2021-08-25, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Det DNA som fanns på skorna kom från henne själv (näsblod troligtvis) samt ”bland-DNA” från ett par okända personer. Om det är saliv så kan det ju ha hamnat där när som helst, på förfesten, på dansgolvet eller baren på Statt. Alla är fulla, spottar/sjunger och sprider droppar omkring sig. Även det skulle vara CL:s saliv så går det lätt att bortförklara.

Nej, DNA-spåret är nog iskallt.
Nja, det kan ju vara svårt att förklara hur det hamnat där om personen påstår att den aldrig varit i närheten.
Citera
2021-08-25, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Precis. "Skäl för häktning saknas", skriver text-tv. Att nån häktas betyder väl att man frihetsberövar för att eliminera fortsatt brottslighet eller förstörande av bevis under utredningen. Det anses väl inte att han kan göra det. Så utredningen fortgår nog. Jag börjar tycka synd om Claes. Han är en riktigt sjuk människa. Lever inte i verkligheten. Skulle tippa på schizzo..

Enligt åklagaren fortsätter hon jobba med fallet. Tingsrätten gick inte med på sannolika skäl. Skäligen misstänkt är inte prövat. Ungefär så uttryckte hon sig i lokalnyheterna i SVT nyss.
Citera
2021-08-25, 19:00
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Nja, det kan ju vara svårt att förklara hur det hamnat där om personen påstår att den aldrig varit i närheten.

Om det inte är sperma så tror jag ändå att advokaten lätt kan avfärda ”droppsmittan”. Kanske i stil med ”de stötte på varann i kassakön på Konsum två dagar innan och NN nyste precis då”. Det måste nog vara sperma för att knyta någon till gärningen.

Tyvärr verkar åklagaren bara ha en indiciekedja och det hela börjar likna Palmemordets ”upplösning” med Skandiamannen - ”vi kommer inte runt den här personen”......
Senast redigerad av JymdKjam 2021-08-25 kl. 19:04.
Citera
2021-08-25, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
En man skrev på facebook igår ang Helena att alla visste vem som var skyldig men svårt med bevis. Jag frågade vem men fick inget svar. Så vem kan han menat?

Var läste du detta?
Citera
2021-08-25, 19:04
Medlem
Är det någon aktivitet kring CL:s bostad?
Citera
2021-08-25, 19:04
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Var läste du detta?

Jag såg en kommentar i den stilen på Mariestads-Tidningens Facebooksida.
Citera
2021-08-25, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Jag såg en kommentar i den stilen på Mariestads-Tidningens Facebooksida.

En B*osse Nilsso*n har skrivit på Mariestads Tidningens Facebooksida ”Många vet vem”
Citera
2021-08-25, 19:12
Medlem
Citat:
Var läste du detta?

Det var nog menat som att många visste vem dom hade plockat in för det var det artikeln gällde
Citera
2021-08-25, 19:13
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Om det inte är sperma så tror jag ändå att advokaten lätt kan avfärda ”droppsmittan”. Kanske i stil med ”de stötte på varann i kassakön på Konsum två dagar innan och NN nyste precis då”. Det måste nog vara sperma för att knyta någon till gärningen.

Tyvärr verkar åklagaren bara ha en indiciekedja och det hela börjar likna Palmemordets ”upplösning” med Skandiamannen - ”vi kommer inte runt den här personen”......

Det kan naturligtvis ensamt inte betraktas som ett starkt bevis men det kan vara ett av flera indicier som tillsammans ger en hyfsat trovärdig historia av vad som skett. Som sas så blir det ju en försvårande omständighet om den misstänkte inte sagt sig varit i närheten av H, o inte heller av något vittne setts i Hs närhet.
Citera
Medlem
Citat:
Var läste du detta?

Tror det var Mariestads tidning på facebook. Jag läste det jag med

Mvh
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Jahapp, det börjar ju bli ett klassiskt Västgöta Klimax.
https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4stg%C3%B6taklimax

Mycket snack, lite verkstad. Allting rann ner i avloppet.

De där som såg en bil på cykelvägen.
Var de nyktra?
Om inte så är det styrstångsfylleri.

Om är man nykter som kan man ju köra runt en stående bil på en gångbana.
Men De fick ju gå av och gå runt bilen.

1992 hade jag två Ericsson mobil och kunde ta bilder. (en grej man måste stopp in i botten på mobilen)

1987-1992 var jag i Mariestad.
Har massor bilder från den tiden. Tyvärr mest en massa gamla raggarbilar.
Har en del skolfoton från 1985-1989.

De som såg bilen 4 på morgonen, så förmodligen ganska runda under skorna.

Carina berättar hur hon och vännen tvingades kliva av cyklarna och leda dem förbi bilen, som hon säger var vit.

– Klockan var närmare halv fyra på morgonen och allt var jättetyst. Bilen hade tonade rutor så det gick inte att se in men vi reagerade på att den stod där.

Morgonen därpå när Carina och hennes bekant cyklade ner till närliggande Ekuddenbadet så var bilen borta.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rE8vrA/carina-60-sag-mystisk-bil-samma-natt-som-helena-forsvann

Det var inte så många timmars sömn den natten.

Okay, jag spekulerar - Give me some space...
Citera
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scurf84
Bar dom ut påsar från Dragspelsvägen? Det va väl från Acasiastigen? Eller va det från båda?

Det var nog bara hundbajs från sökhundarna i dom påsarna. Dom måste ju plocka upp efter sig på ägarens tomt.

Vilket fiasko, GW äger...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in