2021-08-25, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Mannen släppt på fri fot, vet dock inte om misstanken kvarstår. Tyv nytt bakslag i denna utredn !
Misstanken kvarstår men nu åter på den lägre misstankegraden, enligt expressen.
Man undrar ju vad fasen utredarna och åklagaren egentligen pysslat med här !?
Citera
2021-08-25, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
TV4 play sänder

Det hittar jag inte. Kan du länka?
Citera
2021-08-25, 17:36
Medlem
Bendis avatar
Men man ska kanske inte på för stora växlar att han inte häktas? Misstankarna tycks kvarstå, och om det var kollusionsfara som var ett av de anförda skälen till att häkta kan ju domstolen gjort en annan bedömning. Mao, de kanske kom fram till att det inte fanns nån risk för att den misstänkte skulle undanröja bevis eller smita.
Citera
2021-08-25, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Misstanken kvarstår men nu åter på den lägre misstankegraden, enligt expressen.
Man undrar ju vad fasen utredarna och åklagaren egentligen pysslat med här !?

Vart framgår det att misstankegraden sänkts? Enligt artikeln du länkar till så har den stärkts.
Citera
2021-08-25, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Det hittar jag inte. Kan du länka?
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/live/13356850
Citera
2021-08-25, 17:40
Medlem
JumpingJacks avatar
Vilket antiklimax. Var verkligen polisen tvungna att slå på stora trumman i måndags när mannen greps om de nu inte har mer på fötterna än så här? Den gripne mannen verkar ju redan ha ett ganska märkligt liv och jag förmodar att det inte blir lättare för honom nu när hans namn är ute som misstänkt mördare.
Citera
2021-08-25, 17:42
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja verkligen.

Stackars stackars hennes familj som har väntat i närmare 30 år på svar.
Var de för heta på gröten? Skulle de väntat? Vad består bevisen i? Jag hoppas att den här proceduren har skett / sker, i nära samarbete med familjen. Så de slipper läsa om det på nyheterna, som vi.
Citera
2021-08-25, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Jag är inte så insatt i fallet , bara läst här i tråden .

En detalj som jag tycker är konstig är vittnena som kom cyklande på natten .
Om en vit bil stod så dumt till att båda fick kliva av cyklarna och gå runt den , då borde dom väl ha sett vilket bilmärke och modell det var .
Tidigt nittiotal var det mycket lättare att se skillnad på olika bilmärken än vad det är nu .
Någon mer som tänkt på det .
Ja, jag har också tänkt på det, mycket märkligt att inte kunna hitta vilken bilmodell det var
Citera
2021-08-25, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Ditt svar är irrelevant som svar på frågan. Kan dock upplysa dig om att det brukar finnas en offentlig del av häktningsprotokollet och därför har du fel.

Ja, parternas yrkanden och inställning är offentliga. Liksom rättens beslut i häktningsfrågan. Men sakomständigheter läggs i regel fram bakom stängda dörrar. Pga av förundersökningssekretess. Ok?
Citera
2021-08-25, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Vart framgår det att misstankegraden sänkts? Enligt artikeln du länkar till så har den stärkts.
Om du läser senaste artikeln på expressen så står det där.
Det står även att misstankarna väcktes mot mannen efter vittnesobservationer, och saker som framkommit i förhör med honom
Citera
2021-08-25, 17:46
Medlem
Nu sätter de igång kraftig avlyssning och lyssnar vad han kommer babbla om framöver. Kanske börjar ringa nervösa samtal. Hans bostad har säkert mikrofoner och annan övervakning. Det är polisens nästa drag för att höra vad CL gör framöver.
Citera
2021-08-25, 17:47
Medlem
Äsch, vad fan.

Vad har man på den här gubben egentligen? Har ägt vit bil och är lite skum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in