Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Spelar det roll, när "de där flickorna" kommer och vill ha något?
De där flickorna. Ena flickan är partiledaren för KD och den andra flickan har övertygande av folk som yrke. Dessa flickor ombesörjer en namnunderskrift från en åldring om de fastigheter, i det hus de knackat på dörren för att få tillträde till.
Det är "flickor" man dagligen varnar åldringar ifrån att öppna dörren för när de knackar på.
Jag tycker faktiskt att det är viktigt att hålla sig till det fakta som är känt. Ett sånt fakta är kontraktsdatumet. Okay att du vill skriva långa noveller om moral, etik, vad du tror har hänt och vad du tycker om det som har hänt, men varför börja tumma på den lilla kända sanning som finns?
Jag kanske är ensam om det här, men alla dessa mustiga överdrifter och ibland rena lögner som förekommer hos vissa skribenter (både hos Team Esbjörn, men också hos Team Ebba), får mig bara att tänka på munspelsmannen Horst, eller liknande person som står på plattan och skriker ut sina ofiltrerade tankar. De vill bara synas och höras, för sakens skull.
Snart 43 000 inlägg i den här tråden och hur långt har vi egentligen kommit med att "ta reda på sanningen" om fastighetsaffären? Att slänga skit på varandra, eller på Team Ebba/Team Esbjörn för skitslängandets skull, tror jag inte gör att vi kommer närmare "sanningen". Jag hade hoppats att det här skulle bli en tråd likt den om Terje Hellesös fotofusk, där folk faktiskt samarbetade, letade och rotade efter sanningen, att försöka förstå vad som hänt. Man behöver inte tycka lika och det är nog till och med bra att inte tycka lika, för då blir det en bättre genomlysning av det som kommer fram. Men man kan tycka olika på ett vuxet och civiliserat sätt, istället för att vara som en kaosunge på ICA som ligger på golvet och skriker att han/hon vill ha godis nu nu nu nu.