Citat:
Ursprungligen postat av
supersnut
Jag tror faktiskt det är en ensam GM. För vem skulle hjälpa någon med ett mord? Vad är motivet för det?
Jag tror att HA mördades vid cykelvägen. GM hade bilen med sig, eller i närheten. Han hämtade bilen, slängde in kropp, väska och försökte få med sakerna som ramlat ur väskan.
Sen har han haft tid på sig att välja ut bra ställe att gömma kroppen på. Han kanske till och med hade kroppen i bilen en eller ett par dagar innan han klarade av att köra iväg med den.
Jag tror inte kroppen är i Vänern, tror mer på att kroppen är nedgrävd någonstans, kanske en bit in i en skog, där det numer är ordentligt överväxt med buskar och träd.
Orsaken till mordet/överfallet beror nog på antingen:
1. Sexuellt betingat
2. Psykisk ohälsa
Kanske inte vara meningen att döda, men det var så det blev?
Inget av skälen ovan skulle tyda på två GM.
Bara mina tankar....
Absolut, man har rätt till sina egna tankar och funderingar!
Jag tror inte heller att det var meningen att döda och jag tror också att hon är nergrävd någonstans. Att det skulle vara sexuellt låter mest troligt. Men att det är bara en GM el flera, eller om någon annan var med och hjälpte till att gräva ner henne, det kan man ju bara spekulera i.
Rätt iskallt om kroppen har legat i bilen några dagar innan man kör iväg den, men det är iskallt att ha det på sitt samvete i så många år också utan att säga nåt...
Intressant är att PK ska ha kommit till PU samma natt/morgon efter festkvällen smutsig och med rivsår och sagt att han ramlade i en buske och så kan det ju bli om man är full. Men han ska också ha tvättat sin bil med klorin och varför gör man det undrar jag.. OM detta nu stämmer, det är bara vad jag har läst i tråden. Men jag vet inte vad han hade för bil och vittnena bör ha känt igen den isåfall?