2021-08-28, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Detta stärker mer det som är sant än det som är framavlat här på FB.

Det är M-gård som har lagt bud på huset i form av 2,5 detta framkommer av MZ

Att hon har problem med att hålla sig till rätt sida av lagen har ju framkommit dels genom henes försäljning av alkohol som hon fick böta för och att hon har vite på 200k för sina byggen, har detta blivit klart?
Att hon vill stoppa affären och få "ärva" det i testamentet som hon brukar ser jag som troligaste förklaringen till att hon är direkt drivande mot affären, samt att hon även har stort inflytande på Esb.

Allt som du tar upp som viktig information till Ebba Busch fördel, kan inte användas som bevis i en domstol, eftersom det är grovt förtal av människor som inget har med de omständigheter tvisten handlar om.

I det fall det du skriver vore sant, blir min slutsats att det är omdömeslöst av en politiker att reta upp kriminella i Marielund, där hon vill bo med sina arma baaarn.

Tycker inte du det är konstigt att du måste skriva en masa skit om folk för att Ebba Busch ska framstå som god?
2021-08-28, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Varför kallar du dig Ebbabist för?
Haha, vad det där det bästa du kunde åstadkomma?

Då är det inte svårt att förstå att man kan hamna så skevt att man blundar för att en pigg, rapp och driven ung Ebba med följe, isolerar och trampar på den ensamme syn-, hörsel- och kognitivt funktionsnedsatte äldre-äldre Esbjörn, samt att hon fortsätter med detta till den milda grad att hon gör sig själv till brottsling, även efter att hon lovat i intervju och på sociala medier att hon ska dra sig ur affären om hon missuppfattat Esbjörns vilja. Men när hon fick reda på att Esbjörn verkligen inte ville, att han känt sig pressad och lurad, väljer hon inte att ta emot den erbjudna förlikningen, utan tvingar istället bort Esbjörns juridiska ombud genom att grovt förtala honom, sprida illvilliga rykten om Esbjörns närstående och dra in åldringen i tidsödande och utdragna juridiska förhandlingar.

Att med öppna ögon acceptera ett sådant beteende genom att blunda och gömma sig bakom paragrafrytteri, säger något viktigt om en.
2021-08-28, 13:12
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

I det fall det du skriver vore sant, blir min slutsats att det är omdömeslöst av en politiker att reta upp kriminella i Marielund, där hon vill bo med sina arma baaarn.

Är det omdömeslöst av politiker att bosätta sig i ett område där det bor kriminella eller vad menar du?

Nu skall du inte jämföra Marielund med Rinkeby eller andra utsatta områden för att det bor en skum och tvivelaktig person på Odalgården.
2021-08-28, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr

Då är det inte svårt att förstå att man kan hamna så skevt att man blundar för att en pigg, rapp och driven ung Ebba med följe, isolerar och trampar på den ensamme syn-, hörsel- och kognitivt funktionsnedsatte äldre-äldre Esbjörn, samt att hon fortsätter med detta till den milda grad att hon gör sig själv till brottsling, även efter att hon lovat i intervju och på sociala medier att hon ska dra sig ur affären om hon missuppfattat Esbjörns vilja. Men när hon fick reda på att Esbjörn verkligen inte ville, att han känt sig pressad och lurad, väljer hon inte att ta emot den erbjudna förlikningen, utan tvingar istället bort Esbjörns juridiska ombud genom att grovt förtala honom, sprida illvilliga rykten om Esbjörns närstående och dra in åldringen i tidsödande och utdragna juridiska förhandlingar.

Att med öppna ögon acceptera ett sådant beteende genom att blunda och gömma sig bakom paragrafrytteri, säger något viktigt om en.

Kan återkomma med mycket, men förstår inte varför du kallar dig själv för Ebbabister?

Du verkar glömma bort att Esbjörn inte vill förhandla med Busch. Sen ville. Sen gick iväg från ett möte. Blir svårt då förhandla om nytt avtal som ska ersätta den förra avtalet.
Varför skulle hon nöjas sin med förlikning på han bara betala advokatkostnader när han kan ha kosta henne mycket mer?
Har du bevis att hon isolera Esbjörn? För såna fall borde ju hon fixat han dök upp på tillträdesdagen.
Hans fd ombud som gick ut i media som mer eller mindre fick många tror att Esbjörn var dement, och gick ut i media för prata om sin anmälan om förtal som ökade intresset av hans brott? Esbjörn borde haft en bättre juridisk ombud från början.

