2021-08-25, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Nej. Varken FB eller bild har någon funnit. Än.

Har han varit en ensling, särling, så är väl det inte så stor cahans att han finns på FB? Vem skulle han ha kontakt med eller vem vet ens om vem det är egentligen. Foto bygger ju ofta på att man har varit med i något officellt sammanhang eller visar upp sitt liv. Denne man har nog inte haft något skäl att visa upp någonting kan jag tänka mig.

Känner till en del sådana personer. De har helt enkelt ingenting att visa upp och är inte ens intresserade av det.
Citera
2021-08-25, 11:13
Medlem
Murvelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kan vara så. Men det måste då nästan finnas något mer också. Jag tror inte att bara ett erkännde räcker för att nå upp till sannolika skäl, särskilt givet hans psykiska ohälsa.

Tror inte jag heller. De måste ha något mer, teknisk bevisning, mordvapnet, ett utpekande av fyndplatsen där en kropp hittats. etc etc. Annars kommer det aldrig hålla i rätten.
Citera
2021-08-25, 11:13
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Har han varit en ensling, särling, så är väl det inte så stor cahans att han finns på FB? Vem skulle han ha kontakt med eller vem vet ens om vem det är egentligen. Foto bygger ju ofta på att man har varit med i något officellt sammanhang eller visar upp sitt liv. Denne man har nog inte haft något skäl att visa upp någonting kan jag tänka mig.

Känner till en del sådana personer. De har helt enkelt ingenting att visa upp och är inte ens intresserade av det.
Bild bör man kunna få ut via körkortsregistret..länsstyrelsen eller Transportstyrelsen..
Citera
2021-08-25, 11:14
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Skövde tingsrätt B 3185-21

Häktningsframställan, sannolika skäl
Mord 1992-06-14 02:00 Mariestad, Sverige

Högsta misstankegraden och risk för kollusionsfara.

Ojojoj- nu börjar det kanske hända saker

Det hade ju varit en önskedröm om detta kunde klaras upp. Likt Linköpingsfallet. Förhoppninhsvis kan kanske även Malin Lindströmfallet också klaras upp. Dessa fall är som smärtande felläkta ärr.
Citera
2021-08-25, 11:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Bild bör man kunna få ut via körkortsregistret..länsstyrelsen eller Transportstyrelsen..
Nope. Körkortsbilder får inte längre lämnas ut pga gdpr
Citera
2021-08-25, 11:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow

Det går inte.
Citera
2021-08-25, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelwithoutacause
Hm, visst var det så att "killarna" sa att bilen körde norrut på cykelvägen och återvände 5-10 minuter senare? Undrar då om den andra kvinnan såg den parkerade bilen nor om den plats killarna såg den förbikörande bilen?

Ja du, svårt att veta när man bara har tillgång till knappa vittnesuppgifter.

Väldigt många frågetecken just runt den platsen, HAs tillhörigheter och vittnesmål tycker jag som aldrig blivit offentliggjorda.

Väldigt bra nu iaf med nya fräscha ögon i fallet!
Citera
2021-08-25, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det går inte.

Men bilder har det sannolikt tagits på mannen. Skolfoton, idrottslag mm. Det ska då till att någon bekant till mannen laddar upp en sån gammal bild.
Citera
2021-08-25, 11:23
Medlem
back flashs avatar
Det är inte ointressant att det i häktningsframställan anges ett klockslag när mordet ägde rum.
Hur vet åklagaren detta, om inte den misstänkte berättat vad som hänt? Mordet kunde ju ägt rum närhelst efter att Helena försvann - så varför anges ett klockslag?

/B.F
Citera
2021-08-25, 11:23
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Nej. Varken FB eller bild har någon funnit. Än.
Det finns bilder på hans bror som bara är något år eller två äldre. Om man tänker honom fast mer sliten och nedgången kanske man kommer nära. Men annars, nej, detta är en person som levt rätt isolerat.
Citera
2021-08-25, 11:26
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av back flash
Det är inte ointressant att det i häktningsframställan anges ett klockslag när mordet ägde rum.
Hur vet åklagaren detta, om inte den misstänkte berättat vad som hänt? Mordet kunde ju ägt rum närhelst efter att Helena försvann - så varför anges ett klockslag?

/B.F

Vi vet inte då det inte publicerats nån framställan i tråden än. Bara korta citet
Senast redigerad av T34Panzer 2021-08-25 kl. 11:30.
Citera
2021-08-25, 11:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av back flash

/B.F

Noterade också det. Ofta brukar det ju annars stå "Mellan klockan 00.30 och 07.00", eller motsvarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in