2021-08-26, 01:04
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Her en til link

TO DAGER FØR
Glenn Hartmann-Hansen har tidligere jobbet for Tom Hagen. Denne mandagskvelden møtes de hjemme hos Hagen for å snakke om et selskap de har felles eierskap i.

Hartmann-Hansen innser at han kommer til å bli ti minutter forsinket, så han sender en tekstmelding til Anne-Elisabeth for å si ifra.

https://www.vg.no/spesial/2019/lorenskog-forsvinningen-ett-aar/

Ja, jeg synes dette er en smule påfallende. Som en slags "pynting" av situasjonen.
Citera
2021-08-26, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ja, jeg synes dette er en smule påfallende. Som en slags "pynting" av situasjonen.

Her i denne linken, kan du høre at han snakker. Det virker ikke så påfallende når du høre det med hans egne ord i steden for å lese det media skriver.

Citera
2021-08-26, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Avföringen tror jeg kom fra hunden. Hunden hadde gjort i fra seg på andre etasje.

Nei, det var avføring inne på toalettet nede, noe som fikk TH til å tenke at hun ble angrepet mens hun satt på do. Det er jo heller ikke utenkelig at han har rett i det iom at buksa hennes lå igjen på gulvet der inne. Hvis hun satt på do med buksa nede på knærne, kan den ha falt av under basketaket.
Hvis TH har en klar tanke om at det var slik det skjedde, er det heller ikke så merkelig at han føler politiet kaster bort tid når de leter etter spor i andre etasje.
Citera
2021-08-26, 02:09
Medlem
Har det skjedd noe nytt på sosiale medier hos Sønnen og VE?
Har ikke face, og særlig sønnen er aktiv der.
Citera
2021-08-26, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Vet du noe mer om TEH enn det som er kjent her i tråden? På hvilket område mangler han kapasitet?

For meg som ikke kjenner han så passer han rent teoretisk perfekt inn i saken. Det hadde vært fint å fått noen gode motargumenter, eller at politiet gikk ut i avisen og sa at han var helt utenfor mistanke.

Det kan jo fort bli mye spekulasjoner etter den nye TV2 serien blir sendt, hvis f.eks. badekarhistorien blir nevnt.

badekarhistorien?
Citera
2021-08-26, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
badekarhistorien?
Ja, fra boka til tv2 journalistene. Setter ikke sønnen i et bra lys.

Er villig til å vedde ganske mange tusenlapper på at TH, VE og TEH er skyldige. Any takers? 😉

.
Senast redigerad av StonesThrow81 2021-08-26 kl. 03:46.
Citera
2021-08-26, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det har du rett i. Jeg tenkte vel i den retning at hvis det var tenkelig at selve
handlingen ble utført tidligere, evt. om natten eller på morgenen, så ville man kanskje
ha ønsket å manipulere bevegelsesappen på telefonen for å gi inntrykk av at hun var
i live etter at TH dro på jobb. Men det ville i såfall passe dårlig med om man faktisk
forsøkte å dekke over et fall eller en voldshandling. Så ja, spekulasjon fra min side.

Noe helt annet:

10. januar 2019, altså dagen etter forsvinningen ble offentliggjort, og mens kidnapping
fremdeles var hovedhypotese, ble GHH intervjuet om at han hadde vært på besøk hos
ekteparet 2 dager før forsvinningen for å ha et møte med TH. AEH serverte snitter og te.
Det jeg finner litt pussig er at han legger vekt på at det var "god stemning".
Skulle noe annet være tilfelle? På det tidspunktet var det ingenting som tilsa at
det skulle være dårlig stemning i S4.

Lenke til artikkel.

Lenke til innlegg fra tidligere i tråden, der dette ble nevnt.
«Det var god stemning der. Det er uvirkelig at hun forsvant bare to dager etterpå, sier 49-åringen til VG. Han var på vei inn i et møte da han fikk spørsmål fra en kamerat om han hadde fått med seg det som ble meldt på nyhetene.» Sender sms til aeh om forsinkelser til styremøte med th. Distanserer seg litt her. Visste ingenting før en kamerat...sms til aeh, snitter og te, snakket heller ikke om saken med th etter den ble offentliggjort, fremhever at han har lagt igjen dna overalt..th har lagt igjen dna på brev. Dnakamerater gjennom 25 år. En th kan stole på, men som han verken vil snakke med saken om eller fortelle at aeh er borte. Pussig at ghh som var i sv to dgr før fikk vite det av en annen enn th selv. Endring i styret, ve inn, drapet skjer, ve ut og ghh inn. Faglig uenighet forsvant med badevannet.
Citera
2021-08-26, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, forklaringen går ut på at TEH ikke ble ferdig med å vaske og tørke før han måtte dra.
Det virker jo rart om han planla et sent kveldsbad dersom han ikke hadde tid til dette og måtte straks dra.

