2021-08-25, 11:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kan vara så. Men det måste då nästan finnas något mer också. Jag tror inte att bara ett erkännde räcker för att nå upp till sannolika skäl, särskilt givet hans psykiska ohälsa.

Hans advokat säger att senare kommer man förstå varför han inte uttalar just nu hur den misstänkte ställer sig till misstankarna. Kanske erkännande eller att den misstänkte pga psykisk ohälsa varken kan säga det ena eller det andra. Kanske var det jag som gjorde det typ.

Men borde finnas något mera konkrekt.
Citera
2021-08-25, 11:39
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MYSUPERHERO
Detta är en person som vi inte kommer kunna hitta några bilder på.
Så himla likt Linköpingsfallet på det sättet. Så frustrerande med GM som tillhör samhällets skuggsida, blir ju knappt ngn upprättelse för offren - det är bara miserabelt allting, meningslöst på ngt. sätt.
Citera
2021-08-25, 11:40
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peckinpah
Ingen Mariestadsbo som har något gammalt klassfoto?
Det borde finnas såklart. Om det är någon som läser här vill säga.
Citera
2021-08-25, 11:41
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hans advokat säger att senare kommer man förstå varför han inte uttalar just nu hur den misstänkte ställer sig till misstankarna. Kanske erkännande eller att den misstänkte pga psykisk ohälsa varken kan säga det ena eller det andra. Kanske var det jag som gjorde det typ.

Det fann manligt DNA på Helenas sandaler som aldrig blivit identifierad. Kanske därför det är upphöjt till ”sannolika skäl”?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Så kan det vara.

En nyckelfråga som ännu inte fått något svar är väl hur polisen kom CL på spåret överhuvudtaget.
Citera
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
https://www.expressen.se/gt/man-begars-haktad-for-mord-pa-helena/

Låter lovande. Kan de hittat bevis hemma hos honom tro?

GW hade fel….igen.
Han kanske erkänt och att dom kanske fått en matchning från dna:t som hittades på hennes skor som styrker hans uppgifter?
Han skulle ju kunna säga att det var 30 år sedan och att han inte minns om han hittat några skor.. Så lär vara nåt mer än bara dna. Särskilt då dom gått ut med en specifik tid då mordet ska ha skett.
Citera
2021-08-25, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja det var tyvärr inte mycket till förklaring.
Såklart fanns det en massa de förhört, men frågan är ju varar han inte var tänkbar, det jag menade. Och fattar det där med kalla fall,.
Inte det jag frågor om.

Man kanske inte ska ta så hårt på det där med "inte tänkbar". Han sållades förmodligen bort för att det fanns andra som verkade mer intressanta, vilket i sin tur gjorde att man godtog vad han sa där och då u och med det som underlag var han "inte tänkbar". Förhoppningsvis har det hänt något nu som spräcker ett alibi eller på annat sätt bevisar att han ljugit om något och vips är han "tänkbar".
Citera
2021-08-25, 11:43
Avslutad
Man vill ha svar! Undra vad han eller dom gjorde med kroppen?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det är verkligen illavarslande, att gubben kanske är så väck att han inte kan åtalas. Hoppas vid gud på en mängd teknisk bevisning här.

Var det inte något liknande vid mordet på Jessica Torstensson? Att den misstänkte var så sjuk så det gick i praktiken inte att förhöra honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Möjligt men ett säg 40 år gammalt skolfoto? Nja, mycket hinner förändras under en sådan lång tid. Det är mycket ungt folk här misstänker jag? Inget fel i det men världen såg ganska annorlunda ut på 70-80-talet. Ett foto var inte bara något som man tog så där. Det var inte alla som hade en kamera, foton skulle skickas in för framkallning. Färgfoton har i många fall bleknat bort. Försök få tag på ett foto från div 5 med ex. Yxbrohults laguppställning 1978. Inte helt lätt....

Möjligt att det hittas ett sådant foto men lätt blr det inte med en som levt som ensling/särling under så lång tid och dessutom förmodligen missat hela interneteran.
Du har nog rätt. Gamla bekanterna till CL hänger nog inte i tråden här.
Citera
2021-08-25, 11:44
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av back flash
Nej, men den är ju citerade. Finns ju inget skäl att tro att den som citerade framställan hittade på.

B.F

Det var inte sarkastisk menat. 👍🏻

Håller med om din fundeing avs exaktheten i angivelsen. Hoppas detta nu håller i rätten idag.
Advokaten var ju minst sagt undvikande, inte ens en ”typiskt avvisande”.
Citera
2021-08-25, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Jag vet, men de släpper honom i förtid.

återkom i eftermiddag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto