2021-08-27, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Oppfatter du ikke hvordan Hagen bruker sønnen. Hagen ringte TEH før han dro fra jobb, og enda en gang etter at han kom til S4. Hagen fikk sønnen til å komme til S4 og gå inn i huset, før han ringte politiet.

Hagen informerte politiet om at hans egne fingeravtrykk fantes på trusselbrevet da han overleverte det til politiet, og la til ... muligens TEH også hadde tatt i brevet. Kanskje Hagen til og med hadde oppfordret TEH til å lese trusselbrevet.

Så denne badekarhistorien. Hagen hadde flere muligheter til å manipulere, eventuelt påvirke eller true, TEH før sønnen ble avhørt av politiet.

Det var tre kjente kontaktpunkter mellom TH og TEH etter at AE var angivelig kidnappet og før Hagen kontaktet politiet. De to telefonsamtalene, og ansikt-til-ansikt-møtet i S4. Etter at politiet ble kontaktet ble familien samlet på hotell. Også her hadde Hagen mulighet til å påvirke sønnen.

Ja det er så totalt skamløst å skyve barna sine foran seg. Som ved å sørge for at familien fikk en felles bistandsadvokat. De voksne barna hadde hatt behov for egen bistandsadvokat. For å beskytte seg mot faren og farens påvirkning.

Hagen har også forsøkt å utnytte HHB1, prestedatter. Hagen sa i avhør at det hadde vært telefonkontakt, oppfattet som telefonsamtale, mellom HHB1 og AE.

Altså, HHB1 ble utsatt for press for å bekrefte at oppringing fra AE til HHB1 kl 09:06, med 3 sekunders telefonforbindelse eller oppkobling, var fra AE. Dette kan forstås som at HHB1 burde bekrefte at hun hørte sin mor, var i kontakt med sin mor, de tre sekundene.

Vi vet ikke hva HHB1 har sagt om oppringingen. Men politiet har aldri sagt at dette var noen samtale.

I tråden har vi egentlig oppfattet at denne 09:06 oppringingen mest sannsynlig gikk til mobilsvar. Men vi vet ikke sikkert.

Du ser helt bakvendt på dette. THs forklaring om at TEH kanskje hadde tatt i trusselbrevet, gjør at evt. fingeravtrykk fra TEH ikke blir noe mistenkelig. Hadde TH sagt det motsatte, at TEH aldri tok i trusselbrevet, så hadde TEHs fingeravtrykk på brevet blitt svært mistenkelig.

At HHB1 har blitt presset av TH, kjenner jeg ikke til. Har du en kilde til dette?

Barna har en egen bistandsadvokat, Kihle, og han har hele tiden vært tydelig på at TH er uskyldig. (Noe han sist uttalte til VG for 4 dager siden.) Hvis han sier noe barna er uenige i, så må de jo finne seg en annen bistandsadvokat.
Citera
2021-08-27, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jeg tror at badekarhistorien da sönnen deres moppet gulvet hadde han knust taklampen på badet med skaftet, fått glasskår over seg som traff ryggen og han begynte å blø ville tjene som et deksel. Han hadde ikke fått tørket opp alt før han dro..

Dette er fordi at AEH sannsynligvis hadde blitt slått av TH slik at hun hadde begynt å blø. Og da hun skulle gå ned trappene raskt, holdt hun på å falle, så hun grep tak i veggen. Og dermed var det bloddråper på veggen som var AEHs.

Politiet mener de har funnet spor etter blodvask, at noen hadde forsøkt å vaske bort blod fra Anne-Elisabeth på åstedet.
Bloddråpene som skal ha blitt forsøkt vasket bort ble funnet på veggen ved en av trappene i huset.

Det er merkelig hvis TH har dratt TEH inn i en slik dekkhistorie. Da risikerer han at TEH sprekker, og forteller sannheten. Hvorfor kunne han ikke fortelle at AE tok et bad, knuste lampen og skjærte seg på glasskår? Det ville jo kunne forklare blod fra AE også.
Citera
2021-08-27, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det er merkelig hvis TH har dratt TEH inn i en slik dekkhistorie. Da risikerer han at TEH sprekker, og forteller sannheten. Hvorfor kunne han ikke fortelle at AE tok et bad, knuste lampen og skjærte seg på glasskår? Det ville jo kunne forklare blod fra AE også.
Eneste grunn til å trekke teh inn i saken må være hvis th er drapsmannen og ikke en leiemorder. Vi vet ikke bakgrunnen for badekarhistorien så for tidlig å konkludere. Kan også være sann.
Citera
2021-08-27, 18:32
Medlem
Citat:
Du ser helt bakvendt på dette. THs forklaring om at TEH kanskje hadde tatt i trusselbrevet, gjør at evt. fingeravtrykk fra TEH ikke blir noe mistenkelig. Hadde TH sagt det motsatte, at TEH aldri tok i trusselbrevet, så hadde TEHs fingeravtrykk på brevet blitt svært mistenkelig.

