2021-08-25, 23:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Grattis till att undvika alla mina frågor med att istället gå till attack på andra saker som inte har med ämnet att göra.

Du måste vara den enda snubben i Sverige som förespråkar en veterinärmedicin som en vettig ersättare till allat annat.

Sorry, man måste bara flabba åt den tjurskalliga nollorna här på FB. Ni har förlorat , Inse det. 65% har valt vaccinet framför ett rävgift som Ivermectin, som inte ens går att få tag på. Hur jävla störd i skallen ska man vara för att försvara en utsiktslös kamp för en medicin som ingen jävlel efterfrågar ? Kan inte du gå och ta din egna medicin som du förespråkar ? Och hej.............nej fan. Den är ju receptbelagt. SÅ DU har inte EN JÄVLA ANING .

Dags att falla på knä be om förlåtelse för dina synder och irrläror, innan mamma bäddar ner dig med en skål varm mjölk

Dina frågor har redan besvarats flera gånger om i tråden, din supernolla.

Du ligger minst ett halvår efter.
Citera
2021-08-25, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Ingen förregistrering.
Multipliceringsbias.
Publikationsbias.
För få deltagare.
Ingen kontroll.
Vissa studier administrerar flera läkemedel samtidigt
osv
osv

https://ebm.bmj.com/content/early/2021/05/26/bmjebm-2021-111678

Det är 28000 deltagare fördelat på 60 studier. I snitt runt 500 deltagare per studie.

Utöver det svarar du inte på frågan. Du repeterar det som andra människor säger åt dig att tycka om studierna, men har inga egna åsikter. Du har inte läst en enda av studierna. Jag kn vara ärlig och säga att jag har läst 7 av dessa 60. Och de är ”Peer reviewed” och uppfyller fullgod vetenskaplig metodik. Ingen studie eller rapport är dock oantastbar. Så snälla, peka på exakt vad som stör dig i dessa rapporter. Konkret och direkt ur källan, jag har förstått att det finns många som inte tycker om dessa studierna men de misslyckas med att konkret berätta varför.
Citera
2021-08-25, 23:20
Medlem
Citat:
Jaha ?

Det var du som skrev 28000 människor uppdelade i ett 50.tal studier. Har DU läst en enda studie ? Var är dina djuppresentationer i så fall. ?

Jag har läst 7 av 63 studier. 28000 delat på 60 är inte 70 pers. Detta lärde man sig i lågstadiet.
Citera
2021-08-25, 23:21
Avstängd
Citat:
Ingen förregistrering.
Multipliceringsbias.
Publikationsbias.
För få deltagare.
Ingen kontroll.
Vissa studier administrerar flera läkemedel samtidigt
osv
osv

Det här är inga nyheter, det här är välkänt inom forskningskretsar.

https://ebm.bmj.com/content/early/2021/05/26/bmjebm-2021-111678

Jag har dessutom förklarat detta vid ett flertal tillfällen, inte minst till personen som envetet trummar på Ivermectin.bongon utan att ha en aning om vad de vetenskapliga studierna egentligen innehåller eller hur de upprättats.

Enligt idioter som dig skulle tusentals läkare världen över som dagligen använder Ivermectin som behandling mot covid-19 konspirera.

Det är på den här nivån argumenten ligger.
Citera
2021-08-25, 23:27
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"Du måste vara den enda snubben i Sverige som förespråkar en veterinärmedicin som en vettig ersättare till allat annat."

Nej. Det är många som förespråkar Ivermectin. Nu finns ju Ivermectin även för människor sedan några decennier tillbaka.

Vilket alla på Flashback utom du verkar känna till...

Jag känner till det, FB är ju ändå ett öppet forum.

