Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-26, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Samma rättigheter och möjligheter, juridiskt, socialt, ekonomiskt, sexuellt, kulturellt etc etc etc.
Ekonomiskt så har inte kvinnor samma möjligheter som män, de påtvingas ex. större ansvar för oavlönat arbete, får sämre pensioner och har sämre löner på traditionella kvinnoyrken kontra trad. mansyrken.
Sexuellt....behöver jag fortsätta?
På vilket sätt PÅTVINGAS kvinnor? Det finns inget som heter oavlönat arbete. Vad du gör när du inte yrkesarbetar är din fritid.
Hur du planerar den är helt upp till dig själv och inte samhällets kollektiva ansvar.
Kvinnor får sämre pensioner för att dom MEDVETET VALT yrken som får det utfallet.
Privata företag har helt andra pengar att röra sig mer än ett skattefinansierat landsting.

Ju mer jämställt ett land är desto större skillnader mellan könen så där faller din hjärndöda utopiska vänsterkommunism (feminism). Klass mot klass ersatte kommunisterna med kön mot kön och fick nyttiga idioter som dig att köpa lögnen.

Citat:
Forskning visar att skillnader mellan mäns och kvinnors preferenser, personlighet och yrkesval är större i länder med hög jämställdhet och levnadsstandard.

– Män är mer intresserade av saker än av människor, medan kvinnor är mer intresserade av arbeten inriktade på människor, säger psykologiprofessor Agneta Herlitz.

Agneta Herlitz är professor i psykologi vid Karolinska institutet och arbetar med att sammanställa forskning från hela världen om mäns och kvinnors personligheter, yrkesval och intressen kopplat till det omgivande samhällets grad av jämställdhet.

– Om vi tittar på jämställdhet och relaterar det till ekonomi så ser vi att män och kvinnor blir mer olika i mer jämställda länder eller länder med goda levnadsförhållanden, säger Agneta Herlitz i SVT:s Från savannen till Tinder.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forskning-man-och-kvinnor-mer-olika-i-jamstallda-lander
Citera
2021-08-26, 01:42
Medlem
Citat:
Och VAR påstod jag att män knullar runt MER än kvinnor? Det går väl iofs att misstänka med tanke på existensen av prostitution, som i sig innebär att ett mindre antal kvinnor har sex med väldigt många män. Men i övrigt så länge man pratar om heterosexuell samlag mellan 2 parter så måste ju båda könen "ligga runt" ungefär lika mycket.
Skillnaderna är att det gnällas extremt mycket när kvinnor gör det, men inte alls när män gör det.
Märkligt tycker du inte?

Och lilla du, hade inte KVINNOR varit beredda att knulla och föda så hade mänskligheten dött ut, är ju betydligt mer relevant notering än att låtsas att reproduktion enkom handlar om män.

Med tanke på hur kasst du resonerar, så tycker jag nog odugligheten helt faller på dig.
Lilla du? Se där. Feministisk härskarteknik. Det var nytt. Trodde ni var emot sådant.
Jag är garanterat åtskilliga år äldre än dig och med 100% säkerhet både större och mycket starkare.

Herregud du är ju helt tappad. Om kvinnor inte varit beredd att knulla? Lär dig en sak. Vi män är starkare och bestämmer. Hade ni vägrat hade vi våldtagit er. Svårare än så är det inte.
Nu är det ju så att kvinnor är ett psykstört släkte vilket innebär att det alltid funnits en jävla massa kvinnor som varit beredda att sära på benen även för den största idioten till man.
Citera
2021-08-26, 07:49
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Fast nu var det ju inte det jag sa, jag sa att bara för att man arbetar i just offentlig sektor ska man inte arbeta för mindre än man anser att jobbet är värt.
Då ska man byta bransch.

Det är det enda sättet.

Jag är inte lärare.
De hade behövt betala mig en statsministerlön innan jag över huvud taget skulle kunna tänka mig arbeta inom skolan.