At HHB1 har blitt presset av TH, kjenner jeg ikke til. Har du en kilde til dette?

Barna har en egen bistandsadvokat, Kihle, og han har hele tiden vært tydelig på at TH er uskyldig. (Noe han sist uttalte til VG for 4 dager siden.) Hvis han sier noe barna er uenige i, så må de jo finne seg en annen bistandsadvokat.

Ikke en kilde. Men jeg ser et mulig mønster.

En upartisk bistandsadvokat ville ha ivaretatt barnas interesser ut fra realitetene. At siktelsen mot TH for drap, eller medvirkning til drap, av AE, med tiden vil føre til tiltale og dom mot TH.

Og da er det barnas morsarv som blir viktigst å ivareta. Halvparten av ekteparets fellesformue ved drapstidspunktet, 31.10.2018. Etter at de sterkt urimelige, muligens ulovlige, ektepaktene har blir satt til side.
Citera
2021-08-27, 18:32
Medlem
Citat:
Man kan ikke gå ut ifra at TEH har noe som helst med knust lampe og oversvømmelse å gjøre. Her vet vi lite. Vi vet heller ikke i hvilken grad TEH er blitt skjermet fra avhør. Det er visse lover som gjelder for når et vitne kan avhøres. Kan også være han ikke er gitt mulighet til å lese manuskript. Hvis «barna» har lest manuskriptet, kan det bety bare de to døtrene.
TEH kan være vitnet absolutt alt står og faller på. Det skal ikke så mye fantasi til for å forestille seg det presset, spesielt når man har en milliardærfar som sier han kan få folk til å forsvinne uten å bli tatt for det.
Når TEH er hoppende glad for å få en leieleilighet, forstår man at det ikke er snakk om å gi en håndsrekning. Det har ikke noe å gjøre med å sy puter under armene på folk og lære dem å bli selvstendige og bla bla. Det kan ha mye å gjøre med null empati og iskald kynisme å gjøre.
I teorien kan TH ha kommet med så åpenbare trusler at det ikke lar seg gjøre å vitne sannferdig.
Senast redigerad av Ittno 2021-08-27 kl. 18:35.
Citera
2021-08-27, 18:45
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Eneste grunn til å trekke teh inn i saken må være hvis th er drapsmannen og ikke en leiemorder. Vi vet ikke bakgrunnen for badekarhistorien så for tidlig å konkludere. Kan også være sann.

Jeg tenker TEH i likhet med andre i nær krets som (sannsynligvis) ikke er medvirkere, blir
brukt som brikker i THs pågående avledningsmanøver ettersom det passer ham.
Badekarhistorien bærer preg av et improvisert "Donald Duck-narrativ", hostet opp
da politiet begynte å stille spørsmål han ikke hadde gode forklaringer på. Han likte
jo dårlig at politiet undersøkte andre etasje. Jeg tror ikke badekarhistorien hadde
blitt fortalt hvis f.eks. eldstedatteren hadde passet hunden.
Citera
2021-08-27, 19:02
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
At det var AEH som utførte selve bestillingen av håndverkere, indikerer ikke på noen
måte at hun egenhendig tok initiativet til dette. Hun kan naturligvis ha påtatt seg
å ordne det praktiske, men etter pålegg fra TH.

"Klageskrivet" til datteren gir også inntrykk av at TH er i kulissene, og er enda et forsøk på
å sette etterforskningen på feil spor, for å trenere og bremse etterforskningen av TH.

Barnas bistandsadvokat fortsetter i samme løype, sist nå ved å insinuere at siktelsen mot TH
er på vei til å frafalles. Nå nevner han ikke engang barna lenger. Målet synes å være frikjenning
av TH, ikke å bistå barna.
Hvis du mener TH fikk AEH til å bestille håndverkere, samt HHB2 til å lyve om dette til riksadvokaten, så var det vel TH som fikk AEH til å bestille elektriker som skulle ringe forsvinningsdagen også?
Citera
2021-08-27, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Når man søker "Tom Hagen" på google, så kommer det opp endel forslag til ord man kan føye til under søket. Ordet "psykopat" er høyest opp på listen. Kan virke som at mange andre også har begynt å skjønne hvem han egentlig er. Familien f.eks.
De merker at det er et eller annet som ikke stemmer.

Hvor er klovne-emojien når man trenger den?
Citera
2021-08-27, 19:32
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CptHastings
Hvor er klovne-emojien når man trenger den?

