2021-08-25, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Big Pharma tog fram Ivermektin. Och nu sitter du och klappar händerna till deras uppfinning. Samtidigt som du hatar Big Pharma.

Går det att bli mer blåst än så?

Det är en generisk medicin så ingen kan ta patent och tjäna stora pengar på det, som "big pharma" kan med sina vaccin, miljardvinster. Sinnessjukt, men människans kollektiva intellekt är rubbat eftersom samhörigheten som kristendomen gav oss har upphört. Folket är efterblivna, jag är inte emot vaccin men jag har redan upplevt svininfluensan och Corona, och Corona var ett jävla skämt. Människans frihet börjar stå på spel.
Citera
2021-08-25, 02:11
Medlem
Citat:
Så MERCK är inte Big Pharma?

Då vet vi det.
Du är så korkad att klockorna stannar,Avermectin är ett antibiotikum som först isolerades från bakterien Streptomyces avermitilis,det finns flera varianter av Avermectin; en av dessa är Ivermectin.

Satoshi Ōmura och William C. Campbell fick nobelpriset för denna upptäckt i fysiologi eller medicin 2015.

Men jag förstår att du tror Big Pharma är gud, så som du verkar dyrka dom!!idiot!!!
Citera
2021-08-25, 02:12
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Det är en generisk medicin så ingen kan ta patent och tjäna stora pengar på det, som "big pharma" kan med sina vaccin, miljardvinster. Sinnessjukt, men människans kollektiva intellekt är rubbat eftersom samhörigheten som kristendomen gav oss har upphört. Folket är efterblivna, jag är inte emot vaccin men jag har redan upplevt svininfluensan och Corona, och Corona var ett jävla skämt. Människans frihet börjar stå på spel.

Det togs fram av Big Pharma. Har sålts utan generica och numera tjänar generiska tillverkare miljarder på framställningen.

Vad är svårt att förstå?
Citera
2021-08-25, 02:17
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Det togs fram av Big Pharma. Har sålts utan generica och numera tjänar generiska tillverkare miljarder på framställningen.

Vad är svårt att förstå?

Finns inget patent på Ivermectin. Vem som helst kan tillverka detta för nästan ingen kostnad alls. Det är väldigt enkelt att förstå detta.
Citera
2021-08-25, 02:23
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Du är så korkad att klockorna stannar,Avermectin är ett antibiotikum som först isolerades från bakterien Streptomyces avermitilis,det finns flera varianter av Avermectin; en av dessa är Ivermectin.

Satoshi Ōmura och William C. Campbell fick nobelpriset för denna upptäckt i fysiologi eller medicin 2015.

Men jag förstår att du tror Big Pharma är gud, så som du verkar dyrka dom!!idiot!!!

Du är verkligen inte med i matchen.
Citat:
The avermectin family of compounds was discovered by Satoshi Ōmura of Kitasato University and William Campbell of Merck.

Försöker du påstå att Ivermektin var ett Big Pharma framtagande, men att det numera inte är det för att patentet har gått ut och att det finns flera tillverkare?
Citera
2021-08-25, 02:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag har väl inte påstått att big pharma samarbetar med alla som tillvekar medicin.
Men dom flesta branscher har ju både lokala och internationella branschorganisationer som jobbar för att främja sina medlemmars intressen där givetvis dom stora i varje brasch är tongivande.

Om du INTE har påstått det så var ju ditt svar fullständigt irrelevant - så då kanske du vill försöka igen och börja om med svaret på det vi diskuterade??
Citera
2021-08-25, 02:26
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Finns inget patent på Ivermectin. Vem som helst kan tillverka detta för nästan ingen kostnad alls. Det är väldigt enkelt att förstå detta.

Ja, det är jättelätt att förstå att Ivermektin togs fram av Big Pharma och gjorde dem rika. Numera gör det generiska tillverkare rika.
Citera
2021-08-25, 02:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Merck hade patent på Ivermectin fram till 1996.
Citera
2021-08-25, 02:37
Medlem
Citat:
Du är verkligen inte med i matchen.

Försöker du påstå att Ivermektin var ett Big Pharma framtagande, men att det numera inte är det för att patentet har gått ut och att det finns flera tillverkare?
Men fattar du inte , det är skillnad på att uppfinna nått och att upptäcka nått.
Citera
2021-08-25, 02:38
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ja, det är jättelätt att förstå att Ivermektin togs fram av Big Pharma och gjorde dem rika. Numera gör det generiska tillverkare rika.

Du verkar ha rätt svårt att förstå eftersom du inte ens kan stava läkemedlets namn rätt.
Citera
2021-08-25, 02:40
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Men fattar du inte , det är skillnad på att uppfinna nått och att upptäcka nått.

Okej. Men nu både upptäckte och uppfann forskarna något som blev medicinen Ivermektin.
Citera
2021-08-25, 02:43
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Du verkar ha rätt svårt att förstå eftersom du inte ens kan stava läkemedlets namn rätt.

Den var ganska rolig. Är det trolltider eller?

Testa att söka i FASS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in