2021-08-10, 23:38
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Klassisk kontring, lägga över skulden på andra. Filmen visar tydligt vilka som ville och vilka som inte ville.
Firman åkte förbi i bil och efter samtal lades planerna ner.

Det var annat folk i Sumpan
Citera
2021-08-11, 03:12
Medlem
Lundbondens avatar
Tydligen sprang Helsingborg för Landskrona...

https://i.ibb.co/L6VxvPj/Screenshot-9.png

https://i.ibb.co/41LzxJg/Screenshot-8.png

Inte så förvånande kanske? Många kriminella albaner i Landskronas Ultras.
Citera
2021-08-12, 18:30
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekingludret
Vad gulligt att dom chattar med varandra. Finns ingen som är rädd för albaner.
Jag är rädd för många albaner. Jag är också rädd för MC-gäng och till sist så är jag livrädd för ett gäng som vi kallar polismyndigheten. Speciellt den danska politin har orsakat mig mycket problem.

Trollet ovan kan vi lämna utan svar.

"Lyssnar ni i Landskrona.. Lyssnar ni noga...."
Citera
2021-08-12, 19:20
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Tydligen sprang Helsingborg för Landskrona...

https://i.ibb.co/L6VxvPj/Screenshot-9.png

https://i.ibb.co/41LzxJg/Screenshot-8.png

Inte så förvånande kanske? Många kriminella albaner i Landskronas Ultras.

Ingen aning i vilket av "mötena" detta skulle utspelat sig.

Jag var med vid 3 av tillfällena då det brakade ihop lite.

Situation 1: Slottvångsskolan: Polisen valde i vanlig ordning att leda bortaföljet på en gata där 99% av alla HIFsupportrar tar sig till Olympia. Ända sammandrabbningen där var när en fet trumpojke från landskrona kom lufsande med trumman runt halsen och trumpinnen (vart var den andra?) i högsta hugg.. polisen hade avspärrning och herr tjocktrummare och hans 4-5 kompisar lyckades trycka sig igenom första raden av poliser men blev ganska snabbt tillbakavisad innan en grupp på 20-30 HIFare kom fram. en större grupp hästar och polisbilar samt polis till fot spärrade den smala gatan vilket omöjliggjorde mer konfrotation.. snabbt sprang HIFarna vidare via tvärgator för att genskjuta Landskrona men vad jag såg så var polisen förberedd på denna manövern (som görs var match, men sällan med framgång)

Situation 2: Utanför Olympia: En större grupp HIFare försökte forcera polisens linje framför olympias västra läktare.. här var så pass mycket hemmafolk att den lilla gruppen Landskronabor omöjligt kunde skicka fram en kille för att jaga bort 5 HIFare.. det var säkerligen närmare 100 HIFare där som på alla sätt försäkte nå landskrona.

Situation 3. Utanför Olympia efter match: Jag stod och kikade på Landskronas utsläpp. flera grupper om 5-20 HIFare rörde sig runt Olympia och gjorde många snabba drag för att komma runt polisen för att nå Norra läktaren. Det ända jag såg var att Landskronaborna var ganska inlåsta av polis medans HIF supportrar rörde sig springande runt smågator och innegårdar för att komma åt Landskornas grupp.

Har ganska svårt att se att HIF skulle ha sprungit ifrån Landskrona då HIF jämnt hade en mobb runt deras följe som ständigt sökte kontakt.
Möjligen skulle det handlat om att 5 vanliga supportrar kom i vägen för "trumtjockisen" och hans trumpinne - och han tog sin chans.. han hade lika stort självförtroende som han hade midjemått.
Citera
2021-08-12, 20:30
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
Ingen aning i vilket av "mötena" detta skulle utspelat sig.

Jag var med vid 3 av tillfällena då det brakade ihop lite.

Situation 1: Slottvångsskolan: Polisen valde i vanlig ordning att leda bortaföljet på en gata där 99% av alla HIFsupportrar tar sig till Olympia. Ända sammandrabbningen där var när en fet trumpojke från landskrona kom lufsande med trumman runt halsen och trumpinnen (vart var den andra?) i högsta hugg.. polisen hade avspärrning och herr tjocktrummare och hans 4-5 kompisar lyckades trycka sig igenom första raden av poliser men blev ganska snabbt tillbakavisad innan en grupp på 20-30 HIFare kom fram. en större grupp hästar och polisbilar samt polis till fot spärrade den smala gatan vilket omöjliggjorde mer konfrotation.. snabbt sprang HIFarna vidare via tvärgator för att genskjuta Landskrona men vad jag såg så var polisen förberedd på denna manövern (som görs var match, men sällan med framgång)

Situation 2: Utanför Olympia: En större grupp HIFare försökte forcera polisens linje framför olympias västra läktare.. här var så pass mycket hemmafolk att den lilla gruppen Landskronabor omöjligt kunde skicka fram en kille för att jaga bort 5 HIFare.. det var säkerligen närmare 100 HIFare där som på alla sätt försäkte nå landskrona.

