Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-26, 12:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Sverige är underbart att ha barn i, jag har 5. Men eftersom du nu tar upp USA så är deras skattekvot 50% lägre än i Sverige. Säg att du betalar 100k i skatt i Sverige, i USA hade du betalat 65k och haft 35k över till att välja fritt. Du är otroligt naiv om du inte insett att de underbara svenska bidragen faktiskt betalas av just oss själva. De svenska skatterna är till 75% en rundgång.

Jag vet hur skatter fungerar
Citera
2021-08-26, 12:50
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jag vet hur skatter fungerar
Tvek på det. Du skrev precis
"Trots att jag är relativt fattig så kommer jag att en mängd månader betald ledighet för att kunna ta hand om- och knyta an till mitt barn."
Citera
2021-08-26, 12:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Du skrev precis
"Trots att jag är relativt fattig så kommer jag att en mängd månader betald ledighet för att kunna ta hand om- och knyta an till mitt barn."

Hur jävla löjlig är du egentligen? Märka ord på den nivån...

Brukar du vifta med fingrarna och säga "höpp höpp! Det där är INTE gratis. Du är NAIV(!) om du tror det", när någon nämner att deras läkarbesök var kostnadsfritt också?
Citera
2021-08-26, 13:07
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vad snackar du om?
Kvinnliga privilegier, ensamrätt på "offerskapet", oförmåga att besvara resonemang med annat än "hör mig, jag är kvinna och jag är förtryckt".

I den vanliga världen där män av medkänsla packar iväg sina egna behov (och tydligen hjärnan också), reagerar de som om de fått mail från en Nigeriansk prins och rusar till "prinsessan i nöds hjälp".

Det är snart slut med det.
Om två generationer går du i slöja.
Troligen gifter sig din dotter med en jihadist.
Citera
2021-08-26, 13:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, det är väl klart att det blir kaos när en hel yrkesgrupp lägger ner arbetet men det har inget med svårighetsgraden på jobbet att göra. Skulle all vård- och omsorgspersonal strejka skulle kaoset bli ännu större men en sådan strejk skulle klassas som samhällsfarlig och aldrig genomföras.

Det är väl självklart att det finns ett samband på 'svårighetsgrad' på yrket och vilket kaos det blir?? Hur fasen tänker du? Rökt på nåt? Svåra jobb är svårare att tillsätta.

Sedan så är det ordhockey och flyttade målstolpar igen som vanligt från dig. Vad fasen har samhällsfarlig strejk med detta att göra??
Citera
2021-08-26, 13:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Det är väl självklart att det finns ett samband på 'svårighetsgrad' på yrket och vilket kaos det blir?? Hur fasen tänker du? Rökt på nåt? Svåra jobb är svårare att tillsätta.

Sedan så är det ordhockey och flyttade målstolpar igen som vanligt från dig. Vad fasen har samhällsfarlig strejk med detta att göra??
Nej, det blir inte svårare att köra iväg en sopsäck bara för att det blir kaos om alla slänger sopsäckarna på gatan istället.

Tror du det blir kaos även om all vård- och omsorgspersonal lägger ner arbetet?
Citera
2021-08-26, 13:27
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Hur jävla löjlig är du egentligen? Märka ord på den nivån...

Brukar du vifta med fingrarna och säga "höpp höpp! Det där är INTE gratis. Du är NAIV(!) om du tror det", när någon nämner att deras läkarbesök var kostnadsfritt också?

Om jämförelsen är mellan två olika system är det väl relevant att nämna hela bilden, inte bara det man ”får”?

Det är lika enögt som att omvänt hävda att man har det bättre i USA eftersom man har lägre skatt (utan att ta i beaktande att man behöver betala fler saker själv också). Det är två olika system, där staten i det ena tar mer av din inkomst och ger dig mer tillbaka, medan staten i det andra låter dig behålla mer av din inkomst mot att du får lösa fler bitar på egen hand.
Citera
2021-08-26, 13:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Om jämförelsen är mellan två olika system är det väl relevant att nämna hela bilden, inte bara det man ”får”?

Det är lika enögt som att omvänt hävda att man har det bättre i USA eftersom man har lägre skatt (utan att ta i beaktande att man behöver betala fler saker själv också). Det är två olika system, där staten i det ena tar mer av din inkomst och ger dig mer tillbaka, medan staten i det andra låter dig behålla mer av din inkomst mot att du får lösa fler bitar på egen hand.

Jo, sant. Man hade kunnat nyansera det hela in i oändlighet men det kändes inte direkt nödvändigt för att få fram poängen.
Citera
2021-08-26, 13:33
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX

Jag såg en amerikansk persons månadsbudget. Han betalade över 30% av lönen bara för sjukförsäkring.
Citera
2021-08-26, 14:00
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag såg en amerikansk persons månadsbudget. Han betalade över 30% av lönen bara för sjukförsäkring.
Du såg EN PERSONS budget och gör det till en universell sanning för 300 miljoner?
Då ska du EN PERSONs budget av mig också.

Astrid Lindgren betalade under en tid 102% i marginalskatt pga ett avtal mellan Cenbtern, Folkpartiet och sossarna.
Och det enda sättet att komma ur var att köpa dyra hus för lånade pengar. (Säg till om det låter bekant för många svenskar idag).
Citera
2021-08-26, 14:07
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Du såg EN PERSONS budget och gör det till en universell sanning för 300 miljoner?
Står det någonstans att jag tar den budgeten som gällande för hela USA?

Citat:
Då ska du EN PERSONs budget av mig också.
Tack.

Citat:
Astrid Lindgren betalade under en tid 102% i marginalskatt pga ett avtal mellan Cenbtern, Folkpartiet och sossarna.
Och det enda sättet att komma ur var att köpa dyra hus för lånade pengar. (Säg till om det låter bekant för många svenskar idag).
Jag är emot för höga skatter och slöseri av offentliga resurser lika mycket som du är.
Citera
2021-08-26, 15:23
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugenpresse
Så fort en debatt om skillnader mellan könen uppstår i Sverige så börjar professionella gråterskor
genast skriva nedsättande kommentarer vilket ironiskt nog bevisar tesen ännu mer.

Det underliggande problemet i väst är att män i decennier sällan tillrättavisat kvinnofolket vilket har lett till att samtliga länder i väst imploderar i skrivande stund. Den gynocentriska sociala ordningen är ett faktum.

Källor:

SVT:
https://www.svtplay.se/fran-savannen-till-tinder?kfx=qxSsz03sA&utm_source=svt.se&utm_medium= puff&utm_campaign=null&utm_content=null&utm_term=n ull

RIKS:
https://www.youtube.com/watch?v=EuL0N5cZIo0

Pratas det rösträtt nu igen?

Isåfall ska alla kriminella män också bli av med sin rösträtt. Och alla människor, män som kvinnor med IQ under 100.

Följande bör röståldern höjas till 30 år.

Alla feminina män som påminner om kvinnor ska således också bli av med sin rösträtt.

Osv

Så jävla löjligt detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in