2021-08-20, 01:09
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Skulle som sagt vara intressant ifall det skulle kunna bli en Hårdrocksskiva av Eddie Meduza med tiden? Ifall det finns en del inspelningar eller annat.

Ja, det hade varit något. I alla fall när det är Errol som spelar hårdrock.

Och här tolkar han AC/DCs Whole Lotta Rosie
https://www.youtube.com/watch?v=frAAkUyCwfs
Citera
2021-08-20, 01:10
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ja, det hade varit något. I alla fall när det är Errol som spelar hårdrock.

Och här tolkar han AC/DCs Whole Lotta Rosie
https://www.youtube.com/watch?v=frAAkUyCwfs

Han gör det ändå riktigt bra så det skulle inte förvåna mig ifall det finns mera material
Citera
2021-08-20, 01:12
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Han gör det ändå riktigt bra så det skulle inte förvåna mig ifall det finns mera material
Kan ju finnas. Om han hörde något bra blev han väl inspirerad och gjorde något liknande.
Citera
2021-08-20, 20:50
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Kan ju finnas. Om han hörde något bra blev han väl inspirerad och gjorde något liknande.

Det skulle vara intressant ifall vad som finns outgivet tro?
Men allt ligger väl i SONY - Arkiv någonstans eftersom vad jag vet så är väl
Studio Ronka & Osadal AB är väl borta sedan länge
Citera
2021-08-20, 23:36
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Det skulle vara intressant ifall vad som finns outgivet tro?
Men allt ligger väl i SONY - Arkiv någonstans eftersom vad jag vet så är väl
Studio Ronka & Osadal AB är väl borta sedan länge
Ja, det är väl Sony som jag förstår det som har rättigheterna. Men mer material som väntar finns det helt klart. Hoppas bara att det kommer ut snart.
Citera
2021-08-22, 23:50
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ja, det är väl Sony som jag förstår det som har rättigheterna. Men mer material som väntar finns det helt klart. Hoppas bara att det kommer ut snart.

å då hoppas man verkligen att det kommer ut nytt material å inte gammal skåpmat eller samling som redan innehåller material som redan har kommit ut.
Citera
2021-08-23, 00:07
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
å då hoppas man verkligen att det kommer ut nytt material å inte gammal skåpmat eller samling som redan innehåller material som redan har kommit ut.
Precis, fast bolagen vill ju tjäna pengar så de ger ut en samlingsskiva med de låtarna som alla har och maximalt två outgivna låtar.
Citera
2021-08-23, 18:06
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Precis, fast bolagen vill ju tjäna pengar så de ger ut en samlingsskiva med de låtarna som alla har och maximalt två outgivna låtar.

Det skulle inte förvåna mig om det blir så igen. Det är väldigt fult att göra så
Men vad gör man. Samtidigt så känns det som att när folk lägger upp material på Youtube så blir
det lite motsatt effekt kan jag tycka eftersom de outgivna låtarna redan finns där å då är
det ingen idé att skivbolagen ger ut skivor.
Citera
2021-08-24, 23:15
Medlem
Rebali179s avatar
Undrar hur det hade varit ifall han hade varit kvar i livet å fortsatt med sina sketcher och ge oss mer musik. Det hade varit väldigt intressant ifall han hade fortsatt
Citera
2021-08-25, 17:27
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Det skulle inte förvåna mig om det blir så igen. Det är väldigt fult att göra så
Men vad gör man. Samtidigt så känns det som att när folk lägger upp material på Youtube så blir
det lite motsatt effekt kan jag tycka eftersom de outgivna låtarna redan finns där å då är
det ingen idé att skivbolagen ger ut skivor.
Det är ju så det brukar bli. Precis, nu finns det mycket av det outgivna på youtube. Och det är bra, känns som att om det inte läggs upp där eller någon annanstans så får se och höra det.

Det som jag helst vill ha är en dvd med alla outgivna filmklipp och sketcher som Errol spelade in med Jan-Åke, samt materialet från Griståget. Finns säkert otroligt mycket mer som vi inte ens har hört talas om.

Citat:
Undrar hur det hade varit ifall han hade varit kvar i livet å fortsatt med sina sketcher och ge oss mer musik. Det hade varit väldigt intressant ifall han hade fortsatt

Den frågan har vi tagit upp förr, men jag tycker ändå att den är intressant. Han kanske skulle ha ett youtube-konto och ladda upp en massa filmklipp. Och skulle också vara intressant att höra vad Errol hade att säga om dagens samhälle, det är ju så mycket värre nu med politiker den rådande PK-samhället än vad det var på 70,80 90-talet.

Men jag tror också att skulle han ännu vara i livet så skulle han ännu vara avskydd av media, för det krävs att man ska dö för att bli hyllad, tyvärr.
Citera
2021-08-26, 17:59
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Fy honnan, idag hörde man den SÄMSTA covern på en låt av Errol, nämligen när Raggarpullan "sjunger" Undanflykter.

Originalet av Errol är en fantastisk låt som visar på dels hur ärlig han är med hur det med spritsug är, samt just vilka undanflykter folk kör med, fast hon förstör den till och med mer än vad Dance Mix lyckades med, bara för det kommer jag tvingas till att bli snällare när jag recenserar den skivan.
Citera
2021-08-26, 18:10
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Det är ju så det brukar bli. Precis, nu finns det mycket av det outgivna på youtube. Och det är bra, känns som att om det inte läggs upp där eller någon annanstans så får se och höra det.

Det som jag helst vill ha är en dvd med alla outgivna filmklipp och sketcher som Errol spelade in med Jan-Åke, samt materialet från Griståget. Finns säkert otroligt mycket mer som vi inte ens har hört talas om.

Men jag tror också att skulle han ännu vara i livet så skulle han ännu vara avskydd av media, för det krävs att man ska dö för att bli hyllad, tyvärr.

Hade gärna velat se en dubbel DVD med med alla outgivna filmklipp och sketcher som Errol spelade in med Jan-Åke, å flera konserter med olika låtlistor med material från Griståget.
Men frågan är vad som finns kvar bevarat från Griståget

Håller med dig på den punkten att när det kommer att om han skulle vara i livet så skulle han ännu vara avskydd av media, för det krävs att man ska dö för att bli hyllad, tyvärr.
Sorgligt men sant dessvärre

Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Fy honnan, idag hörde man den SÄMSTA covern på en låt av Errol, nämligen när Raggarpullan "sjunger" Undanflykter.

Originalet av Errol är en fantastisk låt som visar på dels hur ärlig han är med hur det med spritsug är, samt just vilka undanflykter folk kör med, fast hon förstör den till och med mer än vad Dance Mix lyckades med, bara för det kommer jag tvingas till att bli snällare när jag recenserar den skivan.

Så illa kan det väl inte vara att Raggarpullan slaktar Undanflykter.
Men jag hade tydligen rätt där. Sedan om det är en slakt eller hyllning tro.
https://youtu.be/2T9-5raT7mE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in