2021-08-24, 20:16
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Chefen för Kalla Fall hade själv sökt upp vittnet för en tid sedan och Pappan avled 2004 enligt tråden

Kan vara brodern som var ung då och en äldre herre i dag
Nja vet inte om man räknas till äldre herre om man är nyligen 60 fyllda?
Citera
2021-08-24, 20:25
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Men snälla, Helena var 22 år ... Kom igen!

My bad. Men leg visade hon nog ändå? Han behöll det som en trofé?
Citera
2021-08-24, 20:27
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinkelpuffen
Någonting som jag funderat på länge och som jag tycker är konstigt är att dom hittade två av hennes ringar.
Helt rimligt att skor kan trilla av i samband med bortförandet, men ringar?

Ok att en ring kan halka av ett finger, men två?

Kan den/de som förde bort henne ha tagit av dom och slängt dom av någon anledning?

Någon som vet om det går att få fram fingeravtryck från en sådan liten yta som en ring?
Ringarna är redan bortslarvade och de hade nog redan kollats innan Saida fick dem?
Citera
2021-08-24, 20:28
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
I går var ju i 60 års åldern mellan 55 och 69 år

Så varför kan inte en 61 åring vara en äldre herre, allt är väl relativt
Nja det är det väl ändå inte?
Är du runt 20 år?
Citera
2021-08-24, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
De säkerställde väl DNA från skorna 2019
Nu har väl brodern gjort en DNA släktforskning och skickat in sin profil. Och när polisen nu gjorde en rutinsökning så fick man träff.

Nej.
Citera
2021-08-24, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Nej.
En ganska bra sammanfattning.
Citera
2021-08-24, 20:37
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Någonting som jag funderat på länge och som jag tycker är konstigt är att dom hittade två av hennes ringar.

Ok att en ring kan halka av ett finger, men två?

Kan den/de som förde bort henne ha tagit av dom och slängt dom av någon anledning?

Någon som vet om det går att få fram fingeravtryck från en sådan liten yta som en ring?
Ringarna tog nog Helena själv av för att lämna spår efter sig..?
Citera
2021-08-24, 20:39
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:

Ok aatt en ring kan halka av ett finger, men två?

De togs väl av efter döden av mördaren. De lades väl på en stock invid Vänerns strand för att någon skulle hitta dem. Så de trillade inte av.
Citera
2021-08-24, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
De togs väl av efter döden av mördaren. De lades väl på en stock invid Vänerns strand för att någon skulle hitta dem. Så de trillade inte av.
du kanske inte vet var dom fann ringarna?
Citera
2021-08-24, 20:43
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evertsmekaniska
Nej jag är 89% säker att det är den Claes Levin som bodde på akaciastigen 30 ett tag. Längst upp. Han var riktigt knäpp. En enstöring. Hur många Claes Levin kan det finnas på bråten?

CL kände ju inte HA och när det förhåller sig på det viset brukar mördaren lämna kvar sina offer på platsen, det är betydligt vanligare att GM gör sig av med kroppen om han är närstående till offret, rätta mig om jag har fel.
Att den udda enstöringen CL då valde att ta med Helenas kropp därifrån kan vara att han ville hålla på med henne "ifred" och förgripa sig sexuellt på henne. Han hade väl aldrig varit i närheten av en kvinna kan tänkas. I sådant fall pratar vi om en nekrofil, en riktig dåre mao.
Citera
2021-08-24, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ringarna är redan bortslarvade och de hade nog redan kollats innan Saida fick dem?
Vad sa Saida om fallet?
Citera
2021-08-24, 20:46
Medlem
Jag är ny i tråden. Minns för några år sedan så hittade en spolbilschaufför kvarlevor i en brunn nere i Skåne. Kvarlevorna tillhörde en man som försvann 1998 och han hittades sensommaren 2016.

Kan det vara så att man misstänker även nu att den misstänkte anhållne har förvarat henne i en gammal dricksvattenbrunn eller liknande?

Detta kanske har skrivits tidigare, jag vet inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in