Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Jag känner mer och mer att man kanske inte ska förlita sig på "Hanna's" vittnesuppgifter allt för mycket. Risken är stor att man hamnar helt fel i förhållande till vad som verkligen hände. Mycket av det "Hanna" sa var ju dessutom rena efterhandskonstruktioner. Och varför hörde hon inte av sig till polisen direkt om hon nu hörde en utsatt kvinna som grät och skrek högt i 5 minuter?
När polisen knackade dörr på måndagen hade Hanna först inte hört någonting under den aktuella natten. Men sen efter att hon fått reda på vad som hänt, då jäklar kom hon plötsligt ihåg detaljer, t.o.m. ordagrant vad som sades, hur många röster det var etc.
Scenariot med en ensam gärningsman som inte kände Helena är en högintressant teori. Det kan vara förklaringen till många märkligheter som präglar fallet, inte minst varför kroppen aldrig har hittats.
Ja jag är iaf mycket skeptisk till H:s vittnesutsaga som uppkom efter typ 3:e ”förhöret”.
Då faller även GWs teori om 2 GM, vilket äntligen Kalla fallet-gruppen insett.
Inte säkert GM är helt okänd för HA, kan vara både och tänker jag.
Och den här MMPG kan visst slagit följe med HA en bit på vägen och sen avvikt åt annat håll när HA snedda sista vägen hem.
Jag tror varken han hört eller sett något alls av själva överfallet.
Min teori är fortfarande att detta tragiska överfall har skett av en ensam GM under de ca 10 minutrarna bilvittnet ser den vita bilen komma körandes på cykelbanan och sen tillbaka igen med HA utslagen i baksätet.
Kanske av en ren tillfällighet ser GM sin chans när HA och MMPG skiljs åt vid stora vägen?