Det fantastiska är ändå hur man hamnar i en diskussion om ett vaccin , som är helt frivilligt att ta och landar i en diskussion om hur div, rävgifter är bättre att ta för ett virus som de flesta ändå inte tror att det kan drabba dom. DET är ytterst fascinerande. Vid sjukdom. Ta Ivermectin. Vänta nu.......fan det är ju receptbelagt och då kan det var försent när man väl behöver det.

Finns det något uns av självbevarelsedrift bland er spruträdda neurotiker ens ? Eller dukar ni hellre undan med flaggan i topp och intalar er att ni har minsann stått fast vid era principer till döden skiljer kroppen åt ?
Citera
2021-08-25, 23:35
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Enligt idioter som dig skulle tusentals läkare världen över som dagligen använder Ivermectin som behandling mot covid-19 konspirera.

Det är på den här nivån argumenten ligger.
Nej, absolut inte. Och jag har vid upprepade tillfällen sagt att det finns observationer som är tillräckligt starka för att att en kontrollerad studie skall genomföras. Du verkar dock inte vilja förstå konceptet "vetenskaplig evidens". För dig räcker det tydligen att ett antal läkare påstår att "det fungerar". Det är tyvärr inte tillräckligt för att det skall räknas som vetenskaplig evidens av tillräckligt hög grad - någon sådan finns inte vad det gäller Ivermectin.

Sorry.
Citera
2021-08-25, 23:36
Avstängd
Citat:
Jag känner till det, FB är ju ändå ett öppet forum.

Det fantastiska är ändå hur man hamnar i en diskussion om ett vaccin , som är helt frivilligt att ta och landar i en diskussion om hur div, rävgifter är bättre att ta för ett virus som de flesta ändå inte tror att det kan drabba dom. DET är ytterst fascinerande. Vid sjukdom. Ta Ivermectin. Vänta nu.......fan det är ju receptbelagt och då kan det var försent när man väl behöver det.

Finns det något uns av självbevarelsedrift bland er spruträdda neurotiker ens ? Eller dukar ni hellre undan med flaggan i topp och intalar er att ni har minsann stått fast vid era principer till döden skiljer kroppen åt ?

Det du kallar "rävgift" är ett läkemedel som har en mycket god säkerhetprofil, är snorbilligt och fungerar mot både parasiter och virus, det har till och med effekt mot tumörer.

Ett "rävgift" som belönades med Nobelpriset.

Men du tar väl hellre ett experimentellt vaccin utan långtidsstudier som ger blodproppar.

Du kanske redan har gjort det. Vaccinerna kan ju ge nedsatt kognitiv förmåga.
Citera
2021-08-25, 23:40
Avstängd
Citat:
Nej, absolut inte. Och jag har vid upprepade tillfällen sagt att det finns observationer som är tillräckligt starka för att att en kontrollerad studie skall genomföras. Du verkar dock inte vilja förstå konceptet "vetenskaplig evidens". För dig räcker det tydligen att ett antal läkare påstår att "det fungerar". Det är tyvärr inte tillräckligt för att det skall räknas som vetenskaplig evidens av tillräckligt hög grad - någon sådan finns inte vad det gäller Ivermectin.

Sorry.

Nu finns det ju en peer-reviewed metastudie i American Journal of Therapeutics som visar att Ivermectin har en mycket god effekt.

Fast du läser förstås inte den. Du läser väl inget annat än Kalle Anka-tidningar.
Citera
2021-08-25, 23:41
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Jag har läst 7 av 63 studier. 28000 delat på 60 är inte 70 pers. Detta lärde man sig i lågstadiet.

Slog fel på kalkylatorn. Medgives. Det närmare 400 per,

Frågan återstår : Var är dina fucking rapporter ? Hur ett rävgift kan rädda en hel mänsklighet från det onda Big pharma ? Det är rätt stora påståenden du gör här. Och du gör bäst att dra tummen ur arslet och aktivera dig själv. Du har en hel del jobb att göra ifall du vill komma ikapp dina påståenden. Men jag misstänker att du är en typisk klipp och klistra soffpotatis som inte har en aning om vad fan det är som pågår.

