2021-08-25, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag var kanske lite otydlig. Men vad jag försöker säga, är att Arsenal är i bättre skick än Man Utd. P g a att vi har betydligt lägre skulder än vad Man Utd har (Lånet som vi tog från Bank of Scotland mitt under pandemin är redan tillbakabetalat), inte vem som har hamnat före vem under de sista par säsongerna. Man Utd ligger ganska risigt till ekonomiskt, det gör inte Arsenal.

Vi, liksom de flesta andra klubbar med sunn förnuft, köper inte överskattade spelare för 100tals miljoner pund. Man Utd är dock ganska bra på det, det får jag ändå ge de.
Okej, jag kan väl köpa det resonemanget till viss del men det hade varit bra om du är tydlig med vad du menar redan när du postar dina inlägg så att vi slipper missförstånd. Det är väldigt ofta som du blir ifrågasatt och kontrar med att du var var otydlig och egentligen menade si eller så.

Jag anser Arsenal vara en enormt misskött klubb med en helt igenom misslyckad transfer policy men det är min åsikt. Pepe, Saliba, Willian…och så säljer man Willock. Bara några exempel på obegripliga beslut. EnLitenFrys har satt ord på det som de flesta av oss tänker.
Senast redigerad av radiopanna 2021-08-25 kl. 07:59.
Citera
2021-08-25, 08:15
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Okej, jag kan väl köpa det resonemanget till viss del men det hade varit bra om du är tydlig med vad du menar redan när du postar dina inlägg så att vi slipper missförstånd. Det är väldigt ofta som du blir ifrågasatt och kontrar med att du var var otydlig och egentligen menade du eller så.

Vem skulle du kunna se som en realistisk ersättare till Aubameyang om han försvinner?
Jag var som sagt lite otydlig i det inlägget, eftersom att jag syftade mer på ekonomin än själva resultaten under de sista säsongerna. Men ekonomiskt, så står det bättre till med Arsenal än vad det gör med Man Utd. Trots att Man Utd är ”rikare” än Arsenal, så är vi inte ens i närheten av att ha så stora skulder som Man Utd har.

En annan sak som jag menar talar för Arsenal (och även andra klubbar) gentemot Man Utd i den här frågan, är att de har spenderat mer pengar sedan 2013 än vad de flesta andra PL-klubbar har gjort. Trots detta, så har de inte vunnit några speciellt tunga titlar sedan Fergie’s avgång. För att inte snacka om deras arena.. Old Trafford börjar verkligen att se antik ut, samt att hela stadion är i risigt skick. Kort o gott, så framstår Man Utd numera som en sk «club of yesterday».

Vad gäller Auba, så har jag i nuläget ingen aning öht. Har dock inte hört/läst att vi funderar på ngn ny anfallare. Men om Auba eller Laca skulle säljas, så tycker jag faktiskt att vi borde ta och sikta in oss på Isak.. men det känns osannolikt att han lämnar Sociedad i dagsläget.
Citera
2021-08-25, 08:59
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Jag anser Arsenal vara en enormt misskött klubb med en helt igenom misslyckad transfer policy men det är min åsikt. Pepe, Saliba, Willian…och så säljer man Willock. Bara några exempel på obegripliga beslut. EnLitenFrys har satt ord på det som de flesta av oss tänker.

Ja, enig.

Att jämföra med United är lite pinsamt. United har sina problem (Ole bra nog? Vad ska man göra med Vigge? Hur ska man göra med DdG vs Henderson? Defensiva mittfältet? Pogba? Martial) osv, men det är en fis i rymden jämfört med den tågolycka Arsenal 21/22 är. United har ändå tagit kliv åt rätt håll och fått utväxling på sina värvningar - Bruno kan man tycka vad man vill om, men har varit en talisman som höjt hela laget. Cavani lyckas man kräma ur en massa mål ur. McTominay kanske inte är nästa Kante, men nästa Jordan Henderson? Lägg därtill att Rashford och Greenwood har massa år kvar i kroppen och fortfarande kan nå enorma nivåer.

För att koka ner det till en enda fråga: Vilken spelare eller manager Arsenal har satsat på senaste fem åren har levererat?

Svaret som jag ser det: ytterst få. Man har haft större framgångar med spelare tagna från U23 än de man spenderat pengar på. (Saka, ESR, Willock, Maitland-Niles, Iwobi - de tre sistnämnda har väl inte varit succéer men ändå inbringat pengar och ökat sitt värde rejält/etablerat sig i PL).

