2021-08-21, 12:28
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Denna måste man ju nästan se när du beskriver det om målvakterna. Sen är det ju två klassiska lag med. Kan bli ett riktigt målkalas känns det som!

Ettan mot tvåan i förra säsongens Dritte Liga. Ska bli kul att se lite av Svante Ingelsson också.
Citera
2021-08-21, 16:13
Medlem
An nån förklara Regensburg för mig? Full pott!
Tappar mitt HSV poäng imorgon, ja då är det väl adjö även denna säsong.
Citera
2021-08-21, 17:09
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wieso
An nån förklara Regensburg för mig? Full pott!
Tappar mitt HSV poäng imorgon, ja då är det väl adjö även denna säsong.
Gode imponerande får man väl lov att säga. Tvålar dit Schalke med 4-1 haha.

Ja imorgon känns det verkligen som en måste match för att haka på. Den här jävla ojämnheten år efter år sätter verkligen käppar i hjulet.
Citera
2021-08-21, 17:27
Medlem
En torsk mot ett duktigt Freiburg som väldigt tydligt visar hur svårt drabbade vi är av våra skador. Schulz & Passlack för dåliga för att spela offensivt (och defensivt i många fall, specieltl Passlack) och vi spelar en right formation för vi inte har några wingers. Så Freiburg ligger bara tätt på Dahoud och dödar all variation och anfall vi kan ha med nuvarande trupp. Sätter ett mål på ett inspel där vi saknar Hummels och en fantastisk frispark.

En match som verkligen visar Haalands brister med. Han förstår ofta inte när han behöver droppa ner och hjälpa build-up och han är totalt clueless i luften så vi hotar inget med krossbollar. Så blir väldigt en-dimensionellt anfall utan vettiga ytterbackar (Rapha kom in efter 35min och gjorde skillnad iaf) eller wingers.

Malen har startat iskallt med.

Zorc & Kehl måste klandras med för deras dåliga trupp-planering. 18 CMs men inga CBs eller Wingers.

Surt men vad ska man göra.. totalt lamslagna av skador och Freiburg gör det bra.
Citera
2021-08-21, 19:55
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ja typiskt Dortmund. Saknar jämnheten för att utmana.

Ser att Schalke och Werder Bremen fått ett gott mottagande i Zweite också. 5 poäng på fyra matcher för Bremen och en åttondeplats. Schalke tolva med 4 poäng på fyra matcher och en förnedring med 4-1 idag. Om någon supporter till deras lag nu trodde att det skulle vara en enkel resa tillbaka till där dom "hör hemma" så har dom nog redan gått tänka om. Tidigt än visst men kan se dom ha samma "ökenvandring" i några säsonger som Hamburg haft.
Citera
2021-08-22, 06:29
Medlem
Lekmands avatar
Okej det där med att en junior inte längre fanns på SC Freiburgs webbsida var visst bara ett misstag, så han är inte alls påväg till Bremen. Men! Tydligen ska vi va i slutförhandlingar med Shaqiri, även fast Streich har sagt att vi mest bara letar efter en anfallare som är större än 185cm. Vi har redan så många duktiga offensiva spelare, så jag antar att Sallai vill lämna iår och då kan Shaqiri ta hans plats. Folk i forumet har sett honom på plats i Freiburg, men det skulle kunna vara så att han bara besöker en sportortoped för att kolla upp nått? Vi får se helt enkelt!

Det som skulle tala för är att han genom Instagram bland annat visat att han är nära vän med Abrashi som spelade i Freiburg och känner andra som spelat för både Schweiz och Freiburg som säkerligen talat gott om Freiburg. Men han lär kräva minst fyra miljoner i lön vilket nog är Freiburgs smärtgräns. Med sina 29 år kommer Freiburg inte kunna sälja honom vidare som man gör med alla andra dyra investeringar.

Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
En torsk mot ett duktigt Freiburg som väldigt tydligt visar hur svårt drabbade vi är av våra skador. Schulz & Passlack för dåliga för att spela offensivt (och defensivt i många fall, specieltl Passlack) och vi spelar en right formation för vi inte har några wingers. Så Freiburg ligger bara tätt på Dahoud och dödar all variation och anfall vi kan ha med nuvarande trupp. Sätter ett mål på ett inspel där vi saknar Hummels och en fantastisk frispark.

En match som verkligen visar Haalands brister med. Han förstår ofta inte när han behöver droppa ner och hjälpa build-up och han är totalt clueless i luften så vi hotar inget med krossbollar. Så blir väldigt en-dimensionellt anfall utan vettiga ytterbackar (Rapha kom in efter 35min och gjorde skillnad iaf) eller wingers.

Malen har startat iskallt med.

Zorc & Kehl måste klandras med för deras dåliga trupp-planering. 18 CMs men inga CBs eller Wingers.

Surt men vad ska man göra.. totalt lamslagna av skador och Freiburg gör det bra.
Marco Rose sa efter matchen att han tyckte att man använde rätt taktik och att man lika gärna kunde vunnit. Men jag håller ju med dig om att det inte alls såg så imponerande ut med deras taktik.

Lite kul att Kevin Schade gjorde två mål mot Dortmund U23 förra helgen och nu presterade mot Dortmund. Synd att han inte fick näta, känns som att det hade varit historiskt, att näta mot både U23 och ordinarie laget!

