Citat:
Ursprungligen postat av
Bemp
Har för mig att hon sa nåt om att Helena låg i en skog i Norrland. Antingen hade hon taskig koll på var Mariestad ligger eller så var hon verkligen synsk. Nån var ju inne på att CL kört upp kroppen till brorsans kåk i Umeå.
Hmm.. ok. Känns inte troligt att köra ända upp till Norrland med ett lik i bilen, men det finns gott om sjuka människor så man vet aldrig. GW trodde att hon hade blivit dumpad i Vänern men jag vet inte.. Det är ju nära men borde hon inte flutit upp nånstans då? Om hon inte har blivit sänkt med bly el liknande från en båt. Stenröset vid hans mammas hus, som någon skrev känns mer troligt isåfall. Sen att det stod det i GT 2004 att en anonym person hade ringt flera ggr till polisen och sagt var kroppen fanns. Likhundar hade markerat på den platsen, men när de grävde där så hittade de inget och avbröt. Man undrar ju vem det var som ringde och om det låg nån sanning i det? Känns ju som att personen precis hade hört nåt om detta och desperat ringt polisen flera ggr. Hundarna markerade ju faktiskt, men hur länge kan en liklukt sitta kvar? Detta var ju 2004 och kroppen kan ju ha legat där och sen blivit flyttad.
Jag tror tyvärr att hennes kvarlevor aldrig kommer hittas, men hoppas att jag har fel!
GT 2004:
"Polisen har sedan i morse grävt i ett område på Ekudden i Mariestad, mellan sjukhuset och Vänern. Grävningarna drogs i gång då en anonym person den senaste månaden ringt till flera polismyndigheter i Syd- och Västsverige och berättat var kroppen finns. Dessutom har två så kallade likhundar visat förhöjt intresse för platsen.
Polisen fick tips om att Helenas kropp skulle finnas i det inringade området. Efter dagens sökande växer tvivlen på att Helena verkligen finns där. Men sökandet utmynnade i besvikelse för alla som hoppats på att få ett svar på var Helena finns. Vid halvfyratiden på måndagen hade ingen kropp hittats, och den här gången visade likhundarna inget intresse för platsen."
"Senaste månaden har en anonym person upprepade gånger tipsat polisen om var man skall leta. Två olika kriminalsökhundar för lik har visat stort intresse för den utpekade platsen."