Leno och Xhaka kanske kan ges betyget 3+. Inte världsklass men ändå varit starters som visat nivå ibland.

Medan listan på stora och små floppar kan göras lång:

Lucas Perez, Mustafi, Lacazette (får man väl ändå säga), Mkhitaryan, Mavropanos, Kolasinac, Sokratis, Torreira, Guendouzi, Lichtsteiner, Denis Suarez, Pepe, Saliba, David Luiz, Cedric, Dani Ceballos, Gabriel, Willian, Aubameyang (levererade en stund men kommer ha kostat Arsenal mer än han gav i slutändan), Matty Ryan.

Samtidigt har en del av spelarna som lämnat klubben levererat på andra ställen: Szczesny, Gnabry, Giroud (var ändå nyttig i Chelsea), Gabriel Paulista, Emiliano Martinez.

To be fair så är transfers alltid en gambling, du kan inte veta att spelare X blir en succé eller flopp. Alla klubbar har dåliga affärer i bagaget. Men Arsenals track record sista åren har varit sämre än om du tagit en över medel intresserad läktarcoach som spelar massa FIFA och satt som sportchef.

Hade jag varit Arsenal-supporter hade jag varit förbannad. Man är trots alla pengar som spenderats ett mittenlag och det finns väldigt få tecken som visar att man är på rätt väg. Det kan svänga snabbt om man får in rätt personal på rätt platser och börjar ta rätt beslut - lex Liverpool med Klopp - men just nu är truppen ett helrenoveringsobjekt där det finns få pusselbitar att bygga ett lag som utmanar i toppen på. Vad är realistiskt att man slutar i år? 6a? Är det ett bra resultat?

MFF kommer att ha spelat mer CL-fotboll än Arsenal sista sju åren efter årets gruppspel. Det är inget annat än ett totalt haveri för en klubb med Arsenals ambitioner.
Citera
2021-08-25, 09:01
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
[Kristian Sturt]Willian has had his contract terminated at Arsenal. He's now available to move on a free transfer.

Om detta stämmer är man i rätt riktning, synd bara att det är minst 10år kvar tills man kan utmana.

Skulle Pep och Klopp kunna vinna ligan med Manchester United?
Vart skulle Pep och Klopp kunna placera sig med dagens Arsenal?

Varför tror Arsenal fans att man kommer få Conte?

Varför går inte City all in på Ronaldo nu när han vill hamna där?
Citat:
Juventus would like at least 25m euros for the player, but City don't want to pay a transfer fee.
En målgörare och en som kommer sälja tröjor. Är inte detta bättre än att inte ta in någon målgörare alls? Idioti.

// PoK
Citera
2021-08-25, 09:23
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det är ett antal användare som tycker det är roligare att bråka med varandra och skriva juvenila inlägg än att försöka ha en vettig nivå. Trist i min bok då det gör tråden mindre läsvärd. Scrollar förbi pajkastningen.

-----------------

Men risk för att hälla olja på elden har jag ändå en seriös fundering: What do you think they're smoking over there at Emirates?

Jag är totalt ointresserad av pajkastning eller kasta skit på Arsenal, ni som enbart vill bråka kan avstå från att svara. Jag är genuint nyfiken på hur fasen de tänker, det verkar vara allt annat än en välskött klubb. Inte mig emot som supporter av annat lag, men nyfikenhet väcks såklart.

Att Arsenal är en sovande jätte kan vi alla vara överens om. Men medan United åtminstone ser ut att ha vänt skutan mot att vara ett topp 4 lag igen (även om absoluta toppen är en bit bort), verkar Arsenals ökenvandring fortsätta - och jag ser inga tecken på att de kommer vara ur den snart.

Arsenal har högst net spend av alla klubbar i PL denna sommar. Det kunde ju varit ett tecken på en rejäl satsning, men hur har man spenderat dem?

Nuno Tavares kostade inte mycket, men är han tänkt som backup till Tierney - en av få ljusglimtar i Arsenal? Kolasinac är kvar i klubben också, men ska väl bort.

Sambi kom in som en tänkt ersättare till Xhaka, som nu blir kvar i klubben efter att ha signat nytt kontrakt. I bakgrunden finns: Elneny, Torreira och Partey. Guendouzi som man verkar gett upp om fortsätter lånas ut.