Har du någon aning överhuvudtaget, eller är allt bara religion ?
Citera
2021-08-25, 23:47
Avstängd
Citat:

Frågan återstår : Var är dina fucking rapporter ? Hur ett rävgift kan rädda en hel mänsklighet från det onda Big pharma ? Det är rätt stora påståenden du gör här. Och du gör bäst att dra tummen ur arslet och aktivera dig själv. Du har en hel del jobb att göra ifall du vill komma ikapp dina påståenden. Men jag misstänker att du är en typisk klipp och klistra soffpotatis som inte har en aning om vad fan det är som pågår.

Du kanske ska ta dig igenom mellanstadiets matematik innan du skriver mer på Flashback?
Citera
2021-08-25, 23:51
Medlem
Citat:

Du svarar fortfarande inte på några frågor. Du har fått all information som behövs. Dina meningslösa personpåhopp funkar ej.

Ivermectin har visat sig vara effektivt mot svår sjukdom och dödsfall. Detta går inte att förneka. Siffrorna talar klarspråk. Att förneka siffrorna är som att argumentera emot att jorden är rund.

Om det ska rädda världen kan jag inte svara på. Det jag kan säga, med kliniska studier som grund, är att Ivermectin är en säker, billig, och effektiv behandling mot c19. Om man är så säker på att ett nödgodkänt vaccin funkar och är säkert så borde det inte vara några problem med att godkänna Ivermectin som ett komplement eller alternativ tlll vaccinering.
Citera
2021-08-25, 23:59
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Det är 28000 deltagare fördelat på 60 studier. I snitt runt 500 deltagare per studie.

Utöver det svarar du inte på frågan. Du repeterar det som andra människor säger åt dig att tycka om studierna, men har inga egna åsikter. Du har inte läst en enda av studierna. Jag kn vara ärlig och säga att jag har läst 7 av dessa 60. Och de är ”Peer reviewed” och uppfyller fullgod vetenskaplig metodik. Ingen studie eller rapport är dock oantastbar. Så snälla, peka på exakt vad som stör dig i dessa rapporter. Konkret och direkt ur källan, jag har förstått att det finns många som inte tycker om dessa studierna men de misslyckas med att konkret berätta varför.
Men herregud. Varför skall jag sitta och mata dig med uppenbara fel som andra redan noterat?

Men ok, vi tar den som står först på IVMM:s lista för skojs skull. Chowdhury. Påstådd RCT med 116 deltagare. Ingen kontroll (kontrollen genomgår andra terapier). Studien är inte förregistrerad. Metoden är bristfällig och selektionen oklar. Rent praktiskt har man först identierat deltagare som testat positivt för SARS-CoV-2 med milda eller inga symptom. Alla patienter med någon form av underliggande sjukdom sorterades bort. Alla patienter som hade en syremättnad under 95% sorterades bort. Ergo: man såg till att samtliga patienter var de som var bäst rustade att klara en infektion utan komplicerat sjukdomsförlopp.

Och sedan blev de 60 personerna friska efter att genomgången sjukdom. Precis som förväntat. Frågan är vad som gjorde att de blev friska? Vad är det som säger att de inte blev friska pga att de åt ris och kyckling? Hänger du med? Nej? Var är kontrollen? Svaret är: Det finns ingen, de fick andra läkemedel. Och den här studien är en av de som ingår i Kory's meta-analys som "bevis" på att Ivermectin fungerar.

Jag skulle kunna gå igenom samtliga av dessa studier på samma vis, men du fattar poängen (well...).

Chowdhury: https://ejmo.org/pdf/A%20Comparative%20Study%20on%20IvermectinDoxycycli ne%20and%20HydroxychloroquineAzithromycin%20Therap y%20on%20COVID19%20Patients-16263.pdf
Senast redigerad av korrektamund0 2021-08-26 kl. 00:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in