Enda sättet att öka lönen för en bransch i en fri marknad är om folk väljer bort yrket.
Citera
2021-08-26, 07:50
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Att ge kvinnor rösträtt är ett av dom största misstagen som begåtts i Sverige. Detta psykstörda kön är givetvis helt olämplig att inneha en sån makt.
Männen är inte ett dugg bättre...
Citera
2021-08-26, 08:00
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ja jisses, man måste säkert läsa minst 5 år på högskola för att lära sig köra lastbil, en doktorsexamen, minst!
Låt mig anta att nä, lasbilskort kan du ta utanför högskola.

Och ja, det är feministisk politik som gett sjuksköterskor värdiga löner och inget annat.

Ens utbildning har ingen direkt påverkan på ens lön i en fri marknad.... Det är efterfrågan på din kompetens och produktivitet som styr.

Det är inte så att 1år på högskolan genererar 5k i lönepåslag...

Det är kommunistisk politik att styra marknaden, inget annat.
Citera
2021-08-26, 08:18
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Om man inte får lov eller möjlighet att kunna göra en abort, så tvingas du föda ja.
Men, pappa kan ju ta enskild vårdnad om resultatet, eller hur.

Embryon (vilket är vad som aborteras mest i Sverige) är inte barn. Lär dig fatta det tack
Du ska nog försöka hålla dig tillden värld vi lever i och DETTA har inte hänt på 50 år, så sluta passera ditt nyspråk som sanningar.
Och nej, det finns inget stöd för ditt påstående att det mest är embryon som aborteras och det är inte ens relevant. Från noll till vecka 21 görs de flesta aborter och det finns anledning att minska denna tid av etiska skäl.
Foster som är 21v gångna är nära nog barn att de kan överleva utanför kvinnan, dvs de är egna små människor.
Lär dig fatta det, tack.
Citera
2021-08-26, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MusterMark
Det är tillgång och efterfrågan som ligger bakom sjuksköterskelönerna och inget annat. För en tid sedan flyttade en stor mängd svenska sjuksköterskor till Norge för att arbeta. Skälet var de höga lönerna i Norge. Och de höga lönerna i Norge berodde också på tillgång och efterfrågan. Norge blev väldigt fort väldigt rikt. Sjukvården skulle bli i världsklass och då saknades det sjuksköterskor. Lönerna sköt därför i höjden. Och för att behålla sköterskor i Sverige höjdes lönerna här.Den bakomliggande förklaringen är alltså olja, inte feminism.
Inte bara, det är också ett långlivat fackligt arbete för att höja löner som ligger bakom.
Citera
2021-08-26, 09:12
Medlem
Paris24s avatar
Jag vet inte om någon ens ser serien sekventiellt längre när den finn på play. Men igår del 2 så gick de igenom biologin bakom varför killar behöver röra sig mer, varför det går bättre i skolan för tjejer, hjärnans mognad. Naturligtvis hade man hittat en kvinnlig forskare som med emfas hävdade att det inte fanns biologiska skillnader. Men som tur är har de med en hjärnforskare som hade strimlat henne om de mötts.

Del 2 slutade med förslaget att kanske skulle biologi kunna vara lika betydelsefull förklaringsmodell varför killar inte trivs i skolan som föräldrar och socio-ekonomi. medans dagens litteratur i ämnet totalt ignorerar biologi.

Tv-serien är helt enkelt anti-feministisk, och feminister på fb likt merapi får skälla hur mycket de vill i den här tråden, men alla fakta talar emot dem. Och den som inte bryr sig om fakta får nog inse att honhan inte kan vinna.
Senast redigerad av Paris24 2021-08-26 kl. 09:14.
Citera
2021-08-26, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag vet inte om någon ens ser serien sekventiellt längre när den finn på play. Men igår del 2 så gick de igenom biologin bakom varför killar behöver röra sig mer, varför det går bättre i skolan för tjejer, hjärnans mognad. Naturligtvis hade man hittat en kvinnlig forskare som med emfas hävdade att det inte fanns biologiska skillnader. Men som tur är har de med en hjärnforskare som hade strimlat henne om de mötts.