Gällande dessa herrar finns en del av Arsenals stora problem: Spelare som kunde blivit väldigt bra har stagnerat eller spottats ut av klubben. Det såg bra ut en stund, men nu ska de ut eller så har de inte levererat. Torreira och Guendouzi har gått från att vara klubbens framtid till totalt oönskade, Xhaka fortsätter hånas men vara helt given oavsett elva, Partey har inte direkt levt upp till sin prislapp eller varit det monster vi såg i Atletico Madrid. 28 nu, ingen ungdom i sammanhanget.

Ben Whites höga prislapp är som den är pga potential och homegrown. Tänkt ersättare för Luiz och att vara Arsenals framtida mittbackslösning. Men även här har man uselt track record av att köpa lovande mittbackar som sen stagnerar eller inte får sitt genombrott: Calum Chambers, Gabriel, Saliba. Holding och Pablo Mari kostade inte så mycket, men har väl knappast varit några superstars.

Don't get me started on Willian och Pepe. Willian har kontrakt två år till och lär inte komma upp i någon slags nivå under den tiden. Pepe glimtar till ibland men kommer väl aldrig leva upp till den prislapp man la ut.

Ramsdale är ännu ett märkligt köp: Man lägger runt 30m£ på en spelare som åkt ut ur PL inte en utan två gånger, när man redan har en ganska duktig PL-målvakt i Leno. Visst att man behövde en bättre tvåa då islänningen tydligen är kass, likaså bulgaren man köpte i januari - men varför inte gå för en 34-35-åring som både kan utmana Leno och så löser man frågan permanent sen om Leno drar? Nu sitter man med två målvakter som vill vara etta, den ena som kanske drar men har två år kvar, den andre som väntar på att få bli etta och man hoppas ska ta sjumilakliv i utvecklingen.

Sen Aubameyang-soppan då.. till salu ryktas det, 2 år kvar på kontraktet, tjänar enorma pengar, man förnyade så sent som september förra året och vill nu slippa den löneposten på en spelare som är på väg neråt. Ytterligare en Özil-affär där man förlänger och sen ångrar sig, och får betala snuskigt.

Ødegård, vad säger man. 32m£ för en spelare som direkt kommer påverka utvecklingen på Emile Smith-Rowe, en spelare som faktiskt är en ljuspunkt i truppen. Är det verkligen så genomtänkt?

Sammanfattningsvis:

Man tar det ena ogenomtänkta beslutet efter det andra som man sen går 180 grader på (Özil, Auba) inom kort. Man satsar pengar på spelare som är slut eller inte levererar(Luiz, Willian, Cedric). Man köper spelare på de positioner där man faktiskt redan har ganska bra täckning (Tavares, Ramsdale, Ødegaard). Man misslyckas med att utveckla och förbättra spelare (listan är enorm). Man har slösat enorma pengar, men har inte en enda spelare som skulle gått in i topp4-lagen från start (möjligen Saka). Man har en manager som lever på lånad tid i Arteta.

Det finns ett fåtal ljusglimtar: Saka, Tierney, Martinelli, Smith-Rowe - men resten är ett enda stort mörker.

Det kan mycket väl vända om man får in rätt manager som lyckas utveckla spelarna, som skeppar iväg proppmätta ryggsäckar som Willian - men här och nu är man typ en realistisk 10eplats i ligan och det är på inget sätt orimligt sett till prestation och trupp. Ser man på investeringar och historia är det ett enormt misslyckande att vara där man är just nu.

Någon som kan Arsenal bättre får gärna fylla på eller rätta mig där jag har fel. Jag skulle säga att Arsenal här och nu är i en betydligt värre sits än Liverpool pre-Klopp eller United under Moyes. De är världens dyraste mittenlag och jag ser väldigt få tecken på att de ska börja utmana i toppen nån gång snart, deras huvudsakliga konkurrenter här och nu är West Ham, Spurs, Everton och Aston Villa.

På lördag möter man City borta och det är fullt realistiskt att man går in i landslagsuppehållet på 0p och 0 mål på tre matcher.
Tror ingen Gooner skulle påstå ngt annat än att Arsenal har varit dåligt skött mer eller mindre helt sedan David Dein lämnade klubben, samt att knallidioten Ivan Gazidis tog verkligen och fuckade till det. För att inte snacka om röran med Kroenke, Raul, Edu, vinai. Men när det gäller ekonomi, så är Arsenal en ganska så välskött klubb.

