Citat:
Ursprungligen postat av
Domas
Hallå eller!
Jag tänkte dra o tälta i höst under någon månad eller
två och tänkte en del på vilka konserver man kan ha
med sig ut.
Jag tänkte även på om det finns något sätt man kan kombinera olika konserver med pasta o dylikt för att göra så goda måltider som möjligt.
Jag är inte så mycket för soppor, även gulasch, och tänkte att det måste ju finnas några slags konserver i detta fantastiska land som erbjuder annat än bullens pilsnerkorv o findus soppor.
Jag vill alltså ha tips på så energi o proteinrik mat som möjligt som man inte behöver något kylskåp till!
Men om det skulle bli så, kan man förvara viss mat i typ en liten jordkällare i sånnafall, som man gräver själv.
(Förutsatt att man inte behöver gräva till Kina då för att det ska hålla kylan. Dock är det på hösten.)
Så ge mig nu era bästa tips på Sveriges eller andra länder runt omkring Sverige och dess konserver!
Tack!!
En billig - men mycket bra - sådan produkt att kunna bära med sig, det är kanske förvånande egentligen.
Men det är det lättaste att ha i packsäcken.
Det är också färdigskuret.
Och det är Billigt, och tar ingen plats.
Dvs kattmat.
Jaja, ni kan tro att jag tramsar hur mycket ni vill.
Men det ÄR ett faktum att vår västerländska kattmat håller högre kvalitet än tex rysk konservkött.
Det är inte ovanligt att östeuropéer har tagit miste, utan att förstå vad de gjort.
För de kan ju inte förstå att så högkvalitativt kött är för Djur, husdjur, en vanlig huskatt som ska vara nöjd med en fiskstjärt om den är snäll ...
Men, man måste ändå "behandla" maten innan man tillagar den.
Dvs skölj bort såsen först.
Det är såsen som sabbar det för de flesta västerländska gommar.
Och när såsen väl är borta, då återstår ju riktigt finfina köttbitar.
Perfekta mumsbitar, lätt att steka upp och krydda med salt och peppar.
Lägg portionspåsens innehåll i ett finmaskigt nät bara, och sen rensa i en sjö eller en flod.