2021-08-25, 11:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BreakTheChains
Om ditt påstående stämmer så är det något fel på mitt tradingsystem. För jag har nämligen fått en kraftig säljsignal och har därför shortat Bitcoin idag 24 aug.

24.100 siktar jag på och 0 på lång sikt då.

Du fick lite rätt iaf, priset går nedåt och nu är det köpläge.
Citera
2021-08-25, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Du fick lite rätt iaf, priset går nedåt och nu är det köpläge.

Köp då om det är köpläge!
Citera
2021-08-25, 12:59
Avslutad
Citat:
Köp då om det är köpläge!

Naturligtvis har jag köpt. Timade dippen helt perfekt och nu surfar jag uppåt.
Citera
2021-08-25, 17:18
Medlem
Citat:
Ja, alla har ett argument.

Jag använder ett egenutvecklat system.
Du använder ett egenutvecklat system för att komma till slutsatsen att Bitcoin ska till 0? Rofl.
Citera
2021-08-25, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pengarnaforsvann
Du använder ett egenutvecklat system för att komma till slutsatsen att Bitcoin ska till 0? Rofl.

Nej, det gällde 24.100.

Är du all in i Bitcoin och kan inte hantera att skiten är på väg ner och tror att den här spekulativa frenzyn som drivit Bitcoin ska fortsätta så att du kan köpa dippen igen för att potentiellt tjäna 455 miljoner när Bitcoin enligt Breedlove når kursen 12 miljoner?

Det kommer att göra ont säger jag bara.

Mentalpsykisk sjukdom när den är som bäst (värst). 12 MSEK herregud. Och i Oktober skulle skiten stå i 400.000.... inte ens i närheten...

Tur att man är tillräckligt kompetent för att göra egna analyser.
Citera
2021-08-25, 17:49
Avslutad
Om man sålde sin lägenhet för 5 miljoner för 10 år sedan och placerade pengarna i guld så är dom (nästan) värda 5 miljoner idag. Ska du köpa tillbaka lägenheten, så behöver du låna 4 miljoner till för att ha råd...

Vem tycker att guld är en bra investering i för framtiden? Investeringar i guld kommer sakta men säkert flytta till andra investeringsslag vågar jag gissa.
Senast redigerad av se_där... 2021-08-25 kl. 17:52.
Citera
2021-08-25, 18:24
Medlem
Tror du att folk är helt jävla dumma i huvudet eller? Jag kan ju också selektivt ta en period och försköna den så som den passar min agenda precis som du gör.

Här är mitt exempel: om du hade sålt din lägenhet i våras och köpt Bitcoin för allt så hade dina 9 miljoner varit värda 7 miljoner idag och om du hade klarat fallet utan att få magsår i somras då dessa 9 miljoner bara var värda 4,5 miljoner i somras - en halvering på några veckor bara!

Om du inte missat det så är guld ingen investering! Det är en försäkring! Det är anledningen till varför man viktar en portfölj med 5-10 % guld för att skydda portföljen mot finansiellt missbruk. Du begriper ju inte ens vad guld har för funktion eftersom du tror att man går all in 100 % i guld. Om du gör det - vad fan har du då kvar att försäkra??

Idag ger guldet samma mängd bostad som det gjorde år 1915, 1935, 1980 och 2011. Det är alltså en bevarad köpkraft på 100 år. Det är så man ska se guld.

Försök att få in det i din tjocka bitcoin-skalle. Guld är ingen investering, det är en försäkring.

Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Om man sålde sin lägenhet för 5 miljoner för 10 år sedan och placerade pengarna i guld så är dom (nästan) värda 5 miljoner idag. Ska du köpa tillbaka lägenheten, så behöver du låna 4 miljoner till för att ha råd...

Vem tycker att guld är en bra investering i för framtiden? Investeringar i guld kommer sakta men säkert flytta till andra investeringsslag vågar jag gissa.
Citera
2021-08-25, 18:38
Medlem
Citat:
Nej, det gällde 24.100.

Är du all in i Bitcoin och kan inte hantera att skiten är på väg ner och tror att den här spekulativa frenzyn som drivit Bitcoin ska fortsätta så att du kan köpa dippen igen för att potentiellt tjäna 455 miljoner när Bitcoin enligt Breedlove når kursen 12 miljoner?

Det kommer att göra ont säger jag bara.

Mentalpsykisk sjukdom när den är som bäst (värst). 12 MSEK herregud. Och i Oktober skulle skiten stå i 400.000.... inte ens i närheten...

