2021-08-26, 19:10
Medlem
Vem har sagt att det är nuvarande lägenheten?!
Citera
2021-08-26, 19:11
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Helt riktigt, men med i händelsen var han likt förbaskat.

Det är vad du tror ja. När sanningen i själva verket är att ingen med säkerhet vet om KM ens gick över bron den natten.
Citera
2021-08-26, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Something1
Vem har sagt att det är nuvarande lägenheten?!

Haha ja givetvis menade du en ANNAN lägenhet med andra grannar som hade mycket bättre insyn. Då förstår jag såklart
Citera
2021-08-26, 19:14
Medlem
Med det jag skrev om det jag fått veta om CL, så menar jag att han verkar haft problem sen länge och det kanske inte är rimligt att han har med Helenas försvinnande att göra.
Citera
2021-08-26, 19:16
Medlem
Citat:
Nu tycket jag du ska skämmas att skriva som du gör!! Ska samningen ändras för att passa dej? !
Vad vet du för sanning...
Tänk om vissa icke blivande nobelpristagare kunde tänka till innan fingrarna når tangenterna så skulle FB vara riktigt bra och underhållande.
Det här är ovidkommande information för tråden ...ger ingenting!
Citera
2021-08-26, 19:23
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Med det jag skrev om det jag fått veta om CL, så menar jag att han verkar haft problem sen länge och det kanske inte är rimligt att han har med Helenas försvinnande att göra.

Mycket få människor med psykisk ohälsa tar människor av daga. Ännu färre med inkontinens problem tar människor av daga. Mycket märklig diskussion. Män som är över sexuella tar tjejer för eget bruk. Psykisk ohälsa leder ofta till ointresse för motsatta könet. Den psykiska ohälsan leder ofta till trötthet och mindre energi över till primära behov som sexualitet mm
Citera
2021-08-26, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Vi ska väl även vara försiktiga med att slå fast att vittnesuppgifter är helt korrekta? Speciellt om det finns osäkra komponenter i uppgifterna. Att man försöker se saker från olika vinklar - och i det här fallet är tveksamheter i utsagor - behöver inte betyda att man inte gillar personerna. (Och om man inte känner/känner till vittnena, hur kan man ogilla dem då?)

För mig finns det frågetecken, speciellt runt "Hannas" vittnesmål. Har man den åsikten, så betyder det inte att man försöker "styra bort" från dem eller att försöka förstöra deras trovärdighet, utan att man tittat på utsagor, granskat dem och därefter bildat sig en åsikt.
Får hålla med.

Och vittnet Carina då? Enligt Jenvén sa hon först, 1992, att bilen hon och manlige bekanten såg var bronsfärgad. Vid mer än ett förhör också. Senare har hennes minne ändrat det till en vit bil. Säkert helt omedvetet. Så vittnesuppgifter får man ofta ta med en nypa salt. Vi kommer ofta ihåg fel om detaljer och är rätt dåliga som vittnen i allmänhet vi människor.

Sedan blir jag personligen alltid lite misstänksam mot folk som gärna ställer upp i tidningen, det är antagligen dumt av mig att reagera så.
Citera
2021-08-26, 19:25
Medlem
Citat:
"Nått som jag vet med 100% säkerhet är också att när BB var ute på lyran, flirtade och kunde vara jobbig mot yngre tjejjer. Upplevt från egna vänner.

Och hur var det om de bodde grannar och tog följe hem?
Bara en spekulation självklart."
Stämmer bra!! Dock skulle han aldrig gå i onödan! Tog alltid bilen, överallt..
Men tänk om en fylleolycka skapade en ogenomtänkt kedjereaktion i ren panik.. snarare än att det skulle vara nån som förföljt eller stått och väntat..

Det kan klart vara precis som du säger men det finns förhållandevis mycket lite blod på platsen och skulle han täcka för olycka borde han väl snarare tagit med sig skorna istället för och kasta iväg dem kan tyckas.
Citera
2021-08-26, 19:26
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

CL hade knappast den här typen av problem och bar vuxenblöja vid tidpunkten för Helena's försvinnande -92.
Citera
2021-08-26, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Vad vet du för sanning...
Tänk om vissa icke blivande nobelpristagare kunde tänka till innan fingrarna når tangenterna så skulle FB vara riktigt bra och underhållande.
Det här är ovidkommande information för tråden ...ger ingenting!
Jodå det gör det . En presumtiv gärningsmans mående, psykisk störning och handlande är i högsta grad relevant.
Citera
2021-08-26, 19:29
Medlem
greta-forvetens avatar
Tar av sig skorna och kastar dom åt H- vete om de måste skynda sig hem efter en utekv

Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Det kan klart vara precis som du säger men det finns förhållandevis mycket lite blod på platsen och skulle han täcka för olycka borde han väl snarare tagit med sig skorna istället för och kasta iväg dem kan tyckas.

Tjejer tar av sig skor om de vill springa hem efter en utekväll definitivt i skogsområden. Antar att den som rövade bort Helena missade skorna i stridens hette.
Senast redigerad av greta-forveten 2021-08-26 kl. 19:31. Anledning: Tillade rubrik
Citera
2021-08-26, 19:31
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
"Hanna" är 80 år. Jag har ingen aning om i vilket skick hon är. Dock kan jag tänka mig att "Hanna" har fått nog av media och journalister. Hon tvingades ju till och med gå ut i media efter ett tag den sommaren för att försvara sig mot att hon hade utmålats negativt. Om det nu var så att hon inte ville prata med Dalgaard, har jag av ovan angivna anledningar full förståelse för det. Dock vet jag från folk som har pratat med henne att hon berättar exakt samma berättelse, så några problem med "den röda tråden" verkar hon inte ha.

Även om hon fortfarande berättar exakt samma berättelse, tycker jag nog hennes vittnesmål är lite märkligt.

Från förhör 92-06-21

Kvinnan skrek förtvivlat och hjärtskärande. Hon grät dessutom och var ledsen.

Kvinnoskriket hörde X och det avslutades med att en bildörr knäpptes igen. X uppger att det var ett sådan ljud så som en bildörr låstes eller stängdes igen. X vill framhålla att bildörren stängdes med en kraftig smäll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in