Vi värvar ungt för att bygga ett lag för framtiden, sen så finns det redan plenty med rutinerade spelare i våran trupp. Arsenal har aldrig haft tradition för att värva väletablerade stjärnor (även innan Wenger), spelare som tex Man United, Liverpool, Madrid, Juventus osv har varit ute efter, har vi som oftast aldrig visat ngt intresse för öht. Istället så har vi en lång tradition för att värva ungt, som sedan utvecklas till att bli världsstjärnor hos oss. De enda sk etablerade världsstjärnorna, eller spelare som även flera andra storklubbar var ute efter som vi har värvat under de sista 30+ åren är: Overmaars och Özil. Annars så har vi för det mesta värvat ungt, eller köpt spelare till rea-pris efter att de har haft en misslyckad sejour i ngn annan klubb.

Vet inte vart du har hört att Lokonga kom in som en tänkbar ersättare för Xhaka? På tal om Guendozi, så uppstog det en dispute mellan han och Arteta - men jag gillade ändå aldrig Guendozi. Torreira trivdes inte helt med livet i England, och han ville själv bort. Xhaka hade, enligt mig, sin bästa säsong i Gunners-tröjan förra säsongen. Medans Partey var för det mesta suvurän för oss i 1/2 del av säsongen.

Ben White är en framtidig världsback, och därför så betalade vi de summorna för att säkra oss hans tjänster. Men jag kan hålla med om att priset möjligtvis var ett snäpp högt. Annars så ramsar du upp en massa försvarsspelare som vi inte har/hade stora förhoppningar till - iaf inte inom Arsenal kretsar.

Ödegaard affären har jag blandade känslor om. Tror dock inte att Ödegaard kommer påverka utvecklingen till ESR, eftersom att planen tydligen är att spela med ESR på kanten. Dock så håller jag med om Ramsdale.. ett väldigt köp som är svårt att förstå.

Kort o gott, största felet med Arsenal är att vi i dagsläget har en clueless manager.
Citera
2021-08-25, 09:33
Medlem
Citat:
Det är ett antal användare som tycker det är roligare att bråka med varandra och skriva juvenila inlägg än att försöka ha en vettig nivå. Trist i min bok då det gör tråden mindre läsvärd. Scrollar förbi pajkastningen.

-----------------

Men risk för att hälla olja på elden har jag ändå en seriös fundering: What do you think they're smoking over there at Emirates?

Jag är totalt ointresserad av pajkastning eller kasta skit på Arsenal, ni som enbart vill bråka kan avstå från att svara. Jag är genuint nyfiken på hur fasen de tänker, det verkar vara allt annat än en välskött klubb. Inte mig emot som supporter av annat lag, men nyfikenhet väcks såklart.

Att Arsenal är en sovande jätte kan vi alla vara överens om. Men medan United åtminstone ser ut att ha vänt skutan mot att vara ett topp 4 lag igen (även om absoluta toppen är en bit bort), verkar Arsenals ökenvandring fortsätta - och jag ser inga tecken på att de kommer vara ur den snart.

Arsenal har högst net spend av alla klubbar i PL denna sommar. Det kunde ju varit ett tecken på en rejäl satsning, men hur har man spenderat dem?

Nuno Tavares kostade inte mycket, men är han tänkt som backup till Tierney - en av få ljusglimtar i Arsenal? Kolasinac är kvar i klubben också, men ska väl bort.

Sambi kom in som en tänkt ersättare till Xhaka, som nu blir kvar i klubben efter att ha signat nytt kontrakt. I bakgrunden finns: Elneny, Torreira och Partey. Guendouzi som man verkar gett upp om fortsätter lånas ut.

Gällande dessa herrar finns en del av Arsenals stora problem: Spelare som kunde blivit väldigt bra har stagnerat eller spottats ut av klubben. Det såg bra ut en stund, men nu ska de ut eller så har de inte levererat. Torreira och Guendouzi har gått från att vara klubbens framtid till totalt oönskade, Xhaka fortsätter hånas men vara helt given oavsett elva, Partey har inte direkt levt upp till sin prislapp eller varit det monster vi såg i Atletico Madrid. 28 nu, ingen ungdom i sammanhanget.

Ben Whites höga prislapp är som den är pga potential och homegrown. Tänkt ersättare för Luiz och att vara Arsenals framtida mittbackslösning. Men även här har man uselt track record av att köpa lovande mittbackar som sen stagnerar eller inte får sitt genombrott: Calum Chambers, Gabriel, Saliba. Holding och Pablo Mari kostade inte så mycket, men har väl knappast varit några superstars.

