2021-08-27, 15:05
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Se där. Då kan du ju släppa alternativa gärningspersoner. Du har just pekat ut SD med HD i centrum. 👍

Du missar dock en hel del.
Saken är den att SD är lika bindande ang LW. Han släpper inte henne heller och de har sex på hans jobb helgen innan mord.

Du missar även hur HD beter sig.
Ljuger och ligger. Framställer sig som ett offer, tuggar om brist på tillit med är otrogen i äktenskapet, tar gift man och ljuger fortsatt om sexet.

Så skärp dig med ditt enögda projicerande.
De är tre personer i ett triangeldrama varav värst är den som ser död som lösning på problem - och det är för djävligt om det även finns pådrivande krafter bakom.

Om LW brutit helt med SD och låtit HD vara ifred så tror jag inte att hon blivit mördad. Det är det enda som intresserar mig; hur mordet hade kunnat undvikas. Hon skrev även till vänner att SD var en psykopat. Med den insikten borde hon förstått att det var farligt att pusha honom för långt.

Hon tvingade aldrig SD att välja mellan henne och HD. Hennes dörr var alltid öppen. Kanske för att hon visste att han skulle välja HD?
Citera
2021-08-27, 15:11
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det kan vara georelaterat, iallra högsta grad, iom Stefan påkallar hennes uppmärksamhet, säger sig ha riggat för hennes kommande cache, home soft home, att han kan hjälpa henne att få upp den, hopp i skorna, det går fort. Väl på plats går allt överstyr.
Jag är övertygad om att HD var vid planket, hon såg in till Lena. Hade koll.
Hon ville att Lena skulle försvinna från hennes liv.
Så hon var där, eller kom dit och slog med domkraftskaftet, det är min övertygelse.
Stefan hade nog tänkt hota henne, men HD tog chansen, trodde att de skulle ha sex och gjorde slag i saken

Citat:
hon såg in till Lena. Hade koll.

Hon såg inte in till L.
Citera
2021-08-27, 15:12
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Det handlar om när i tiden, du är helt insnöad, uppenbarligen

Och när i tiden tror du att det var?
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-08-27 kl. 15:18.
Citera
2021-08-27, 15:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Om LW brutit helt med SD och låtit HD vara ifred så tror jag inte att hon blivit mördad. Det är det enda som intresserar mig; hur mordet hade kunnat undvikas. Hon skrev även till vänner att SD var en psykopat. Med den insikten borde hon förstått att det var farligt att pusha honom för långt.

Hon tvingade aldrig SD att välja mellan henne och HD. Hennes dörr var alltid öppen. Kanske för att hon visste att han skulle välja HD?
Om SD brutit helt med LW så hade han inte fortsatt sin otrohet och begått äktenskapbrott.

Eftersom han fortsatte trots förnyade löften och bröt mot HDs krav på livslångt kontaktförbud blev hon garanterat kränkt in i benmärgen.

När HD begärde skilsmässa blev SD farlig.
Hans RT hade varit rätt effektfullt tidigare, men nu tappade han kontrollen.
LW fann det nog löjligt att det var skilsmässa och behöva fortsätta döljas för HD.

Eftersom HD är minst lika konstig så kontrade hon med att ta en gift man och begick själv äktenskapsbrott och fortsatte ljuga för SD.
Trots att hon tagit ut skilsmässa.
Det blev väl för långsökt att jiddra om brist på tillit som otrohetsoffer och inte vara värst renhårig själv.

När sen HD börjar kärleksbomba i april och maj blir han oerhört bekymrad att hans fortsatta pippande med LW skulle nå henne.
Relaterat till brist på tillit som hon betonar och håller honom på halster. Hon ger SD hopp om återförening men hoppas samtidigt att han ska åka dit för mord så hon slipper honom.

Det är intriger och de spelar ut varann, men HD drog det längsta strået.
Hon blev av med hatobjektet och sen SD som väntade förgäves på (mar)drömskvinnan.
Undrar om hon varit till Ikea och köpt mattor till huset?

Så om detta par varit mer normala hade de lagt korten på bordet redan 2017, slutat ge sken av att inget speciellt hänt, gett fan i att vara otrogna - så hade de nog varit åter på banan och sluppit resonera i termer som att döden är en problemlösning.
Typ "nej hon får leva" eller "hoppas att hon är död"...

HD tycker ju att mord är ett sätt att eliminera lidande, om det så gäller henne själv eller sörjande anhöriga.
Otrevligt nog tangerar det även barn bak i tiden när hon är under isen och SD överväger att vara problemlösare.
Senast redigerad av develi 2021-08-27 kl. 16:12.
Citera
2021-08-27, 15:55
Medlem
StudebakerHog666s avatar
När det handlar om dörr, lås, ljud, väcka barn mm:

Är det uteslutet att LW gick ut via bakdörren den ödesdigra majkvällen 2018?
NW pratar om att de kunde ha öppet där, men inte på framsidan.
Är den dörren också försedd med kodlås som låter? Någon som vet?
Citera
2021-08-27, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror som du.

Att SD skulle ha minsta insikt, det tror jag inte alls.
HD är knepigare, men av det vi sett och läst, verkar hon ducka för mycket. Möjligt att hennes ångest/depressioner kan vara ett tecken på att hon undertrycker mycket som hon egentligen vet, men det är för ångestskapande för henne att ta in/bearbeta.