Situation 3. Utanför Olympia efter match: Jag stod och kikade på Landskronas utsläpp. flera grupper om 5-20 HIFare rörde sig runt Olympia och gjorde många snabba drag för att komma runt polisen för att nå Norra läktaren. Det ända jag såg var att Landskronaborna var ganska inlåsta av polis medans HIF supportrar rörde sig springande runt smågator och innegårdar för att komma åt Landskornas grupp.

Har ganska svårt att se att HIF skulle ha sprungit ifrån Landskrona då HIF jämnt hade en mobb runt deras följe som ständigt sökte kontakt.
Möjligen skulle det handlat om att 5 vanliga supportrar kom i vägen för "trumtjockisen" och hans trumpinne - och han tog sin chans.. han hade lika stort självförtroende som han hade midjemått.
Jag känner igen absolut 0 av detta. Vi visste när BoIS skulle komma in med tåget och att de skulle ta den norra uppgången från stationen (klädda i vitt) så vi samlades upp vid Nicolai's parkering. Snuten spotade oss tidigt, eftersom folk sprang runt helt öppet i Kärnan-parken av någon anledning. Förslag fanns om att skita i allt och bara stena marschen, men det ville inte vissa i Kompaniet. "Jag vill inte åka dit för mord". Sen gick en kille och alla bara följde efter. Ungefär då valde jag att ta en cider på OP istället för att springa runt och bli gripen utan att få något uträttat. Sen blev det en massa hetsande men absolut ingen action.
Citera
2021-08-20, 10:43
Medlem
massuppfittarens avatar
Hehe såg ni detta? Ingen är väl jätteförvånad men hur många svenska böghuliganer har outats? Utöver han Damien Eie

(FB) Huliganledare till Bröndby IF åtalas för åtskilliga sexuella övergrepp mot pojkar

Tråden om Eie:
(FB) Islänning (festfixare) åtalas för analvåldtäkt i Hagaparken, Stockholm, februari 2019
Citera
2021-08-20, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Hehe såg ni detta? Ingen är väl jätteförvånad men hur många svenska böghuliganer har outats? Utöver han Damien Eie

(FB) Huliganledare till Bröndby IF åtalas för åtskilliga sexuella övergrepp mot pojkar

Tråden om Eie:
(FB) Islänning (festfixare) åtalas för analvåldtäkt i Hagaparken, Stockholm, februari 2019
Svårt att se vad ditt inlägg tillför tråden?
Citera
2021-08-21, 01:32
Medlem
Förutom att Bajen verkade väldigt hungriga nere i Basel så är det också intressant hur journalisten förklarar polisens ingripande på bilden. Att knät inte alls trycks mot halsen utan mot axeln. Och skulle det vara mot halsen så är det nog ändå ok under en kort stund

Man slås också av att det är samma mantra i läsarkommentarerna som i Sverige. Men med lite mer motargument. ”Ingen klubb lever utan sin kurva”, ”Flaskorna flög minsann från Muttenzerkurve redan för 60 år sen”.

https://www.bazonline.ch/katz-und-maus-spiel-mit-der-polizei-731653448607
Citera
2021-08-26, 22:12
Medlem
tuggishs avatar
Bajen verkar ha kört över Basel i Stockholm enligt bilder.

Skönt att vinna nått denna kväll 😄

Heja Bajen!
Citera
2021-08-26, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Bajen verkar ha kört över Basel i Stockholm enligt bilder.

Skönt att vinna nått denna kväll 😄

Heja Bajen!

Enligt filmen så hände det inte mycket. Några smällar. Basel såg ut som småpojkar förfan. Har dom inga män som slåss?
Citera
2021-08-27, 01:25
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekingludret
Enligt filmen så hände det inte mycket. Några smällar. Basel såg ut som småpojkar förfan. Har dom inga män som slåss?

Dom har ett tiotal tuffa grabbar som brukar köra uppstyrt mot tyska ligor. Men de verkade inte på plats idag.

http://hooligans.cz/domains/hooligans.cz/index.php/reports/foreign/72-swe/7800-hammarby-if-vs-fc-basel-video-26-08-2021?fbclid=IwAR0ecwKaNIPHCymKXYcTVbYkN706bofEvFLy fgSjOt4IH SByZceujaf7E_c
Senast redigerad av Lundbonden 2021-08-27 kl. 01:32.
Citera
2021-08-27, 01:47
Medlem
Lundbondens avatar
Malmö körde mot Bröndby förrresten i slutet av juli. 8 vs 8, vinst till Bröndby. revansch för Bröndby alltså. Malmö vann förra gången de körde mot Bröndby

https://www.instagram.com/p/CR_6rOVMQWl/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in