkat beslut men svenskarnas ettriga motvilja mot att vaccinera sig är givetvis någonting som gör att Sverige kommer behålla restriktioner längre än andra länder.

Vilka ska vaccinera sig menar du? ALLA?

https://www.google.com/amp/s/fortune.com/2021/08/27/covid-natural-immunity-vaccine-delta-variant-pfizer-protection/amp/

Citera
2021-08-28, 18:55
Medlem
Australien tycks vara på väg att överge sin Zero Covid ”strategi” då det uppenbarligen inte fungerar nu när delta härjar och sluta fokusera på antalet smittade:

https://english.kyodonews.net/news/2021/08/4f4b621f7a30-australias-pm-concedes-return-to-zero-covid-highly-unlikely.html?phrase=sex%20crimes&words=

"You can't live with lockdowns forever, and at some point, you need to make that gear change"
Citera
2021-08-28, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Helvete vad idiotiskt att komma in i en diskussion utan att förstå vad som diskuterades..
Det var frågan om man måste följa kochmetoden som kom till på 1800-talet när virus inte ens var känt
Ja helvete vad idiotiskt att ställa en fråga. Du är i sars-cov2 tråden och säger att viruset är isolerat men hänvisar till en länk från 2003. Så jag frågar igen, menar du på fullaste allvar att sars-cov2 blev isolerat 2003?

Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Man har inte det, allt är byggt på en teoretisk datorsimulering.

Visa oss alla här och nu hur och när de isolerade Sars Cov-2 enligt Koch metoden (alltså inte en datorsimulering).

Klarar du det lämnar jag Flashback för alltid. Klarar du inte det skall du erkänna att du spridit lögner och propaganda, om du vågar.

Här är inlägget du besvarade, du hade även fetat den delen som är fetad nu. Du är inte lite full av skit du inte...

Har förstått att det finns många svaga människor på detta forum som går till attack istället för att erkänna sina misstag, är du en av dom?
Senast redigerad av smultronkungen2 2021-08-28 kl. 19:00.
Citera
2021-08-28, 18:58
Medlem
Moondooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Argumenten tog slut märker jag
Jag har en massa argument men du är ett lågpannat grottmongo som inte kan diskutera utan att skrika och gå upp i varv och slänga dig med okvädesord.

Ignore.
Citat:
Är sjukhusvistelserna höga i Sverige a.t.m.? Högre än i Danmark? Tillräckligt höga för att motivera restriktioner?

Vilken vaccinationstäckning anser du krävs för att sjukhusvistelserna blir tillräcklig låga till antal för att motivera borttagning av restriktioner?
Senast redigerad av Moondoom 2021-08-28 kl. 19:00.
Citera
2021-08-28, 19:09
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Jag har en massa argument men du är ett lågpannat grottmongo som inte kan diskutera utan att skrika och gå upp i varv och slänga dig med okvädesord.

Ignore.

Är sjukhusvistelserna höga i Sverige a.t.m.? Högre än i Danmark? Tillräckligt höga för att motivera restriktioner?

Vilken vaccinationstäckning anser du krävs för att sjukhusvistelserna blir tillräcklig låga till antal för att motivera borttagning av restriktioner?

Jag menar att det var ett dåligt beslut att öppna restriktionerna i Danmark men att ett lågt vaccinationstal i högre grad motiverar mer restriktioner. Jag försvarar inte Danmark utan förklarar hur de resonerar.
Citera
2021-08-28, 19:11
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Vilka ska vaccinera sig menar du? ALLA?

https://www.google.com/amp/s/fortune.com/2021/08/27/covid-natural-immunity-vaccine-delta-variant-pfizer-protection/amp/

Givetvis ska alla som inte är allergiska mot vaccinationer vaccinera sig. Måste vi ha den diskussionen varje dag?
Citera
2021-08-28, 19:13
Medlem
Moondooms avatar
Citat:
Jag menar att det var ett dåligt beslut att öppna restriktionerna i Danmark men att ett lågt vaccinationstal i högre grad motiverar mer restriktioner. Jag försvarar inte Danmark utan förklarar hur de resonerar.
Så 70-71% vaccinerade i befolkningen duger inte?

