2021-08-25, 16:35
Medlem
TortyrMickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jodå, Rotvagen påstår sig aldrig ha varit i Mariestad!
Kanske blandar ihop Mariestad med Mariefred. Det är många som gör det.
Citera
2021-08-25, 16:36
Medlem
Att han förnekar brott kan i detta fall innebära att erkänt dråp eller vållande till annans död men att det erkännandet saknar betydelse då dessa brott är preskriberade.
Citera
2021-08-25, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Enligt mitt minne så är det så att R-v påstått sig aldrig varit i Mariestad,
nu verkar det som det inte stämmer, och dessutom varit på plats vid rättegången mot LHs mördare
fast uppgiften om "aldrig" var ju ett bra tag sen, säkert innan förra hösten

Jo var dit och besökte fängelset i Johannes hov . Det var i mitten av November . Var aldrig inne i Mariestad men for förbi Stads hotellet . Sov över i det ” gamla fängelset som är idag vandrarhem . Så jo var där för 8-9 månader sedan under ett dygn . Ska även tillägga att besöket var jobb relaterat .
Har inte varit på plats vid Lisa Holms rättegång ! Sa att jag som många tusen andra människor gjorde fick FUP skickat på pdf fil på min mail . Bor lite för långt upp i landet för att ha tid att besöka rättegångar . Skrev däremot att jag var på en rättegång gällande en anhörig sist och det var i min jämtländska stad .
Citera
2021-08-25, 16:37
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Nej, det lär bli tal om rättspsykiatrisk vård. Kanske hos BW...

Jo, de vore ju någonting. CL som orsakat BW så många orättfärdiga misstankar. (Om det är han så klart)
Citera
2021-08-25, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Exakt så!!
Han kan tex ha medgivit vållande till annans död men nekar till mord vilket är det han anklagas för.

Men skulle advokaten yrka på frisläppande om det finns nån form av medgivande?
Citera
2021-08-25, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upuaut
Jag trodde nog att poliserna kring början på 90-talet fortfarande skrev på maskin. Tycker mig sett förhör från 90-talet där man xxxxx-at sånt man skrivit fel och inte skrivit på dator. Så lite jag vet.
Domstolen scannar in allt material även om polisen så skrivit för hand. Men.. nästan allt kommer digitalt.
Citera
2021-08-25, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Jo var dit och besökte fängelset i Johannes hov . Det var i mitten av November . Var aldrig inne i Mariestad men for förbi Stads hotellet . Sov över i det ” gamla fängelset som är idag vandrarhem . Så jo var där för 8-9 månader sedan under ett dygn . Ska även tillägga att besöket var jobb relaterat .
Har inte varit på plats vid Lisa Holms rättegång ! Sa att jag som många tusen andra människor gjorde fick FUP skickat på pdf fil på min mail . Bor lite för långt upp i landet för att ha tid att besöka rättegångar . Skrev däremot att jag var på en rättegång gällande en anhörig sist och det var i min jämtländska stad .
Johanneshov ligger inte i Mariestad, Johannesberg var du nog i då,
och om du var på Johannesberg, åkte förbi Statt och sov på gamla fängelse har du mer eller mindre gjort hela Mariestad och varit inne i Mariestad
Senast redigerad av DisappointedTuna 2021-08-25 kl. 16:43.
Citera
2021-08-25, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Det är ju inte ett handskrivet material... Så för att få ut det på papper måste det "analogiseras" först. Så ja, hela FUP finns givetvis i digital form direkt.

FUP är förkortning, Förundersökningsprotokoll. Den är först tillgänglig samma dag som åtalet väcks. Normalt 2 veckor innan rättegången ska starta. Då har alla inblandade tid på sig att läsa in allt material. En FUP kan beställas från tingsrätten den dagen åtalet väcks och är en offentlig handling som tingsrätten måste lämna ut till de som vill ha den. Den kan kosta pengar beroende på hur många sidor.

Men till åtal är det lång tid kvar, så ingen FUP på ett bra tag. Idag är det bara häktning och således ingen FUP
Citera
2021-08-25, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Nu har jag skrivit flera ggr och ingen som ens vill försöka komma med en förklaring.
Bara upprepningar i tråden nu.

Finns det någon här som kan gissa vad det betyder att Claes fanns i utredningen men inte som misstänkt? Ansågs inte tänkbar!
Vad kan det betyda?
Hade han alibi, eller vad menar dem med "ej tänkbar"? Och varför fanns han ens i utredningen, vilket skäl? Som vittne?
Tycker detta vore väldigt intressant att veta.

Att han finns med i utredningen är inte konstigt. Man pratade ju med alla som rört sig på stan den natten. Det räcker för att man ska säga i dag att "han finns i utredningen".
Citera
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp

Ja iom att tex grovt vållande till annans död har 10 års preskriptionstid och inte är ett brott han nu kan dömas för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Advokaten är ju där för att tillvarata sin klients intresse, så ja.
Citera
Medlem
Troians avatar
Kan det så att den som nu bor i huset där hans föräldrar bodde påträffat kvarlevor? Polisen och de boende lyckades förhindra läckor, samtidigt som polisen undersökte vilka som hade koppling till huset 1992. Fann en enstöring med vit bil.

Kanske också att hans DNA påträffats på skon (tror jag iofs inte).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in