Sen har man betala resterande köpeskilling, som Busch inte kunnat göra pga likvidavräkning som Esbjörn skulle delta i på tillträdesdagen.

Vad anser du om alla sprider rykten om Busch, mäklaren och Busch vänner i tråden? Att de försökte begå bedrägeri / åldringsbrott?
2021-08-28, 13:32
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Jag håller inte med om att den här frågan bara handlar om rättshandlingsförmåga, men har insett att somliga väljer att rigitt ducka för alla andra aspekter. Det är ett val man gör som grundar sig på vad tycker I frågan och inget annat.

Det är möjligt att man kan lura sig själv och sina gelikar i detta val, men människor som har förmågan att höja blicken, ta några steg tillbaks och se hela bilden, kommer aldrig gå på det.

Jag har höjt blicken och sett var domstolen redan konstaterade vid MUF.

Det är ostridigt att Esbjörn av fri vilja undertecknat ett korrekt köpeavtal enligt JB.
Det är ostridigt att Esbjörn vid undertecknandet inte hade någon förvaltare.
Det är ostridigt att Esbjörn vid undertecknandet inte hade god man.
Det är ostridigt att Esbjörn vid undertecknandet hade rättshandlingsförmåga.

3 dagar ska det ta att fastställa vad domstolen redan ostridigt kom fram till vid MUF.
2021-08-28, 13:43
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

Det är väl säljaren som trampat på köparen genom sitt handlande?
2021-08-28, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Detta stärker mer det som är sant än det som är framavlat här på FB.

Det är M-gård som har lagt bud på huset i form av 2,5 detta framkommer av MZ

Att hon har problem med att hålla sig till rätt sida av lagen har ju framkommit dels genom henes försäljning av alkohol som hon fick böta för och att hon har vite på 200k för sina byggen, har detta blivit klart?
Att hon vill stoppa affären och få "ärva" det i testamentet som hon brukar ser jag som troligaste förklaringen till att hon är direkt drivande mot affären, samt att hon även har stort inflytande på Esb.
Dödssynden avund är inte heller (vid sidan av högmod och girighet)det en hedervärd bevekelsegrund av en kristen partiledare för att förstöra livet för åldringen Esb.

Har ni som förvarar Ebbas besinningslösa begär reflekterat över hur den gamla mannen mår av att ha en trumpifierad, lagföraktande makthavare efter sig?

Vi får väl hoppas att någon som ex, Adaktusson kan tvätta KDs saboterade renommé som dom äldres beskyddare rent från hennes irreligiösa träck.

"Och Ebba Busch ledarskap börjar nu ifrågasättas."
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/34q61A/ebba-busch-borde-ocksa-tacka-for-sig

Dom sista raderna i artikeln är det nog många håller med om.

"Att Ebba Busch ringde polisen för att erkänna grovt förtal mitt under regeringskrisen berodde självklart på att hon hoppas att väljarna ska glömma bort det som hänt.
Jag tror inte det kommer att fungera."

Tror inte heller att det kommer fungera eller snarare det ska inte kunna fungera.
Den tredje statsmaktens välmotiverade drev mot partiledar -Ebbas okontrollerade begär är endast i sin linda ännu.
Senast redigerad av 90510 2021-08-28 kl. 14:08.
2021-08-28, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Dödssynden avund är inte heller (vid sidan av högmod och girighet)det en hedervärd bevekelsegrund av en kristen partiledare för att förstöra livet för åldringen Esb.

Har ni som förvarar Ebbas besinningslösa begär reflekterat över hur den gamla mannen mår av att ha en trumpifierad, lagföraktande makthavare efter sig?

Vi får väl hoppas att någon som ex, Adaktusson kan tvätta KDs saboterade renommé som dom äldres beskyddare rent från hennes irreligiösa träck.

"Och Ebba Busch ledarskap börjar nu ifrågasättas."
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/34q61A/ebba-busch-borde-ocksa-tacka-for-sig

Dom sista raderna i artikeln är det nog många håller med om.

"Att Ebba Busch ringde polisen för att erkänna grovt förtal mitt under regeringskrisen berodde självklart på att hon hoppas att väljarna ska glömma bort det som hänt.
Jag tror inte det kommer att fungera."

