2021-08-25, 02:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous98
Hej tagit kanske 2.5g och mitt hjärta slår väldigt snabbt är väldigt andfådd och pulsen skyhög. Mina händer och fötter domnar bort. Vad ska jag göra? Vägrar ringa ambulans då jag kommer förlora min medicin. Jag håller snea
Ta en iskall dusch i 5 minuter, det får dina neuroner att piggna till.
Citera
2021-08-25, 02:57
Medlem
Tack hörni, nu mår jag bättre . Tror jag åkte på en psykos jag har tagit 15mg olanzapim. Som lugnade ner mih
Citera
2021-08-25, 02:58
Medlem
Förresten är det säkert att sova? Är väldigt trött
Citera
2021-08-25, 05:25
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoarder
Det finns ingen antidot till amfetamin.
Må så vara men sjukvården kan arbeta symtomatiskt, om blodtrycket stiger kraftigt kan man arbeta för att sänka det, om kroppstemperaturen stiger så kan man gå in med aktiv kylning, kontroll av hjärna o hjärta etcetera.
Citera
2021-08-25, 07:46
Medlem
Vidimerats avatar
Är du fortfarande vaken? Jag tror inte du behöver vara rädd. Det var onödigt mycket du petade i dig, men dödligt är det inte. Hoppas det lagt sig lite nu. Varför tog du så mycket på en gång? Hur mycket brukar du ta?
Citera
2021-08-25, 07:55
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Hej tagit kanske 2.5g och mitt hjärta slår väldigt snabbt är väldigt andfådd och pulsen skyhög. Mina händer och fötter domnar bort. Vad ska jag göra? Vägrar ringa ambulans då jag kommer förlora min medicin. Jag håller snea

Fokusera på dina andetag så släpper ångesten. Låter bara som du har en panikångestattack. Man kan i princip inte överdosera på amfetamin.
Citera
2021-08-25, 08:01
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Ta en iskall dusch i 5 minuter, det får dina neuroner att piggna till.

Nej. Det ökar bara vasokonstriktionen och risken för hjärtinfarkt.
Citera
2021-08-25, 10:45
Medlem
Tack så mycket för allla seriösa tips utan att blanda in ambulans jag duschade iskallt vatten, åt mat, gick promenader för frisk luft drack mycket vatten vilket hjälpte mycket. Jag överlevde ! så är glad. Som någon ovanför skrev då kan de bero på panik attack inte tänkt på det. Men jag tog benzo och olanzapin som hjälper sänks blodtrycket så försvann nästan alla biverkningar.
Citera
2021-08-25, 14:19
Medlem
rambo-bambis avatar
Tänk mer på mat och vatten nästa gång. Jag blir iaf helt cp om magen är helt tom.
Citera
2021-08-25, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rambo-bambi
Tänk mer på mat och vatten nästa gång. Jag blir iaf helt cp om magen är helt tom.

sant men man är upptagen med att må bra haha
Citera
2021-08-25, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoarder
Drick vatten, och försök hålla kroppstemperaturen nere. Gå gärna ut, men ansträng dej inte fysiskt. Dropp och vila är vad du kan erbjudas om du ringer ambulans. Vill du undvika det försöker du uppnå samma hemma. Det finns ingen antidot till amfetamin.

Tack gjorde allt de där. Tur att jag inte ringde ambulans då helt onödigt liksom förlora medicin o missbruks stämpel dessutom kommer polisen med ambulans ibland de så jag torskad 2 gånger
Citera
2021-08-25, 19:27
Bannlyst
Citat:
Tack så mycket för allla seriösa tips utan att blanda in ambulans jag duschade iskallt vatten, åt mat, gick promenader för frisk luft drack mycket vatten vilket hjälpte mycket. Jag överlevde ! så är glad. Som någon ovanför skrev då kan de bero på panik attack inte tänkt på det. Men jag tog benzo och olanzapin som hjälper sänks blodtrycket så försvann nästan alla biverkningar.
Juste. Olanzapine och benzo är bra vid såna symptom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in