2021-08-25, 19:19
Medlem
CrazyWorlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Den här sidan skulle man ju kunna ha askul med, bara att låtsas vara någon annan, skicka lite bilder och säga att man ska till nåt ställe han ändå ska till.

Sjuk idé.
Citera
2021-08-25, 19:21
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyWorld
Sjuk idé.
Det var typ det första jag tänkte på när jag såg sidan, kan garantera att någon annan redan tänkt samma sak och kanske till och med försökt göra det. Ett lätt sätt att förstöra någons liv medans man telefonsurfar på dasset.
Citera
2021-08-25, 22:26
Medlem
SoberZealots avatar
När man läser de som äger dumpen, så verkar de nästan vara lika sjuka, fast på ett annat sätt. När de beskriver något, så beskriver de händelser som att de är fascinerade utav skiten.

Luktar illa, kanske lite kapten klänning.
Citera
2021-08-25, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Patrik Ss nya sajt dumpen.se har fått utgivningsbevis, nåt som kanske gör att filmerna där pedosarna ställs till svars, får vara kver?
Första konfrontationen, gubbe i 60årsåldern tror har stämt träff med en 12-åring:
https://dumpen.se/2021/08/16/gammelgaddan-blev-blast-pa-tolvaring/

Enligt ett senare inlägg ska pedon blivit avstängd från sitt jobb.

Vad tror ni, OM sajten får ligga uppe, kommer den ha ett preventovt syfte?

Jag vill att peddos kastreras kemiskt livet ut eller får livstidsstraff utan möjlighet till frigivning i Ryskt fängelse.

Men att hänga ut folk som inte är dömda? Aldrig.

Tänk på de som blir felaktigt anklagade och uthängda.
Citera
2021-08-25, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Den här sidan skulle man ju kunna ha askul med, bara att låtsas vara någon annan, skicka lite bilder och säga att man ska till nåt ställe han ändå ska till.
Det är alltid min största farhåga när civila agerar polis i affekt på det här sättet. När man låter känslorna styra försvinner snabbt förståndet och risken är stor för att man förr eller senare begår misstag eller förbiser viktiga detaljer. Det är nog bara en tidsfråga i det här fallet.
Citera
2021-08-25, 23:30
Medlem
Eloge för att de påstår sig vara 12 då blir det hela mer äkta på något sätt. Att man liksom jagar dom farligaste av alla äckliga.
Citera
2021-08-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1snille
Har inget emot att personer lockar på, konfronterar och sätter dit pedofiler som försöker stämma träff med barn. Har ingen sympati för sådana människor och de kan gott få spärras in.

Jag förstår däremot inte varför man tvunget ska filma och lägga ut skiten på nätet och hänga ut pedofiler så att alla kan se.

Hur schyst är det mot deras familjer? Och gör man det verkligen av rätt anledning i så fall?

Nja, jag tror att om man gör det av rätt anledning så lämnar man in materialet till polisen, det räcker så. Man springer inte runt med massa kameror samtidigt och gör det till något slags tv-program. Gör man det så är det något annat som driver en.
Saken är väl den att polisen inte kan göra särskilt mycket då det inte är olagligt att grooma ett låtsasbarn. Jag kan ju i den synvinkeln ändå förstå uthängningarna och frustrationen i frågan. Men det bästa hade ju varit om man kunde fiska så mycket i chattkonversationen att det kan ge skäl för polisen att göra husrannsakan hos personen ifråga. Detta kräver dock en del finess som ligger långt bortom det inslag jag precis såg på dumpen.
Citera
2021-08-25, 23:39
Medlem
fittslems avatar
Dom får nog byta ut gapkärringen, för mycket jävla kackel. Finns massvis med liknande saker som görs i USA som dom kan ta lärdom av om dom vill höja kvaliten och bli tagna mer seriöst.

Förövrigt så kan lågstadiebarn skriva bättre blogposter än vad dom gör.
Citera
2021-08-26, 01:10
Medlem
Vem är denna Sara Nilsson? Knäppskalleradarn ger fullt utslag.
Citera
2021-08-26, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyLennart
Men för helvete, varför måste alla hålla med varandra?
Någon har skrivit dumt om att ta lagen i egna händer. Så djävla tufft alltså... Så skulle jag också kunna skriva.

Okej att Sjöberg och Hero har blivit våldtagna och har starka åsikter i detta men alla andra. Hur fan kom ni in på frågan?
Var det Aftonbladet och massmedia... Jag ser er som hjärntvättat avskum, eller kan vi inte få ett slut på korrektheten?

Du skriver ju om tortyr och bestialitet om folk som hänger ut pedofiler, försöker ta reda på vem Sara är, tänker anmäla Sjöberg för förtal. Nä du Lennart, den enda som verkar hjärntvättad är du, inte av massmedia utan dina egna monster som bor i ditt huvud.

Har du taggat upp någon minderårig senaste tiden, tro?
Citera
2021-08-26, 09:11
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Vem är gubbslemmet i videon på dumpen? Han som ville ruska sin sladdriga sparris i den vita bilen. Det mansäcklet borde någon känna igen liksom. Bra att folk får veta det typ. Flashback brukar vara experter på att gräva. Att ge sig på 12:åringar, fy fan!

Du vet ju ingenting om honom eller hans motiv. Han kanske blev orolig när han såg att en 12-åring befann sig på dejtingsajter och ville locka till sig personen genom sexuella inviter, så att han kunde köra hem henne till hennes föräldrar. Jag har själv gjort liknande saker, så inte alls osannolikt. Folkets tribunal ska inte agera polis, domare och bödel. Vi har ett rättssystem som är fullt kapabelt till det.
Citera
2021-08-26, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Du vet ju ingenting om honom eller hans motiv. Han kanske blev orolig när han såg att en 12-åring befann sig på dejtingsajter och ville locka till sig personen genom sexuella inviter, så att han kunde köra hem henne till hennes föräldrar. Jag har själv gjort liknande saker, så inte alls osannolikt. Folkets tribunal ska inte agera polis, domare och bödel. Vi har ett rättssystem som är fullt kapabelt till det.

Vilken märklig inställning. Sexuella inviter för att sedan köra hem barnet i fråga till föräldrarna. Kan man inte bara kontakta föräldrar utan att grooma?

För övrigt så kan ju vem som helst se hur nervös gubben blev. Man behöver inte vara expert på kroppspråk för att förstå att hans intention var allt annat än att köra hem barnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in