Den tredje statsmaktens välmotiverade drev mot partiledar -Ebbas okontrollerade begär är endast i sin linda ännu.

Adaktusson mannen som sänke KD i Eu valet när det kom ut att han rösta emot abort 22 gånger? Gissar du är en abortmotståndare.
Kan bli det är han säkert. Eller väljer de en annan.
Samt hänvisa till Anders Lindberg stärker inget av det du har skrivit. Underminerar mer. Deras motivation handlar om Busch är en kvinna på högerblocket.
2021-08-28, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag trodde jag sett alla intervjuer, men uppenbarligen har jag missat den detaljen att tjejen inte bara var bisittare utan aktiv deltagare. Skulle faktiskt vara intressant att se den intervjuen igen.

Skickade Ebba ett bud till Esbjörn den där första gången? Eller hur gick det egentligen till? Har någon fått "mer kött på benen" vad gäller den processen? Vem tog initiativet? Ebba, Esbjörn eller den gemensamma bekanta?

Vad gäller ifrågasätta meningskamraterna, så är jag inte alltid helt överens med vad de skriver och hur de skriver det. Men ifrågasättande sker ju från "er" sida, så där behöver jag nästan aldrig agera själv. Men nog har jag ifrågasatt på båda sidor. Speciellt nödvändigheten av epitet och ett hårt tonläge. Men där tycks jag vara en av få som vill ha det lite mer "vuxet", så jag har slutat med att tycka till.

Jag har en klar minnesbild av exakt va Esbjörn säger, men har ledsnat lite på att söka och kolla igenom två halvminuters reklamklipp för varje tjugo sekunder av Esbjörns intervjuer som är urklippta per gång. Har också försökt hitta hela intervjuerna men inte lyckats, finns tre längre.

Vet nån var man hittar dom får ni gärna säga till.
2021-08-28, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Jag har en klar minnesbild av exakt va Esbjörn säger, men har ledsnat lite på att söka och kolla igenom två halvminuters reklamklipp för varje tjugo sekunder av Esbjörns intervjuer som är urklippta per gång. Har också försökt hitta hela intervjuerna men inte lyckats, finns tre längre.

Vet nån var man hittar dom får ni gärna säga till.

Var det för Tv4?
2021-08-28, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad menar du med intellektuellt ohederlig och ”taggar”? Jag har aldrig sett någon ”tagg funktion” i forumet?

Intellektuellt ohederligt såsom att medvetet missförstå någon eftersom man inte har några argument som försvarar sin ståndpunkt i sakfrågan.

Att trycka på citat-knappen till mitt inlägg så att jag får upp en notifikation är vad jag menar med "att tagga mig" eftersom ordet "citera" inte nödvändigtvis innebär att jag får en notifikation.

Har du på riktigt inte stött på ordet "tagga" i internetsammanhang förut?
2021-08-28, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Adaktusson mannen som sänke KD i Eu valet när det kom ut att han rösta emot abort 22 gånger? Gissar du är en abortmotståndare.
Kan bli det är han säkert. Eller väljer de en annan.
Samt hänvisa till Anders Lindberg stärker inget av det du har skrivit. Underminerar mer. Deras motivation handlar om Busch är en kvinna på högerblocket.
KD har mycket riktigt en historia av ett komplicerat förhållande till abortfrågan, där många har sett och ser abort som mord. Inte minst Ebba, som verkade för att abortsköterskor skulle ha rätt att vägra assistera vid abort, förvaltar denna historia ivrigt. Det vittnar dessutom det faktum att hon valde att blunda för att Adaktusson röstade emot abort 22 gånger. Hon reagerade först när media påtalade det. Det var alltså tur att media bevakade Adakusson, precis som det är viktig att de har bevakat och kommer att bevaka Ebbas oanständiga beteende i föreliggande snaskiga fastighetsaffär som hon är inblandad i.

Dina försök att smeta ner andra med åsikter som de inte uttryckt för att lyfta Ebba, är rätt sunkigt. Det är inte heller första gången det händer vilket gör det till ett mönster i din beteenderepertoar. Så brukar man göra när ens egna argument brister. Då blir allehanda ad hominem frestande att kasta ur sig för att dölja ens egen frånvaro av substans.
Senast redigerad av Krmkr 2021-08-28 kl. 15:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in