2021-08-25, 18:31
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnagetmanglar
Ytterst få dör AV coronan. 0,01%.
Men du har ju inte förstått skillnaden mellan MED och AV, än, får vi hoppas 😆

Sveriges o de flesta andra länder redovisar antalet som konstaterats avlidna med covid19 som primär dödsorsak. Du verkar ha noll koll på dödsorsaksintyg som ligger till grund för statistiken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du vill smitta ned nyfödda med ett kinesiskt lab-framställt virus som rymt labet via en fladdermus. Är det bättre menar du?

Eller ska vi låsa in barnen till de fyllt 20 och vaccinera dem då istället?
Att låsa in barn i sina egna hem under skoltid är väl något du själv propagerat för under ett års tid? Jag följer tråden högst sporadiskt numera men jag ser fortsatt noll reflektion över faktumet att om barn inte går till skolan så slutar samhällsapparaten att snurra. Är det något Sverige gjort rätt under pandemin så är det att hålla skolorna öppna.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Naturligt?
Konstigt.. Då borde det sett likadant ut för 100 år sen om det är naturligt.

Det gjorde det. Det gjorde det för 1000 år sen och för 10000 år sen. Hjärt och kärlsjukdomar är ett primärt ett resultat av kost och livsstil även om virussjukdomar också kan påverka. Dock dog vi tidigare förr så det syntes inte lika tydligt.
Citera
2021-08-25, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Så har det nog varit de senaste 30 åren. Problemet är att varken fack eller personal har muskler att sätta emot och de som blir lidande är patienterna. Lite moment 22 över det hela.

Jag tror dock vi inte har mage att köra massuppsägning under pandemin eller läget som är. Å några demonstrationer från oss kommer heller inte bli i detta läge.

Japp de blir bara sämre kvalitet i vården, patienterna kommer inte få reda på allt men när misstag sker går man vidare å låtsas som inget. Bussniess as usual. Bara man har en hål att fylla med ny personal oavsett kompetens. Hade de gått att gradera allmäna sjuksköterskor och tvingat alla avdelningar till att hålla en viss kompetens på avdelningen så hade kvalitet ökat. (fördjupning)
Citera
2021-08-25, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Corona är så jävla uppblåst.
Folk har inget vett i skallen längre och det enda farliga i det här är dom Själva
.
Det är en sån jävla hjärntvätt av folket så det finns inga ord för det!
Gå in på SVT,aftohorran,experten eller lyssna på radio så är allt om Corona!
Sjukt är bara förnamnet!
https://nyadagbladet.se/vetenskap/forskare-oroas-av-uppgifter-i-hemligstamplad-pfizer-rapport/
Citera
2021-08-25, 18:33
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
ok? jag hade iaf tagit reda på bra mycket mer iaf...vart utomlands? Men hur länge var en längre period?

Jag känner en person som var sjuk mer än ett år. Jag har sett intervjuer med personer i dokumentärer som varit sjuka längre än så.
Citera
2021-08-25, 18:35
Medlem
qwerty-66s avatar
Ryssland har rapporterat ca 800 döda om dagen i över en månad.

Har Putin satt en hård gräns för hur många döda de får lov att rapportera tro? Verkar ju orimligt att ha en så stabil platå med delta varianten.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/russia/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag känner en person som var sjuk mer än ett år. Jag har sett intervjuer med personer i dokumentärer som varit sjuka längre än så.

ja men nu var det flera som varit sjuk ett längre tag, hur ska du ha det? är det en nu helt plötsligt? du skriver förvirrande du blandar in dokumentärer och besvarar inte vilket land personen som dog befann sig i
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Intressant frågeställning.
Man borde ju ha hört något om sådant för länge sedan om det skulle vara så att antikroppar överföras via blodet.

Det lilla jag vet om antikroppar är att de ofta (kanske alltid) produceras i benmärgen, dvs. inte i blodet.

Hoppas du inte tycker det är för mycket killgissning.

Alla bidrag mottages med tacksamhet! Men kanske är min fundering att då mycket som rör vaccin på Covid-19 också gäller proteiner som far hit och dit i kroppen och ju måste transporteras runt liksom, så är det kanske (NU killgissar jag!!!) något som involverar blodet, och då omedelbart förs över till mottagaren att hantera. En blodtransfusion är ju (och nu killgissar jag inte) egentligen en transplantation, alltså en överföring av flytande vävnad från en människa till en annan. /OT: De första blodtransfusionerna var mellan får och människa, - men "då till synes oförklarliga dödsfall inträffade, övergavs metoden..." /

Men antingen har jag läst på dåligt, eller är det så att denna vinkling av Covid-19 kanske ännu inte har belysts...? När jag tappades under min aktiva idrottstid var Blodcentralerna på tårna, och så fort t ex Galna Kosjukan dök upp skulle vi besvara frågor inte bara om den saken utan också om t ex Syfilis och annat. Men det verkar nu dödstyst vad gäller blodgivning och Covid-19 i alla dess aspekter. Och det är ju lite konstigt. Jag hoppas att man inte duckar medvetet.
Citera
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Sluta ljuga nu.
Har säkert 20 barn som haft det som jag känner och alla har haft lite feber!
Medelåldern på avlidna av Corona är 82 år i Finland och Sverige!
Du och dina BARN.
Ända vad jag känner till är en 35 gammal man som dog 2 dag efter vaccination.

Medellivslängden i Finland är väl också 82år 😅😅😅

Åååh neeeej människor som förväntas att dö dör för fullt i samhället.. Paaanik!! Anropa undantagstillstånd!
Om inte folk inser allvaret är vi tvungna att införa totalitär stat med våld!
Heej jag är galen
Citera
2021-08-25, 18:37
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
ja men nu var det flera som varit sjuk ett längre tag, hur ska du ha det är det en nu helt plötsligt? du skriver förvirrande du blandar in dokumentärer och besvarar inte vilket land personen som dog befann sig i

Jag anser att även de som var sjuka i 6-12 månader var sjuka en längre period och jag behöver inte outa var personen befann sig när han dog eftersom du antagligen kan klura ut både vem han och jag är isf med lite detektivarbete. Jag har inte ett tvåsiffrigt IQ och jag har skrivit om olagliga saker på Flashback.
Citera
2021-08-25, 18:37
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det gjorde det. Det gjorde det för 1000 år sen och för 10000 år sen. Hjärt och kärlsjukdomar är ett primärt ett resultat av kost och livsstil även om virussjukdomar också kan påverka. Dock dog vi tidigare förr så det syntes inte lika tydligt.

Haha visst grabben, vad duktig du är.
Ska du låtsas som det regnar så ska inte jag stoppa dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in