2021-08-26, 19:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Vem står ut med Filip och Fredrik..? Storkäftade gaphalsar, dryga och arroganta, jag tröttnade på dem redan efter "Hundra Höjdare" och har inte orkat med dem sedan dess.

Jag inte bara står ut med det, jag gillar det.
Citera
2021-08-26, 19:11
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag inte bara står ut med det, jag gillar det.
Okej. Jag förstår inte storheten hos duon. Deras koncept är att kolla vad som är trendigt i USA, köpa rättigheterna och göra en svensk variant. Kanal 5 köper allt de gör eftersom man inte har något annat - Bingo!
Citera
2021-08-26, 19:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Okej. Jag förstår inte storheten hos duon. Deras koncept är att kolla vad som är trendigt i USA, köpa rättigheterna och göra en svensk variant. Kanal 5 köper allt de gör eftersom man inte har något annat - Bingo!

Det som är så fint då är att du slipper se och höra deras program om du vill. Bingo, problem solved.

Sen undrar jag vilken den amerikanska förlagan till Alla mot alla är? Finns det ens något av deras program som är ett amerikanskt format?
Citera
2021-08-27, 15:31
Medlem
Citat:

Hela grejen med F&F är väl att de bara gör egna produktioner som de sen försöker sälja utomlands. Är väl därför dom är kvar på femman, fria tyglar.
Citera
2021-08-27, 15:39
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrek
Hela grejen med F&F är väl att de bara gör egna produktioner som de sen försöker sälja utomlands. Är väl därför dom är kvar på femman, fria tyglar.
Ok, då är det väl så då. Det mesta annat på tv är ju oblyga kopior av förlagor från framförallt USA, där åtminstone Hammar är bosatt.
Citera
2021-08-27, 17:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ok, då är det väl så då. Det mesta annat på tv är ju oblyga kopior av förlagor från framförallt USA, där åtminstone Hammar är bosatt.

Vadå så du gissade bara? Gissar du igen med påståendet att det mesta är amerikanska format?
Citera
2021-08-27, 17:37
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Vadå så du gissade bara? Gissar du igen med påståendet att det mesta är amerikanska format?
Kort sagt så menar jag att F&F är två tomma ballonger, de kan inget och vet inget. De har blivit kändisar bara för att Kanal5 var i desperat behov av någon som drog publik. 2 dryga gaphalsar som fyllde en lucka i programtablån, och att de inte engagerats av mer resursstarka kanaler säger väl mer än nog.
Citera
2021-08-27, 17:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Kort sagt så menar jag att F&F är två tomma ballonger, de kan inget och vet inget. De har blivit kändisar bara för att Kanal5 var i desperat behov av någon som drog publik. 2 dryga gaphalsar som fyllde en lucka i programtablån, och att de inte engagerats av mer resursstarka kanaler säger väl mer än nog.

Objektivt sett är de med svenska mått framgångsrika.
Citera
2021-08-27, 18:35
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Objektivt sett är de med svenska mått framgångsrika.
Oja, det verkar inte vara så svårt i Sverige, med vårt sug efter kändisar. De är ju fullt i klass med talanger som Marcus Birro och Alex Schulman.
Alla snart redo för internationella karriärer...
Citera
2021-08-27, 18:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Oja, det verkar inte vara så svårt i Sverige, med vårt sug efter kändisar. De är ju fullt i klass med talanger som Marcus Birro och Alex Schulman.
Alla snart redo för internationella karriärer...

Visst. Själv är du väl kung på CBS. Grattis
Citera
2021-08-27, 18:44
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Visst. Själv är du väl kung på CBS. Grattis
Lite för sent för min del. Man måste antingen ha rätt kontakter (Birro) eller börja i tid. Tänk bara på snuskgubben Martin Timell som ursprungligen skulle bli präst, men upptäckte att det lönade sig betydligt bättre att bli barnprogramledare i TV.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Martin_Timell
Lite tur, rätt kontakter och gott självförtroende så är lyckan gjord.
Citera
2021-08-27, 18:54
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Lite för sent för min del. Man måste antingen ha rätt kontakter (Birro) eller börja i tid. Tänk bara på snuskgubben Martin Timell som ursprungligen skulle bli präst, men upptäckte att det lönade sig betydligt bättre att bli barnprogramledare i TV.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Martin_Timell
Lite tur, rätt kontakter och gott självförtroende så är lyckan gjord.

Har bröderna Birro rätt kontakter? De var ju kids från Angered som rände runt i Linnéområdet och tiggde slattar.

Nevertheless är det svårt att avfärda Filip och Fredrik som några som inget kan och det inget vet.

De har blivit hyfsat välbeställda på det de gör. Nåt rätt gör de uppenbarligen. Till skillnad från dig som gissade att de bara köper in amerikanska format.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in