Citat:
Ursprungligen postat av
Bratis
Menar du att kla#s plockades in på grund av radioprogrammet? Det var inte från början polisens drag?
Radioprogrammet var ju av och med två av Helenas vänner. Om de misstänkte Kla#s först och drog igång detta så känns det som att de har riktat strålkastarna på någon och utnyttjat sina positioner. De har ju inte ens tillgång till utredningen. Detta var isåfall personligt och ganska sjukt.
Det var så jag uppfattade det då men jag kan förstås ha tolkat det fel. Som jag minns det så slog de rätt mycket redan från början på stora trumman om just brovittnet och ungefär "Vem är mannen i pilotglasögon?".
Man får gå tillbaka i tråden till tiden för när radioserien sändes antagligen och det orkar jag inte just nu.
Minns särskilt att fotot som antagligen var fingerat på denne man studerades och diskuterades ingående och bl a sömmar på byxor och veck på överdel synades noggrant
Finns säkert andra som minns hur det låg till med vad som kom först, radioseriens fokus på mannen på bron, med glasögon/solglajor av pilotmodell, eller polisens nya förhör med densamme.
(Ursäkta att jag inte är direkt snabb med svar, har suttit lång stund med mailadress där spammen bara väller in och inget jag gör vad gäller säkerhet hjälper. Har fått flera indikationer på att datorn är kapad. Nu senast har någon bytt lösenord till mitt sedan tidigare avstängda facebookkonto. Hjälp! Vad gör man, någon som vet? Det är så jäkla jobbigt. Ursäkta off topic.)