Vad är ett högt vaccinationstal, vad är ett lågt och var går gränsen för noll restriktioner?

Det finns såklart ingen statistik på det här eftersom allt görs on the fly, med i bästa fall några teoretiska modeller, men vad är din åsikt?
Citera
2021-08-28, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Danmark slopar dom sista restriktionerna den 10e September.
https://www.dn.se/varlden/danska-restriktioner-slopas-den-10-september/

Det är inte så stor skillnad i vaccination jämfört med övriga Europa ska bli intressant att se vad som händer i Danmark. framöver. Dom har betydligt mer omfattande smittspridning än vad vi har.

Vilka andra länder har släppt allt helt fritt? ÄR det full gas i USA nu?

Vi kommer ha möjlighet att studera effekterna av vad som kan hända när man vaccinerar under pågående pandemi hos Danskarna. Något som varit helt förkastligt och som egentligen anses vansinnigt av all vaccin-expertis, men som de kalkryggar många är, så de spelar med. Åtminstone ett tag till.

Pfizer har även nu börjat hinta om hur kasst vaccinen är över tid. De har nu en behandlande medicin i pipelinen istället. ”Pfizermectin” kanske..... :-)

Se gärna denna denna med Dr.Malone och Dr.Navarro. Bra intressanta frågor och svar. Lätt att förstå och hänga med.

https://youtube.com/watch?v=4jAZuNwopIM&feature=share
Citera
2021-08-28, 19:26
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Så 70-71% vaccinerade i befolkningen duger inte?

Vad är ett högt vaccinationstal, vad är ett lågt och var går gränsen för noll restriktioner?

Det finns såklart ingen statistik på det här eftersom allt görs on the fly, med i bästa fall några teoretiska modeller, men vad är din åsikt?

Det är inte 70% i Sverige och nej 70% räcker inte eftersom det är ett vaccin gjort för en tidigare variant. Jag förstår inte vad som är svårt att förstå med det. Den här vaccineringen är typ som en två år gammal influensavaccination. Anledningen att du ska vaccinera dig är att det är ett nytt virus som vi inte har evolutionär exponering mot. Du vill ha lite exponering under lång tid så att du ger din kropp gott om tid att analysera informationen. Du vill inte gå runt oexponerad och sen få miljontals viruspartiklar på dig under ett par minuter.
Citera
2021-08-28, 19:29
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Vi kommer ha möjlighet att studera effekterna av vad som kan hända när man vaccinerar under pågående pandemi hos Danskarna. Något som varit helt förkastligt och som egentligen anses vansinnigt av all vaccin-expertis, men som de kalkryggar många är, så de spelar med. Åtminstone ett tag till.

Pfizer har även nu börjat hinta om hur kasst vaccinen är över tid. De har nu en behandlande medicin i pipelinen istället. ”Pfizermectin” kanske..... :-)

Se gärna denna denna med Dr.Malone och Dr.Navarro. Bra intressanta frågor och svar. Lätt att förstå och hänga med.

https://youtube.com/watch?v=4jAZuNwopIM&feature=share

Det var ett hopkok av konspirationsteorier och trams. Drar öronen åt mig när den främsta källan till att någon är uppfinnare av något är deras egen meritlista och inte andra vetenskapsmän. Han verkar ha ett stort ego. mRNA vaccin är det största framsteg som gjorts de senaste 50åren, sen har det inget med den fråga jag hade vilka länder som kommer öppna helt framöver.
Senast redigerad av raskens 2021-08-28 kl. 19:37.
Citera
2021-08-28, 19:32
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Givetvis ska alla som inte är allergiska mot vaccinationer vaccinera sig. Måste vi ha den diskussionen varje dag?

De som har haft viruset behöver inte vaccinera sig. Det är inte sådana som har haft viruset som sprider smittan:

https://www.sciencemag.org/news/2021/08/having-sars-cov-2-once-confers-much-greater-immunity-vaccine-no-infection-parties
Senast redigerad av Talespin 2021-08-28 kl. 19:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in