Men det kan jo være andre grunner til at TEH plutselig måtte forlate S4...
Har du gitt opp forumet?
Citera
2021-08-26, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Edit: Siste: ja, kan være. Om det er slik det henger sammen. Ja, det er en annen stil enn den gjengse norske torpedovirksomhet, som om jeg skulle vite noe om den, men… kan google om straffesaker mm. Om det er innleid, er det utenlandske paramilitære personer, tenker jeg.
Edit: har selv kjennskap til at innbruddstyver hadde kledd seg ut som polske arbeidsfolk. Når de altså ikke var det. Null mistanke til en med kjeledress full av malingflekker og brun bøtte i hånden.
Har fått pm om at den opprinnelige ordlyden på THs trussel var at han kunne få folk til å forsvinne, uten selv å bli tatt for det; at det er noe alle journalister vet, men ikke kan gå ut med det (Presseetiske hensyn).

Hvis man ble tråkket ned i en myr, spiller det ingen rolle om liket er intakt, fordi man blir funnet 3.000 år senere og kalt Myrmannen.

Hadde TEH eller kryptogutten forsvunnet, ville det jo bare virket som de var skyldige og stukket av. Mulig det ikke bare er TH de er redde for, men THs forsvinningspersonale, som han i teorien kan gi ordrer til når han ikke er varetektsfengslet. Med sin strategi kunne han i teorien vel fått til det.
Om man var sikker på at han aldrig slapp ut, kunne flere løsnet på tungebåndet. Min tanke er at lagmannsretten spolerte hele etterforskningen.

tror du TH ville skadet sin egen sønn TEH?
Citera
2021-08-26, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Her i denne linken, kan du høre at han snakker. Det virker ikke så påfallende når du høre det med hans egne ord i steden for å lese det media skriver.

Han sier hun virker blid og fornøyd og at alt er normalt i motsetning til i foreningen. Kaffeslaberas der aeh er på vei til å flytte tilbake til gjvk. I det andre intervjuet. Desember er han mer uklar. Forsøker å gi inntrykk av at han visste noe men ikke at hun er borte. Dette er ikke troverdig. Ny distansering.
Senast redigerad av LH07 2021-08-26 kl. 04:24.
Citera
2021-08-26, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, hun hadde vel spurt ektemannen om han hadde hørt noe i nyhetene.
Det var et vitne til, ei med kort krøllete hår. Hun sto lengre nedi gata, og mente at hun hadde sett samme bilen. Men det er jo rart hvis de har finlandshette eller liknende, når registreringsnummer vises, og ellers andre ting ved bilen som skiller seg ut.
Om det virkelig var Anne som satt der, (hvis vi ser bort fra tegn som tyder på drap i S4) så tror jeg uansett at det er TH som står bak, og at hun ble drept etter at bilen hadde kommet dit den skulle. Jeg nekter å tro at det er tilfeldig at hun blir borte samtidig som at hun ville skilles.
Hvis de to damene hadde tatt kontakt med en gang, så kanskje det hadde vært muligheter å finne ut noe.
Jeg mener å huske at også Holden hadde sagt at BMWen mest sannsynlig ikke hadde noe med saken å gjøre.

gjerningspersonene er beskrevet med nøyaktig samme utseende som futurummennene og registreringsskilt var tildekket slik at det ikke syntes, hvis dette er en utenlandsk bande, hvilket utseendet deres (mørk hud), skulle tilsi, ville det ikke være så farlig om bilen ikke hører til i norge da det er langt flere eksemplarer av den. Typisk kriminelle å kjøre bmw tenker jeg, en litt sånn harry-fancy gatebilstylet bil eller som skiller seg litt ut. Teorien kan da være at aeh ble overfalt og slått i bakken der hun ble bevisstløs og så ble hun fraktet ut i bil og tatt på munnbind og bindt på hender og våkner så opp etter en stund. Planen må ikke engang ha vært å drepe henne. Damen som lugnet aeh kan eventuelt ha vært en gjenringsmann med maske, men da er det svært innviklet. Når jeg sier det tenker jeg på grigorij rodtshenkov som har stilt med masker i intervju, og det finnes naturtro masker også.
Citera
2021-08-26, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Ja, fra boka til tv2 journalistene. Setter ikke sønnen i et bra lys.

Er villig til å vedde ganske mange tusenlapper på at TH, VE og TEH er skyldige. Any takers? 😉

.

gidd å skriv hva du mener med badekarhistorien da, er ikke alle som kjøper boka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in