Don't get me started on Willian och Pepe. Willian har kontrakt två år till och lär inte komma upp i någon slags nivå under den tiden. Pepe glimtar till ibland men kommer väl aldrig leva upp till den prislapp man la ut.

Ramsdale är ännu ett märkligt köp: Man lägger runt 30m£ på en spelare som åkt ut ur PL inte en utan två gånger, när man redan har en ganska duktig PL-målvakt i Leno. Visst att man behövde en bättre tvåa då islänningen tydligen är kass, likaså bulgaren man köpte i januari - men varför inte gå för en 34-35-åring som både kan utmana Leno och så löser man frågan permanent sen om Leno drar? Nu sitter man med två målvakter som vill vara etta, den ena som kanske drar men har två år kvar, den andre som väntar på att få bli etta och man hoppas ska ta sjumilakliv i utvecklingen.

Sen Aubameyang-soppan då.. till salu ryktas det, 2 år kvar på kontraktet, tjänar enorma pengar, man förnyade så sent som september förra året och vill nu slippa den löneposten på en spelare som är på väg neråt. Ytterligare en Özil-affär där man förlänger och sen ångrar sig, och får betala snuskigt.

Ødegård, vad säger man. 32m£ för en spelare som direkt kommer påverka utvecklingen på Emile Smith-Rowe, en spelare som faktiskt är en ljuspunkt i truppen. Är det verkligen så genomtänkt?

Sammanfattningsvis:

Man tar det ena ogenomtänkta beslutet efter det andra som man sen går 180 grader på (Özil, Auba) inom kort. Man satsar pengar på spelare som är slut eller inte levererar(Luiz, Willian, Cedric). Man köper spelare på de positioner där man faktiskt redan har ganska bra täckning (Tavares, Ramsdale, Ødegaard). Man misslyckas med att utveckla och förbättra spelare (listan är enorm). Man har slösat enorma pengar, men har inte en enda spelare som skulle gått in i topp4-lagen från start (möjligen Saka). Man har en manager som lever på lånad tid i Arteta.

Det finns ett fåtal ljusglimtar: Saka, Tierney, Martinelli, Smith-Rowe - men resten är ett enda stort mörker.

Det kan mycket väl vända om man får in rätt manager som lyckas utveckla spelarna, som skeppar iväg proppmätta ryggsäckar som Willian - men här och nu är man typ en realistisk 10eplats i ligan och det är på inget sätt orimligt sett till prestation och trupp. Ser man på investeringar och historia är det ett enormt misslyckande att vara där man är just nu.

Någon som kan Arsenal bättre får gärna fylla på eller rätta mig där jag har fel. Jag skulle säga att Arsenal här och nu är i en betydligt värre sits än Liverpool pre-Klopp eller United under Moyes. De är världens dyraste mittenlag och jag ser väldigt få tecken på att de ska börja utmana i toppen nån gång snart, deras huvudsakliga konkurrenter här och nu är West Ham, Spurs, Everton och Aston Villa.

På lördag möter man City borta och det är fullt realistiskt att man går in i landslagsuppehållet på 0p och 0 mål på tre matcher.
Otroligt trevligt inlägg med intressanta punkter.
Hoppas verkligen Arsenal hittar ett bra spelsätt utnyttja både Rowe och ödeegard samtidigt.
Vad som än händer med Auba,så måste nog arsenal få ner m en målskytt.
Auba har tappat glädjen och hungern,
Citera
2021-08-25, 09:49
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Om detta stämmer är man i rätt riktning, synd bara att det är minst 10år kvar tills man kan utmana.

....

Varför går inte City all in på Ronaldo nu när han vill hamna där? En målgörare och en som kommer sälja tröjor. Är inte detta bättre än att inte ta in någon målgörare alls? Idioti.

// PoK

Det vore väl rätt sportsligt att släppa Willian som med undantag av någon match i början inte gjort någon glad i Arsenal, annat än hans bank manager.

Då är det ännu ett i raden av beslut där man gjort helomvändning kort efter beslutet tagits. Willian värvades på free transfer 14e augusti i fjol och gavs ett treårskontrakt, nu vill man dumpa bort honom även om man får pröjsa hans lön resterande två år på ett bräde för att slippa se honom i omklädningsrummet.

