Citat:
Ursprungligen postat av
Lekmand
Freiburg har inte gjort några värvningar hittills, och inte gjort sig av med andra spelare än de man inte behövt. Men Freiburgs rekordvärvning som gjordes förra året -- Baptiste Santamaria -- kanske lämnar klubben. Skälet är att Yannik Keitel kom från Freiburgs andralag och helt enkelt konkurrerade ut fransmannen.
Ifall Rennes erbjuder en tillräckligt hög summa kommer Freiburg att acceptera och direkt investera i en ny anfallare. Säger ryktena.
Edit: Jag hoppas inte det, men det mer rationella händelseförloppet är att Santamaria uttryckt att han vill tillbaka till Frankrike, och att Christian Streich därefter har låtit Yannik Keitel starta för att se hur bra han klarat sig, och när det gick tillräckligt bra kunde man låta Santamaria lämna.
Skälet till att fransmannen velat lämna ska ha varit att hans fru och barn känt sig ensamma i Tyskland under corona, vilket såklart är förståeligt. Santamaria själv har integrerats superbra in i laget från vad man kunnat se.
Det går fort i hockey, och Santamaria har redan lämnat. Det kommer dock en direkt ersättare -- en central mittfältare -- som Freiburg värvar nu i dagarna. Det var nog mest fansen som hoppades på en ny anfallare. Man kommer nog värva en spelare man kan få för €5-8 miljoner skulle jag gissa på, tänk Fabian Nürnberger, Maximilian Eggestein eller Niklas Dorsch. För det är nog Keitel som fortsatt kommer ta platsen i startelvan.
Citat:
Ursprungligen postat av
znorlax
Riktigt spännande! Gör man samma som BVB gjort senaste 2 åren? D.v.s man "toppar" sina ungdomslag nästan och värvar som om de vore ett seniorlag istortsätt.
Både vårat U23 och U19 är riktigt vassa och man har gjort ett par väldigt effektiva värvningar med stortalanger från Ajax, PSG, City m.m samtidigt som man haft någon egen riktig talang. 3liga matcherna ska bli kul att kika på. BVB streamar deras på twitch gratis om jag minns rätt vilket är kul för mig.
Förstår inte riktigt vad du menar med att man toppar. De man har värvat utifrån är värderade runt 100 000€, vilket är mer än övriga U19-spelare, men mindre än de som gick upp till förstalaget och hälften så mycket som ligasnittet. Men det är klart att de har kunnat värva duktigare spelare än de kunnat om de spelade regionalligan.
Hoppas det stämmer att Dortmund twitch-streamar sina matcher. Annars är det inte så många som går i gratis-tv som jag fattat det.