2021-08-25, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Va dit förra hösten och besökte en person . Det var i Johannesberg .
Sviker mitt minne mig att du påstått dig aldrig varit i Mariestad? Irrelevant egentligen, men ändå.
Citera
2021-08-25, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upuaut
Inte för att jag har någon koll på hur polis och åklagare arbetar, men Lisa Holm var ju i digitaliseringens ålder. Jag tvivlar på att allt nödvändigt material i den här utredningen är digitaliserat och redo att lämna ut.

Å andra sidan... ni som kan. Digitaliserar man hela FUP för att tilldela inblandade före rättegångar i dag? I så fall borde ju det ju aldrig vara större problem att få ut material.
Allt sker digitalt så det som det en dag beslutas om att det kan lämnas ut, är digitalt.
Citera
2021-08-25, 16:23
Medlem
Mannen förnekar brottet ! Står i Mariestads tidningen . Han gömde sig underben filt , fick ledas in pga stapplande gång . Advokat yrkade på att han skulle släppas fri . Media fick vara med en stund efter det var det bakom stängda dörrar. Så han har inte erkänt ett skit tydligen
Citera
2021-08-25, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upuaut
Inte för att jag har någon koll på hur polis och åklagare arbetar, men Lisa Holm var ju i digitaliseringens ålder. Jag tvivlar på att allt nödvändigt material i den här utredningen är digitaliserat och redo att lämna ut.

Å andra sidan... ni som kan. Digitaliserar man hela FUP för att tilldela inblandade före rättegångar i dag? I så fall borde ju det ju aldrig vara större problem att få ut material.

Det är ju inte ett handskrivet material... Så för att få ut det på papper måste det "analogiseras" först. Så ja, hela FUP finns givetvis i digital form direkt.
Citera
Medlem
Citat:
Mannen förnekar brottet ! Står i Mariestads tidningen . Han gömde sig underben filt , fick ledas in pga stapplande gång . Advokat yrkade på att han skulle släppas fri . Media fick vara med en stund efter det var det bakom stängda dörrar. Så han har inte erkänt ett skit tydligen

Under en filt ska det stå såklart
Citera
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Sjukt om det är en fullträff. Någon som kan zooma och se vad som står på skylten?

Ser ut som en Taxi, med reklamskylt på taket, många taxi såg ut så på den tiden, med reklamskylt på taket, OBS det var först mitten 90 tal som Gula regplåtarna kom på taxibilarna
Citera
2021-08-25, 16:25
Medlem
Citat:

Du vet inte vad han erkänt eller inte iofs, det enda vi nu vet är att han förnekar det brott han åtalas för. Sen kan han ju i förhör erkänt viss inblandning, omständigheter osv.
Citera
2021-08-25, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Det är ju inte ett handskrivet material... Så för att få ut det på papper måste det "analogiseras" först. Så ja, hela FUP finns givetvis i digital form direkt.
Hur menar du? Är ju bara att skriva ut.
Citera
2021-08-25, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut

Lisa Holm var det endast bilderna på hennes döda kropp som inte fanns med i FUP . Har den nerladdad och läser lite då och då för det var enormt mycket att gå igenom .
Citera
2021-08-25, 16:27
Medlem
TortyrMickes avatar
Citat:
Va dit förra hösten och besökte en person . Det var i Johannesberg .
Ok. Våld i nära relation. Ligger i en vacker omgivning med en discgolfbana runt knuten. Jag brukar ofta promenera där.

Lite OT. I söndags tog jag en ganska lång promenad och gick i HA's fotspår. Gick från Johannesbergshållet mot sjukhuset. Gick gamla bron över vattnet, inte nya. Nya bron fanns inte 1992. Stannade där HA's skor hittades några hundra meter bort och skänkte henne en tanke. Det finns lite nya gångvägar där nu, som inte fanns 1992. Och ganska mycket nya hus som inte fanns 1992.
Sedan när detta hände i måndags blev jag väldigt chockad. Kusligt.

Anyway. CL hamnar självklart inte i Mariestad om han fälls.
Citera
2021-08-25, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Sviker mitt minne mig att du påstått dig aldrig varit i Mariestad? Irrelevant egentligen, men ändå.
Enligt mitt minne så är det så att R-v påstått sig aldrig varit i Mariestad,
nu verkar det som det inte stämmer, och dessutom varit på plats vid rättegången mot LHs mördare
fast uppgiften om "aldrig" var ju ett bra tag sen, säkert innan förra hösten
Citera
2021-08-25, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Ser ut som en Taxi, med reklamskylt på taket, många taxi såg ut så på den tiden, med reklamskylt på taket, OBS det var först mitten 90 tal som Gula regplåtarna kom på taxibilarna
har aldrig sett en tvådörrars ford fiesta som taxi.....ser mer ut som ett stadsbud
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in