Ronaldo till City skulle ju kunna vara bra för alla parter. Juventus slipper en gigantisk lönepost, Ronaldo får lite uppskattning och kärlek, City får en målskytt. Tveksamt om Pep tycker han är pusselbiten man saknar dock, fel spelartyp och enorma lönekrav+ego? Även nyfiken på hur United-fansen skulle se på en sån affär. Pissar Ronaldo på sin goodwill i United, eller ser man honom som en legoknekt rakt av?
Citera
2021-08-25, 10:28
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ronaldo till City skulle ju kunna vara bra för alla parter. Juventus slipper en gigantisk lönepost, Ronaldo får lite uppskattning och kärlek, City får en målskytt. Tveksamt om Pep tycker han är pusselbiten man saknar dock, fel spelartyp och enorma lönekrav+ego? Även nyfiken på hur United-fansen skulle se på en sån affär. Pissar Ronaldo på sin goodwill i United, eller ser man honom som en legoknekt rakt av?

Det blir ju ingen Haaland eller Kane denna säsong så tycker Pep borde svälja stoltheten och höra av sig. Vore det inte lite kul ändå att ha kunnat tränat de två bästa spelarna i världen? Om Ronaldo vill till City tror jag inte han kommer gå runt och tro sig stå över alla andra när Pep är där. Man får en till ledar typ (Dias är en annan).

Sen tror jag inte han skulle vara som Tevez och fira vid mål

// PoK
Citera
2021-08-25, 11:45
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Det vore väl rätt sportsligt att släppa Willian som med undantag av någon match i början inte gjort någon glad i Arsenal, annat än hans bank manager.

Då är det ännu ett i raden av beslut där man gjort helomvändning kort efter beslutet tagits. Willian värvades på free transfer 14e augusti i fjol och gavs ett treårskontrakt, nu vill man dumpa bort honom även om man får pröjsa hans lön resterande två år på ett bräde för att slippa se honom i omklädningsrummet.

Tydligen, så tryckte Willian på «like» knappen till ett inlägg på Chelsea’s Twitter-konto där det visades en bild där deras spelare firade vinsten mot oss. Detta ska inte ha uppskattats av Kroenke jr.
Citera
2021-08-25, 11:47
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Det blir ju ingen Haaland eller Kane denna säsong så tycker Pep borde svälja stoltheten och höra av sig. Vore det inte lite kul ändå att ha kunnat tränat de två bästa spelarna i världen? Om Ronaldo vill till City tror jag inte han kommer gå runt och tro sig stå över alla andra när Pep är där. Man får en till ledar typ (Dias är en annan).

Sen tror jag inte han skulle vara som Tevez och fira vid mål

// PoK
Har inte Ronaldo uttalat att han inte är intresserad av en återkomst till England? Minns även att han gnällde en hel del på vädret/klimatet osv i Manchester/England från hans tid i Man United.

Dessutom så är Ronaldo trots allt 36 år gammal..
Citera
2021-08-25, 12:37
Medlem
Citat:
Han kommer gå från avgudad legend till hatad om han går till City. Men det blir intressant att följa, Ronaldo har ju själv sagt att han aldrig någonsin kommer spela i City pga sin kärlek till United.

Jag vet att Denis Law spelat i bägge klubbarna men han köptes först till City för rekordtransfersumma, såldes till Torino och köptes av United för en ny rekordtransfersumma. Han spelade också elva år för United vilket är typ dubbla tiden Ronaldo var i United.
Citera
2021-08-25, 12:58
Medlem
Citat:
Vi värvar ungt för att bygga ett lag för framtiden, sen så finns det redan plenty med rutinerade spelare i våran trupp. Arsenal har aldrig haft tradition för att värva väletablerade stjärnor (även innan Wenger),
Det där stämmer inte med att värva ungt för framtiden. Av nedan tolv är minst nio spelare som vart i startelvan som givna.
Pablo Mari, Leno samt Pepe skulle man kunna ge dig som för framtiden. Resterande not so much.
20/21
Partey 27, Pablo Mari 26, Willian 33, Soares 28, Mat Ryan 28
19/20
Pepe 24, Luiz 32,
18/19
Leno 26, Sokratis 30, Lichsteiner 34
17/18
Auba 28, Miki 28

Du menar kanske enbart denna säsongen med att bara värva ungt och då håller jag med dig. Men det var rätt svårt att utläsa.

Citat:
Istället så har vi en lång tradition för att värva ungt, som sedan utvecklas till att bli världsstjärnor hos oss.
https://www.transfermarkt.com/fc-arsenal/alletransfers/verein/11

Lista gärna de som blivit världsstjärnor hos er enligt din åsikt. Nyfiken på vad en världsspelare enligt dig är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in