2021-08-25, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Tror mer på ryggsäcken eller något plagg från Helena än tidningsurklipp för att åklagaren skulle dra till med sannolika skäl för mord i häktningsframställan. Många här i tråden har nog också tidningsurklipp om Helena hemma hos sig.
Det skulle i så fall förutsätta att de har kvarlevor, annars hade givetvis aldrig avspärrningarna hävts och undersökningen avslutats i föräldrarnas f.d trädgård.
Citera
2021-08-25, 23:49
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Och om hon skulle blivit påkörd varför då släpa in henne i skogen på skogsvägen … och sedan då tillbaka igen på cykelvägen och in i bilen ?
Hennes ringar / skor hittades i skogen på en smal gångväg / genväg .. 100 meter från villa området . Så nej tror inte på denna teori som även har skrivits om här till och från i åratal .
Helt orimlig!
Speciellt med allt vi vet runt omkring.

Mycket strunt nu som skrivs i tråden, det där med att hon blev påkörd har avtalats ett flertal ggr, sedan tråden startade.
Inget nytt och helt utan logik!

Finns det ens ett fall där någon gjort sig av med kroppen till någon de kört på och dödat?
Citera
2021-08-25, 23:54
Medlem
allegragellers avatar
Blir inte klok på detta. Ett mordfall som engagerat en mängd människor sedan dag ett. Och nu - en kalla-fall-grupp agerar MEN vinner inte domstolens förtroende. Hur är det möjligt? Om man går till häktning efter 30 år måste man ju veta att man har ett solklart case. Även om jag inte är personligt engagerad blir jag illa till mods.
Citera
2021-08-25, 23:58
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Här står Claes namn, här står också att han har en bror som jag tvivlade på. En bror som är vänsterextremist enl denna skrift. Claes mördade Helena vit 2-tiden på natten enl dem. Jag köper detta faktiskt. Tycker bara det är förjävligt hur andra har misstänkts och hängts ut här med namn. Även av mej.. Förjävligt om de nu är helt oskyldiga. Det visar sej väl hoppas jag.

https://www.nyariks.se/claes-bertil-levin-haktad-for-30-ar-gammalt-mord/

Nja, det finns inga bevis och inga fakta på deras sida.
Enbart påstående.

Vem som helst kan påstå till vem som helst, när som helst, om vad som helst, till vem som helst.

Som sagt - påstående...
Citera
2021-08-26, 00:00
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Blir inte klok på detta. Ett mordfall som engagerat en mängd människor sedan dag ett. Och nu - en kalla-fall-grupp agerar MEN vinner inte domstolens förtroende. Hur är det möjligt? Om man går till häktning efter 30 år måste man ju veta att man har ett solklart case. Även om jag inte är personligt engagerad blir jag illa till mods.
Det är inte slutet. Dom kommer igen. Ärligt talat så är dom rätt säkra på CL. Något annat är osannolikt. Gäller att hitta mer bara. Sa dom inte att dom inväntar DNA-analys? Eller hörde jag fel?
Citera
2021-08-26, 00:02
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
100% säkert. Men de kanske inte var så såta vänner. Brodern flyttade ju norrut ganska tidigt kanske direkt från Tibro o var aldrig bosatt i Mariestad.
Hittade mammans dödsannons, där stod båda sönerna under annonsen.
Var lätt att hitta då hon dog 2015.
Citera
2021-08-26, 00:04
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Helt orimlig!
Speciellt med allt vi vet runt omkring.

Mycket strunt nu som skrivs i tråden, det där med att hon blev påkörd har avtalats ett flertal ggr, sedan tråden startade.
Inget nytt och helt utan logik!

Finns det ens ett fall där någon gjort sig av med kroppen till någon de kört på och dödat?

Finns flera svenska fall, några misstänkta ouppklarade försvinnanden där folk pratat efteråt om en olycka - sk polisiärt uppklarade. Även Thomas Alven gjorde ju också just det mot Carolin enl domen.

Varför skulle annars HAs båda skor och ringar ligga kvar där? Det är väldigt märkligt att lämna kvar dem för någon som avsiktligt överfallit och fört bort henne. Denne borde vilja efterlämna så få spår som möjligt.
Såvida han inte fått panik.
Har HA själv kastat ut ringarna som spår är det väldigt ologiskt att göra samma sak med sina skor som man ju behöver.
Senast redigerad av coli 2021-08-26 kl. 00:18.
Citera
2021-08-26, 00:06
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Hittade mammans dödsannons, där stod båda sönerna under annonsen.
Var lätt att hitta då hon dog 2015.

hur hittade du den har försökt men inte, har du någon betaltjänst?
Citera
2021-08-26, 00:08
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermanhe
GW fick rätt igen.
?? Detta är långt ifrån över. Vi får se.
Citera
2021-08-26, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Och Saida kunde inte hitta en lånad ring hon själv slarvat bort…?

Saida bad uttryckligen polisen att ta med ett föremål av guld. Andarna talar väl genom ädelmetaller. Jättekonstigt att ringen sen "försvann". Hur skulle sopproten som åkt till Boden kunna kräva tillbaka den? Upprätta en anmälan och göra denna pinsamma utredningsåtgärd allmänt känd? Den här kärringen visste vad hon gjorde.
Senast redigerad av Bemp 2021-08-26 kl. 00:54.
Citera
2021-08-26, 00:24
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
kanske inte så dumt tänkt, han kanske körde på henne av misstag på fyllan? ringar och skor kan han själv placerat där fast händelsen skett en bra bit därifrån så att säga

Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Det funderade jag också på, finns ju många teknikaliteter som man kan hävda för att slippa häktning rent allmänt. Det betyder ju inte att misstankarna har minskats, det betyder väl bara att det inte fanns grund att häkta på sannolika skäl misstänkt för mord.
Om han erkänt dråp och det är preskiberat, betyder det ju ändå att han ska genom en rättsprocess som avgör om han blir fälld för dråp eller mord etc. Endast då om det blir dråp han fälls för, så släpps han, då brottet är preskiberat. Så inget skäl att inte häkta på de premisserna.
Citera
2021-08-26, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Aha, ok! Tack för svar. Du behöver inte leta, jag ska se om jag hittar den själv men tack ändå . Slarvigt av Saida att inte lämnade tillbaka den o polisen verkar ju inte ha brytt sig heller, om det nu är så. Det kanske var en fin ring så hon ville behålla den . Jag undrar vad Saida kom fram till då? Ska googla på det och se vad jag hittar!

Har för mig att hon sa nåt om att Helena låg i en skog i Norrland. Antingen hade hon taskig koll på var Mariestad ligger eller så var hon verkligen synsk. Nån var ju inne på att CL kört upp kroppen till brorsans kåk i Umeå.
Senast redigerad av Bemp 2021-08-26 kl. 00:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in