Del 2 slutade med förslaget att kanske skulle biologi kunna vara lika betydelsefull förklaringsmodell varför killar inte trivs i skolan som föräldrar och socio-ekonomi. medans dagens litteratur i ämnet totalt ignorerar biologi.

Tv-serien är helt enkelt anti-feministisk, och feminister på fb likt merapi får skälla hur mycket de vill i den här tråden, men alla fakta talar emot dem. Och den som inte bryr sig om fakta får nog inse att honhan inte kan vinna.

Trams, Serien är inte "antifeministisk", därför att feminism aldrig någonsin stått för de halmbyggen ni försöker ladda feminism med.

Och onkeligen underhållande, jag har suttit och förklarat i år! varför killar är sämre i skolan med just skillnader i hjärnmognad OCH " antipluggkultur". Medan er sort ständigt tjatat om att män är bättre på ALLT minsann och att pojkarna diskrimineras i skolan.

Men så kommer denna TV serie och vips! så låter det annorlunda.
Citera
2021-08-26, 09:43
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Trams, Serien är inte "antifeministisk", därför att feminism aldrig någonsin stått för de halmbyggen ni försöker ladda feminism med.

Och onkeligen underhållande, jag har suttit och förklarat i år! varför killar är sämre i skolan med just skillnader i hjärnmognad OCH " antipluggkultur". Medan er sort ständigt tjatat om att män är bättre på ALLT minsann och att pojkarna diskrimineras i skolan.

1) Så det finns biologiska skillnader i hjärnan mellan män och kvinnor enligt dig?

2) Så det finns biologiska skillnader i hjärnan mellan män och kvinnor enligt feminismen?

3) Kan det förklara varför män t.ex tjänar mer än kvinnor?
Senast redigerad av Paris24 2021-08-26 kl. 09:45.
Citera
2021-08-26, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
1) Så det finns biologiska skillnader i hjärnan mellan män och kvinnor enligt dig?

2) Så det finns biologiska skillnader i hjärnan mellan män och kvinnor enligt feminismen?

3) Kan det förklara varför män t.ex tjänar mer än kvinnor?

2) Ja, det har jag alltid hävdat, men INTE så stora eller i den form som fjantarna på FB vill ha det till.

3) Nej, att män tjänar mer än kvinnor handlar om att
a) vårt samhälle har sin grund i ett patriarkalt samhälle där kvinnor inte ansågs berättigade att försörja sig själva överhuvudtaget och därför har deras trad. arbeten inte ersatts med vad de faktiskt förtjänar.
b) Män inte tar sin del av oavlönat arbete, vilket gör att kvinnor i högre grad tvingas lägga sin energi och tid på obetalt arbete och därför inte kan arbeta lika mycket avlönat som män gör.
Citera
2021-08-26, 09:54
Medlem
ENTPs avatar
Citat:

Men är du helt slut i huvudet eller? Den här gamla lögnarkärringen Wold erkänner ju det rakt av i programmet. Hon säger rakt ut hur det ligger till. Feminismen har av rent strategiska skäl VALT att bortse och förneka existensen av medfödda könsskillnader. Det är en väsentlig del av den feministiska politiska strategin som daterar tillbaka till 1988 och Yvonne Hirdmans bok, vad den nu hette, typ "Det bortglömda könet som det är himlarns synd om hela tiden fast nu är det på allvar det här är faktiskt vetenjskjap!!!1!". Yvonne Hirdman och Agnes Wold står fortfarande oemotsagda av andra feminister i den offentliga debatten ergo feminismen står bakom dessa och deras biologiförnekelse.

Är du helt oinsatt i din egen hjärtefråga?

För övrigt så blir inte pojkar diskriminerade i skolan men hela jävla systemet är utformat efter flickors behov och förutsättningar. Klart som fan att pojkarna faller efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in