Nico Schlotterbeck känns inte som en Freiburgare, han spelar lite för fult och har lite för mycket pondus. Men väldigt kul att ha honom iår, det känns som att han klättrar snabbt på listan över de bästa backarna i Tyskland. Gött att få typ 20 miljoner för honom till nästa säsong
Senast redigerad av Lekmand 2021-08-22 kl. 06:36.
Citera
2021-08-22, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Okej det där med att en junior inte längre fanns på SC Freiburgs webbsida var visst bara ett misstag, så han är inte alls påväg till Bremen. Men! Tydligen ska vi va i slutförhandlingar med Shaqiri, även fast Streich har sagt att vi mest bara letar efter en anfallare som är större än 185cm. Vi har redan så många duktiga offensiva spelare, så jag antar att Sallai vill lämna iår och då kan Shaqiri ta hans plats. Folk i forumet har sett honom på plats i Freiburg, men det skulle kunna vara så att han bara besöker en sportortoped för att kolla upp nått? Vi får se helt enkelt!

Det som skulle tala för är att han genom Instagram bland annat visat att han är nära vän med Abrashi som spelade i Freiburg och känner andra som spelat för både Schweiz och Freiburg som säkerligen talat gott om Freiburg. Men han lär kräva minst fyra miljoner i lön vilket nog är Freiburgs smärtgräns. Med sina 29 år kommer Freiburg inte kunna sälja honom vidare som man gör med alla andra dyra investeringar.

Marco Rose sa efter matchen att han tyckte att man använde rätt taktik och att man lika gärna kunde vunnit. Men jag håller ju med dig om att det inte alls såg så imponerande ut med deras taktik.

Lite kul att Kevin Schade gjorde två mål mot Dortmund U23 förra helgen och nu presterade mot Dortmund. Synd att han inte fick näta, känns som att det hade varit historiskt, att näta mot både U23 och ordinarie laget!

Nico Schlotterbeck känns inte som en Freiburgare, han spelar lite för fult och har lite för mycket pondus. Men väldigt kul att ha honom iår, det känns som att han klättrar snabbt på listan över de bästa backarna i Tyskland. Gött att få typ 20 miljoner för honom till nästa säsong

Ja Rose har inte haft någon kul uppgift nu dessa första 3 matcher. Helt lamslagen av skador och inga möjligheter att anpassa sig innan de är tillbaka. Nu snöar det in rapporter plötsligt, om att man håller på att signera Halstenberg för LB & CB djup samt att man jagar RB och Wingers.

Delaney kommer säljas nu kommande dagarna och Wolff,Burki och Schulz är fortfarande till salu om intresse kommer. Får väl se hur de bli rdär. Men så jävla oskönt att Zorcs & Kehls dåliga trupp-planering senaste åren (med alla CMs osv) gör så att man får en ojämn trupp och svårsålda löner.

Makalöst bra direktörer annars men trupplaneringenär inte den bästa
Citera
2021-08-23, 01:43
Medlem
Lekmands avatar
Wolfsburg kan verkligen inte få nog med nio-och-en-halv: or som har spelat för Freiburg. Mehmedi, Philipp och nu värvar dom Luca Waldschmidt. Egentligen bara Kruse som saknas av de som nånsin haft den rollen hos Freiburg, men han har redan spelat för Wolfsburg och fick kicken för sitt pokerspelande.
Citera
2021-08-23, 22:04
Medlem
Lundbondens avatar
Ni som missa Hansa vs Dresden gick verkligen miste om något. Inte spelarmässigt men läktarmässigt. Viket tryck Hansa fansen skapar.
Citera
2021-08-24, 00:13
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand

Shaqiri gick till Lyon istället. Men det stoppar inte ännu en fotbollsspelare från att vara i Freiburg. Nu är det högermittfältaren Tajon Buchanan som ska ta språnget från MLS till Europa, och bland annat Chelsea har redan budat. Christian Streich har sagt att vi mest är ute efter en anfallare som är längre än 1.85 som kan nicka bra, men Buchanan är nog inte helt fel att ha som efterträdare till en allt äldre Jonathan Schmid på högerbackspositionen.

Det som gör detta ryktet lite hetare är att hans agent har lagt ut bilder på Freiburgs stadium och Buchanan på Instagram. Visst, arenan är helt ny och jättecool, men jag ser ingen anledning till att åka dit om han inte tänker spela för klubben.

Freiburgs är ju annars tokbra som det är, minst dubbelt upp på alla positioner, så detta vore mest en värvning för framtiden.
Citera
2021-08-27, 09:58
Medlem
Steff83s avatar
Bayerns CL-lottning är inte mycket att säga om. Man ska vidare. Ihop med Barcelona.

Leipzig hade ett himla oflyt, med Dortmund har rejäl tur.
Leipzig till EL och Dortmund vinner sig grupp tror jag.

Wolfsburg grupp är rätt hård. Men man bör gå vidare ihop med Sevilla.
Senast redigerad av Steff83 2021-08-27 kl. 10:00.
Citera
2021-08-27, 13:39
Medlem
ingetbranicks avatar
Ja, jag får medge att "vi" (BVB) fick en överkomlig grupp. Leipzig kunde ha fått en lättare lottning Tycker nog att Wolfsburg som fjärdelag fick en riktigt bra lottning. Lille har tappat spelare och har inte börjat säsongen bra. Jag ser Sevilla som gruppfavorit där.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in