2021-08-25, 10:52
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnagetmanglar
OCH så måste jag påpeka att jag inte tvivlar på att coronan finns. Det sade jag ingenting om.
Men en pandemi? Lägg av.
Som sagt, 2022 nu. Fler och fler rumpnissar vaknar upp ur sina små jordsgrottor.
Bara så att det går att förstå hur du menar.
Hur beskriver du en pandemi med egna ord?
Citera
2021-08-25, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det var inte det jag skrev. TBC likt många andra sjukdomar gick i vågor innan vaccinet kom. Sedan efterkrigstiden och framåt har vi så vitt jag känner till inte haft ett enda större utbrott. Det finns dock en risk att denna sjukdom återvänder, då den inte blivit helt utrotad och mig veterligen har man väl dessutom slutat att vaccinera. Ska väl emellertid finnas effektiv antibiotika behandling mot denna, så får man vård i tid kan det ju gå bra ändå.

Nej, det gick inte i vågor innan vaccinet kom. Det sjönk gradvis under lång tid.

https://www.scirp.org/journal/paperinformation.aspx?paperid=70106
Citera
2021-08-25, 10:53
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Haha jadå, frågorna är säkert inskickade i förväg också.

Det värsta med det hela är att de aldrig svarar när de blir det minsta kritiserade, "det kan jag inte uttala mig om, vi får ta hit en expert för det så får den uttala sig".
Vid nästa PK är det bortglömt och ingen expert på plats.

Hur skall du ha det?

Är frågorna inskickade i förväg ELLER vägrar de svara på kritiska frågor?
Citera
2021-08-25, 10:54
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.expressen.se/kvallsposten/just-nu-skane-har-presstraff-om-corona/

Yngre personer blir ju inte särskilt sjuka av Corona och behöver inte vaccinera sig enligt experterna här i tråden. Så varför läggs de in på sjukhus?

Jaha, och vad innebär "yngre", är det personer under 70 men inte yngre än 50?
Citera
2021-08-25, 10:54
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det finns många unga som är rädda, det är ett farligt virus och har du otur kan det ställa till det rejält för dig. Förhoppningsvis går det bra. Personligen skulle jag se det som ett jävla öde som 20 åring att behöva gå igenom resten av livet utan lukt och smak exempelvis, sånt verkar du inte bry dig om.

Frågan är hur du ska undvika det? Och hur vanligt är att att unga blir av med lukt och smak permanent?

Risken är att skyddsåtgärderna skadar mer än viruset.

Att vara rädd för covid som ung och frisk är foliehatteri på en sjuklig nivå.
Citera
2021-08-25, 10:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Hur skall du ha det?

Är frågorna inskickade i förväg ELLER vägrar de svara på kritiska frågor?

Jag skrev "när de blir DET MINSTA kritiserade".

En kritisk fråga kan fortfarande vara inskickad i förväg.

Tanken med det hela är att de förbereder svaren.
Citera
2021-08-25, 11:00
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Frågan är hur du ska undvika det? Och hur vanligt är att att unga blir av med lukt och smak permanent?

Risken är att skyddsåtgärderna skadar mer än viruset.

Att vara rädd för covid som ung och frisk är foliehatteri på en sjuklig nivå.

Ja du, förhoppningsvis fixar vaccinet biffen. Jag vill gärna ha kvar min lukt och smak, men jag har fått njuta i 50+ år av dessa sinnen så jag kan nog leva med den förlusten.

Att förneka covid är extremt foliehatteri, lite som Don Quijote.
Citera
2021-08-25, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Ja, vad ska man tro??
New U.S. Intelligence Report Doesn’t Provide Definitive Conclusion on Covid-19 OriginsReview followed previous efforts to corral evidence that ended in bureaucratic infighting and failure

WASHINGTON—A new assessment by U.S. spy agencies of the origins of Covid-19 that was delivered to the White House Tuesday didn’t yield a definitive conclusion on whether the new coronavirus jumped to humans naturally, or via a lab leak, in part because of the lack of detailed information from China, two senior U.S. officials said.

The new assessment, which was ordered by President Biden 90 days ago, highlights the administration’s difficult challenge to wrest more information from Beijing that would shed light on*how the global pandemic began.

It underscores the importance of inducing China to share lab records, genomic samples, and other data that could provide further illumination on the origins of the virus, which has killed more than four million people world-wide, current and former officials said.

“It was a deep dive, but you can only go so deep as the situation allows,” one U.S. official said. “If China’s not going to give access to certain data sets, you’re never really going to know.”
https://www.wsj.com/articles/biden-to-receive-report-on-coronavirus-origins-but-challenges-persist-in-how-to-deal-with-china-1162 9825758?page=1
Eftersom Kinas kommunistiska parti inte vill medverka i utredningen måste man anta att viruset skapats av dem tills motsatsen är bevisad.
Citera
2021-08-25, 11:02
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det finns många unga som är rädda, det är ett farligt virus och har du otur kan det ställa till det rejält för dig. Förhoppningsvis går det bra. Personligen skulle jag se det som ett jävla öde som 20 åring att behöva gå igenom resten av livet utan lukt och smak exempelvis, sånt verkar du inte bry dig om.

Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Hur många? Och kan du precisera sannolikheten för otur i detta fall. Många unga betackar sig nog för din och andras förmodade omsorg om dem och vad du betraktar som ett jävla öde. Din ångest är inte deras.
70 % tycker att unga ska vaccineras enligt Sifo.
Sifo: 7 av 10 positiva till vaccinering av yngre tonåringar

Svenskarna vill att vi gör som flera grannländer och vaccinerar även yngre barn. Det visar en ny undersökning som Sifo gjort för TV4Nyheterna.
Citera
2021-08-25, 11:04
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Jag skrev "när de blir DET MINSTA kritiserade".

En kritisk fråga kan fortfarande vara inskickad i förväg.

Tanken med det hela är att de förbereder svaren.

Hade det varit så, hade tomtarna på vetcov aldrig fått vara med..
Fattar inte hur ni orkar leta konspirationer i allt!

Alla som sett presskonferenser med FHM förstår att dessa pressträffar knappast kan vara ”regisserade”
Och detta säger jag inte i positiv mening..
Citera
2021-08-25, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
70 % tycker att unga ska vaccineras enligt Sifo.
Sifo: 7 av 10 positiva till vaccinering av yngre tonåringar

Svenskarna vill att vi gör som flera grannländer och vaccinerar även yngre barn. Det visar en ny undersökning som Sifo gjort för TV4Nyheterna.
7 av 10 unga eller 7 av 10 vem som helst.
Citera
2021-08-25, 11:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Hade det varit så, hade tomtarna på vetcov aldrig fått vara med..
Fattar inte hur ni orkar leta konspirationer i allt!

Alla som sett presskonferenser med FHM förstår att dessa pressträffar knappast kan vara ”regisserade”
Och detta säger jag inte i positiv mening..

Konspiratorisk?

Det är vanligt att frågor skickas in innan de får ställas.

Precis som det är vanligt av FHM att hänvisa till en expert som aldrig är på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in