Tur att man är tillräckligt kompetent för att göra egna analyser.
=)
Är inte "all in" i Bitcoin men är otroligt bull på Bitcoin & crypto överlag.
När en tillgångsklass med enorm potential och tillväxt har den nätverkseffekt den har så är det inte helt förvånande att det poppar upp ett gäng clowner ala Breedlove eller Pomp. Du vet lika väl som jag att ingen av dessa är talespersoner för tillgångsklassen så att döma bulls som mentalsjuka baserat på deras utlåtanden känns lite väl.
Det är fullt rimligt att Bitcoin går ned på 24.100, lägre än det tom. Det är också fullt rimligt att kursen rör sig historiskt i samma/liknande mönster och då är 6siffriga usd-belopp på tal.

Historien visar att du aldrig kan undkomma den hårdaste valutan, oavsett vad du tycker om den.
Samma personer som "är kort" Bitcoin idag (ingen är ju kort på riktigt mest folk som grinar om tulipanlökar) är de som också var kort MSFT och Apple 2003.
Det står dig givetvis fritt att sitta i ett egenutvecklat system och vara bearish, kalla folk för mentalsjuka & dumma i huvudet - men kompetent verkar du inte vara i någon större utsträckning.
Citera
2021-08-25, 18:42
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Tror du att folk är helt jävla dumma i huvudet eller? Jag kan ju också selektivt ta en period och försköna den så som den passar min agenda precis som du gör.

Här är mitt exempel: om du hade sålt din lägenhet i våras och köpt Bitcoin för allt så hade dina 9 miljoner varit värda 7 miljoner idag och om du hade klarat fallet utan att få magsår i somras då dessa 9 miljoner bara var värda 4,5 miljoner i somras - en halvering på några veckor bara!

Om du inte missat det så är guld ingen investering! Det är en försäkring! Det är anledningen till varför man viktar en portfölj med 5-10 % guld för att skydda portföljen mot finansiellt missbruk. Du begriper ju inte ens vad guld har för funktion eftersom du tror att man går all in 100 % i guld. Om du gör det - vad fan har du då kvar att försäkra??

Idag ger guldet samma mängd bostad som det gjorde år 1915, 1935, 1980 och 2011. Det är alltså en bevarad köpkraft på 100 år. Det är så man ska se guld.

Försök att få in det i din tjocka bitcoin-skalle. Guld är ingen investering, det är en försäkring.

Du behöver inte vara bitter, det kommer fler tåg!
Citera
2021-08-25, 18:50
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...

Detta.

I stort sett hela guldets värde ligger i dess forna egenskap som store of value. De senaste tio åren har guldet havererat trots ordentlig inflation. Man går back på att äga guld. Fastigheter kommer fortsätt öka i värde tills någon uppfinner en magisk metod att bygga hus superbilligt. Markpriser kommer fortsätta stiga tills nya planeter koloniseras. De tillgångar som ökar mest är de där inflationen av tillgången är låg och där tillgången samtidigt har en praktisk nytta för människor. Mark och bostäder kommer alltid behövas. Bitcoin har en förmåga att överföra värde mellan människor. Guld har nära noll praktisk nytta för människor. Väldigt låg nytta i industrin. Guld som betalningsmedel har inte använts på hundra år. Precis som fiatpengar är det staternas innehav av guld som gör att det fortfarande har något som helst värde. Det kommer överges men det kommer ta tid. Shithole countries first.

Det behövs en ny store of value. Bitcoin är i teorin en utmärkt kandidat. Det bitcoin i dagsläget behöver för att fungera som SOV är lägre volatilitet över tid. Det kommer lösa sig när tiden går och market cap samt handelsvolymer ökar. Hönan eller ägget? Eller inget av dem? Framtiden får utvisa. Jag HODLar vidare till noll eller till ekonomiskt oberoende.
Citera
2021-08-25, 19:03
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:

Det fetade. Det där är direkt felaktigt.
Bopriser förändring från 1980-2011: +400%
Guldpris förändring från 1980-2011: +- ett par procent.

Hur räknar du? Jag hade inte vågat prova din egenutvecklade modell med vetskap om din uppenbara brist på förståelse för tillgångars värde.

Källor: https://www.boverket.se/globalassets/publikationer/dokument/2014/bostadsmarknaderna-i-norden-1980-2012.pdf - sidan 39
https://www.macrotrends.net/1333/historical-gold-prices-100-year-chart
Citera
2021-08-25, 19:38
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Om ditt påstående stämmer så är det något fel på mitt tradingsystem. För jag har nämligen fått en kraftig säljsignal och har därför shortat Bitcoin idag 24 aug.

24.100 siktar jag på och 0 på lång sikt då.
Ett dygn senare och btc på 49k. När säger ditt tradingsystem att vi ska ligga på 24100?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in