Vi vet egentligen inte så mycket hur hon tänker, eftersom hon verkar mer sluten, det finns mindre konversationer för oss att läsa osv. Men ingenstans har jag sett att hon reflekterar på samma sätt som Lena, eller har insikt i vem SD egentligen är.

Jag funderar på om HD har råkat ut för liknande hot som Lena gjort? Men att hon "blundar" och "duckar"? Eller har hon varit lite för ung i början av relationen att förstå vad hon utsattes för, för att sedan ha blivit så van?

En teori jag har är att hon helt enkelt rycker ner allt obehagligt, trots att hon vet. Det gör at hennes känslor är till viss del avstängda när det gäller den här biten. Hon kan upplevas som rationell och handlingskraftig, men när det kommer till hennes egna känslor är hon inte lika rationell?

Om HD hade bearbetat sina känslor, tagit fram orsaken till ångesten, fejsat den och så småningom blivit fri, så hade det tagit kortare tid än att dölja dessa - låtsas att problemen inte finns. Att dölja svåra saker gör bara att ångesten finns kvar och det blir inte bättre, snarare tvärtom.

Sen borde hon kanske byta terapeut? Hon har tydligen gått hos samma i flera år, men hon verkar inte ha kommit någon vart.
Citera
2021-08-27, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det finns ingen anledning att tro att det handlade om geocashing. Hon var dessutom mycket angelägen om att bli klar med presenterna.
Nä, någon som hon hoppades skulle komma trots diffusa svar till henne har överraskat henne mitt i arbetet. Knackat på fönstret, som han brukade.

För mig är det glasklart!
Citera
2021-08-27, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
När det handlar om dörr, lås, ljud, väcka barn mm:

Är det uteslutet att LW gick ut via bakdörren den ödesdigra majkvällen 2018?
NW pratar om att de kunde ha öppet där, men inte på framsidan.
Är den dörren också försedd med kodlås som låter? Någon som vet?
Inget kodlås, brukade vara öppet
Citera
2021-08-27, 16:37
Medlem
Citat:
Det kan vara georelaterat, iallra högsta grad, iom Stefan påkallar hennes uppmärksamhet, säger sig ha riggat för hennes kommande cache, home soft home, att han kan hjälpa henne att få upp den, hopp i skorna, det går fort. Väl på plats går allt överstyr.
Jag är övertygad om att HD var vid planket, hon såg in till Lena. Hade koll.
Hon ville att Lena skulle försvinna från hennes liv.
Så hon var där, eller kom dit och slog med domkraftskaftet, det är min övertygelse.
Stefan hade nog tänkt hota henne, men HD tog chansen, trodde att de skulle ha sex och gjorde slag i saken

Tänker du att HD smög efter SD och Lena och attackerade henne? Har själv haft den tanken men vet fortfarande inte vad jag ska tro gällande HDs eventuella inblandning. Åtminstone har hon vetat att SD är den skyldige. Det är det minsta.

Sen allt hon har hasplat ur sig till olika personer (inte minst chefen och JS) om sin avsky för Lena kan inte ha gått spårlöst förbi. Kan mycket väl vara så att SD tog henne på orden, vilket HD inte hade räknat med - men säkert inte heller haft något emot.

Nu har hon dessutom blivit av med båda de som hon anser har gjort henne illa. Är väl därför hon ser så nöjd och glad ut på bilder tagna efter Lenas och sen SDs död.
Citera
2021-08-27, 16:43
Medlem
Citat:

Det förhöll sig precis tvärtom. SD stalkade och kontrollerade både Lena och HD och det finns otaliga bevis som styrker detta. Om han nu ansåg att det var tvärtom och inget hellre ville än att Lena skulle försvinna ur hans liv - då kunde han ha polisanmält henne. Lagt fram bevis för polisen.

Inte MÖRDAT henne!
Citera
2021-08-27, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tänker du att HD smög efter SD och Lena och attackerade henne? Har själv haft den tanken men vet fortfarande inte vad jag ska tro gällande HDs eventuella inblandning. Åtminstone har hon vetat att SD är den skyldige. Det är det minsta.

Sen allt hon har hasplat ur sig till olika personer (inte minst chefen och JS) om sin avsky för Lena kan inte ha gått spårlöst förbi. Kan mycket väl vara så att SD tog henne på orden, vilket HD inte hade räknat med - men säkert inte heller haft något emot.

Nu har hon dessutom blivit av med båda de som hon anser har gjort henne illa. Är väl därför hon ser så nöjd och glad ut på bilder tagna efter Lenas och sen SDs död.
Ja, någonting åt det hållet, med tanke på Stefans olika uttalanden om skaftet, om att det inte var hans vilja osv
Citera
2021-08-27, 16:46
Medlem
Citat:
Hon såg inte in till L.

När hon stod på sin ovanvåning i ett sovrum där så kunde hon se ner till Lenas kök.
Varför flyttar man ens 60 meter från den person man anser sig hata? Det är något väldigt sjukt med detta.

Precis som SD ville ha koll på allt och alla så ville HD ha koll på vad Lena gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in