Det virker som at det er et ømt punkt dette med at jeg skriver at han er psykopat.
Blir angrepet fra øst og vest hver gang. Det forteller meg at jeg er inne på noe.
Hvis jeg hadde skrevet at TH hadde Tourettes-syndrom, ADHD, eller hvasomhelst, så hadde det vel ikke blitt noen respons i det hele tatt.
At ordet "psykopat" kom opp som forslag, betyr at flere folk har søkt på det.
Kanskje etter å ha lest om det her, skrevet av meg, og kanskje for å se om andre folk har skrevet om det i andre tråder.
kvinneguiden, vgd, etc.
Jeg har sett flere her i forumet som mener det samme som meg, at han er psykopat. Jeg har også sett det skrevet av flere i en gruppe på Facebook.
Citera
2021-08-27, 19:56
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hvis du mener TH fikk AEH til å bestille håndverkere, samt HHB2 til å lyve om dette til riksadvokaten, så var det vel TH som fikk AEH til å bestille elektriker som skulle ringe forsvinningsdagen også?

Jeg tenker at vedlikeholdsarbeidene har vært lenge i emning, men at TH passet på
at håndverkerne ble hyret inn så det skulle skje i rimelig nærhet av forsvinningsdagen.
Lampene på kjøkkenet kan ha vært AEHs eget initiativ. Jeg tror ikke nødvendigvis
elektrikeren var ment som en brikke i planen, slik som de østeuropeiske håndverkerne
er antatt å skulle være.

Han ville ikke være så lett å kaste mistanke på, gitt at han kjenner alle i strøket og
garantert har alibi. Østeuropeiske håndverkere derimot ville bli nær sagt automatisk
mistenkt, og ville gi politiet mer arbeid å sjekke ut av saken. Pussig da at TH som
"følte seg overvåket" i forkant av forsvinningen så lett skulle gi en gjeng "potensielle
banditter" fri tilgang til huset i en lengre periode.
Citera
2021-08-27, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Når man søker "Tom Hagen" på google, så kommer det opp endel forslag til ord man kan føye til under søket. Ordet "psykopat" er høyest opp på listen. Kan virke som at mange andre også har begynt å skjønne hvem han egentlig er. Familien f.eks.
De merker at det er et eller annet som ikke stemmer.
“The suggestions that Google offers all come from how people actually search. For example, type in the word “coupons,” and Google suggests:

coupons for walmart
coupons online
coupons for target
coupons for knotts scary farm
These are all real searches that have been done by other people. Popularity is a factor in what Google shows. If lots of people who start typing in “coupons” then go on to type “coupons for walmart,” that can help make “coupons for walmart” appear as a suggestion.”
“Google says other factors are also used to determine what to show beyond popularity. However, anything that’s suggested comes from real search activity by Google users, the company says.“

“Previously Searched Suggestions

Google’s suggestions may also contain things you’ve searched for before, if you make use of Google’s web history feature.
Her er all information: https://searchengineland.com/how-google-instant-autocomplete-suggestions-work-62592/amp

Hvis du sletter din egen søkehistorikk, unngår du å få opp det siste, og får et realistisk bilde.
Citera
2021-08-27, 20:18
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg tenker at vedlikeholdsarbeidene har vært lenge i emning, men at TH passet på
at håndverkerne ble hyret inn så det skulle skje i rimelig nærhet av forsvinningsdagen.
Lampene på kjøkkenet kan ha vært AEHs eget initiativ. Jeg tror ikke nødvendigvis
elektrikeren var ment som en brikke i planen, slik som de østeuropeiske håndverkerne
er antatt å skulle være.

Han ville ikke være så lett å kaste mistanke på, gitt at han kjenner alle i strøket og
garantert har alibi. Østeuropeiske håndverkere derimot ville bli nær sagt automatisk
mistenkt, og ville gi politiet mer arbeid å sjekke ut av saken. Pussig da at TH som
"følte seg overvåket" i forkant av forsvinningen så lett skulle gi en gjeng "potensielle
banditter" fri tilgang til huset i en lengre periode.
Så du mener TH fikk AEH til å bestille håndverkere, HHB2 til å lyve om dette til riksadvokaten, samtidig tok AEH selv initiativ til å bestille elektriker...

Mener du HHB2 dekker over for TH siden han fikk henne til å lyve til riksadvokaten?
(Høres risikabelt ut å involvere sin egen datter)

Jeg tipper informasjonen fra media og at HHB2's forklaring til riksadvokaten er korrekt. Blir i tillegg enklere å sette dette inn i en annen hypotese
(kommer tilbake til den)
Senast redigerad av Legokatt 2021-08-27 kl. 20:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in