2021-08-24, 20:47
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
CL kände ju inte HA och när det förhåller sig på det viset brukar mördaren lämna kvar sina offer på platsen, det är betydligt vanligare att GM gör sig av med kroppen om han är närstående till offret, rätta mig om jag har fel.
Att den udda enstöringen CL då valde att ta med Helenas kropp därifrån kan vara att han ville hålla på med henne "ifred" och förgripa sig sexuellt på henne. Han hade väl aldrig varit i närheten av en kvinna kan tänkas. I sådant fall pratar vi om en nekrofil, en riktig dåre mao.

1) Jag tvivlar på att CL är rätt spår - i alla fall som ensam gärningsman.
2) Jag tror fortfarande att det var två personer, varav minst den ena kände Helena - sannolikt då "mannen med pilotglasögon" (den utpekade KM).
Senast redigerad av Ugglan. 2021-08-24 kl. 20:50.
Citera
2021-08-24, 20:49
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
du kanske inte vet var dom fann ringarna?

Om jag minns rätt så låg de på några sittstockar vid en grillplats längs Vänerns strand. Har för mig att det rapporterades i ett tidigt program av Efterlyst på TV3 (Brynolf Wendt-tid) Men jag är lite ringrostig på det här fallet....

Uppenbart arrangerade för att de skulle hittas.

Min teori är att mördaren behöll några troféer, ex-vis hennes ID-kort som hon torde ha använt för komma in på Statt. Jag tror inte att det har återfunnits.

Just nu undrar jag mest över CL:s ”lilla vita” bil som han postas ha haft tillgång till, någon som vet?
Citera
2021-08-24, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
1) Jag tvivlar på att CL är rätt spår - i alla fall som ensam gärningsman.
2) Jag tror fortfarande att det var två personer, varav minst den en kände Helena - sannolikt då "mannen med pilotglasögon" (den utpekade KM).
Varför tror du det? Vad pekar på det anser du Ugglan?

Det har skrivits att han sjunger på sista refrängen. Lider han alltså av mer än den psykiska ohälsan?
Citera
2021-08-24, 20:52
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Om jag minns rätt så låg de på några sittstockar vid en grillplats längs Vänerns strand. Har för mig att det rapporterades i ett tidigt program av Efterlyst på TV3 (Brynolf Wendt-tid) Men jag är lite ringrostig på det här fallet....

Min teori är att mördaren behöll några troféer, ex-vis hennes ID-kort som hon torde ha använt för komma in på Statt. Jag tror inte att det har återfunnits.

Just nu undrar jag mest över CL:s ”lilla vita” bil som han postas ha haft tillgång till, någon som vet?

Bara sluta: Ringarna hittades på lekplatsen ett stenkast från Helenas familjehem. Ok?
Citera
2021-08-24, 20:53
Medlem
Citat:

Hennes plånbok var ju i Töreboda skulle hon bara fått med sig legget?
Citera
2021-08-24, 20:56
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Bara sluta: Ringarna hittades på lekplatsen ett stenkast från Helenas familjehem. Ok?

Ok, men visst låg de på en stock eller liknande? Medvetet on display så att säga?

https://youtu.be/TkHe3MU9vHg

https://youtu.be/91IkHNm1XC0

https://youtu.be/EYFiUWLeBTA
Citera
2021-08-24, 20:57
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ok, men visst låg de på en stock eller liknande? Medvetet on display så att säga?

https://youtu.be/TkHe3MU9vHg

I sanden ...
Citera
2021-08-24, 20:59
Medlem
Tror inte Sushikock-spåret kommer leda till något konkret men vem vet.
Citera
2021-08-24, 21:01
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napsterotb
Hennes plånbok var ju i Töreboda skulle hon bara fått med sig legget?

Plånkan kan vara lite klumpig att ha med, men legget nödvändigt att ha för att komma in på krogen om man ser så ung ut som hon gjorde.
Citera
2021-08-24, 21:03
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
De togs väl av efter döden av mördaren. De lades väl på en stock invid Vänerns strand för att någon skulle hitta dem. Så de trillade inte av.
Har väl spekulerats om Helena själv tog av sig dem för att lämna spår?
Citera
2021-08-24, 21:08
Medlem
Man fann DNA från tre personer på Helenas skor, tror det var 2019. CL:s DNA kan finnas där.

Anledningen till att misstankegraden är svag kan bero på att han kan hävda att han hittade skorna och lade upp dessa på en höjd så att de skulle hittas av den som tappat dem.

Att de lagts just där kan även vara ett villospår, för att ge sken av att överfallet skedde där.
Citera
2021-08-24, 21:09
Medlem
Citat:
Plånkan kan vara lite klumpig att ha med, men legget nödvändigt att ha för att komma in på krogen om man ser så ung ut som hon gjorde.

Hon berättade ju dock för systern att hon glömt den på förfesten.
Hon hade även ringt till hon som hade förfesten å frågat om plånboken var kvar där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in