2021-08-24, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Ja, men vad krävs för att man ska bli skäligen misstänkt? Antar att vilken som helst Kalle-Anka anledning inte duger?
Åklagare måste ha något konkret att komma med.
I det här fallet kan det vara att den åtalade har gett sån information som driver utredningen framåt.
Skäligen misstänkt blir man inte på hörsägen utan något konkret.
Vad jag förstår har man gått in i hans hem och då för att hitta bevis för hans berättelse.
Han har kunnat lämna uppgifter som konkret finns i hans hem tex.
Citera
2021-08-24, 19:39
Medlem
Ingen som kan droppa nåt slags signalement på CL?
Citera
2021-08-24, 19:41
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strikeinc8
https://www.skaraborgsnyheter.se/mariestad/han-misstankts-for-mordet-i-mariestad-en-ensam-person/
Citera gärna lite från artikeln. Tack.

(om ett par år kan länken vara död, inom några timmar kan den hamna bakom betalvägg, och jag ska inte behöva klicka på länkar för att följa en tråd)
Senast redigerad av constant 2021-08-24 kl. 19:49.
Citera
2021-08-24, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Enligt anhöriga till mannen så beskrev de att hans mående blev dåligt samtidigt / efter Helena försvann . Han mådde dåligt och drog sig undan .

Intressant. Vart finns den infon?
Citera
2021-08-24, 19:44
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemoWest
Min gissning är att hon släpas sparkandes till en bil. Hennes fötter/tår slår i eller skrapas mot marken och skorna blir blodiga. När hon sprakar som mest far skorna av. En missräkning för mördaren som hade hoppats på att inga spår skulle lämnas kvar på platsen.

Nej, det var inga blodiga skor. Enligt uppgift var det väl bara en blodsdroppe på skon och det misstänkts kunna vara näsblod från HA.
Citera
2021-08-24, 19:45
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Kan det vara så att hans psykbryt skedde en tid före mordet och att föräldrarna vid tiden för mordet var helt nedbrutna och att de valde att hjälpa sonen att städa efter "olyckan". Hjälpte till att gräva ner MO på tomten.
Han var ju ganska gammal ändå vid mordet 29 år, föräldrarna måste ha haft det jobbigt med honom i många år redan innan mordet.
Jämför med äldste sonen som gjort en lysande social karriär.

Kanske skulle föräldrarna inte orka med stigmat om det skulle visa sig att sonen var mördare.
Pappan hade väl en fint jobb på kommunen osv.

Sonen kom ofta komma på besök, käkade mammas mat och ville sedan "titta i boden".

Föräldrarna lät honom hållas ...

Vilka fantasier.
Citera
2021-08-24, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant

Klicka på länken. Den är ju inte en betalvägg
Citera
2021-08-24, 19:49
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Någonting ditåt tror jag också. Någon som hade föräldrar boendes i närheten av C.L:s lägenhet nämnde att polisen kom ut med de klassiska polispapperspåsarna. Inte kan väl de påsarna ha varit tomma? Ev. innehåll på analys just nu?
Om han nu är svårt sjuk kan han ju behövt att anförtro sig åt någon (lämpligen någon inom hemtjänsten då han verkar varit mycket ensam). Han kan ju ha skrivit anteckningar om mordet och om vad som hände efter mordet.
Eftersom det verkar som att flera platser nu genomsöks så kan det ju vara en indikation på att han, genom gamla anteckningar eller på att han själv valt att berätta, upplyst om vart han gömt Helena eller hennes tillhörigheter hon hade vid mordet
Citera
2021-08-24, 19:49
Medlem
Någonting som jag funderat på länge och som jag tycker är konstigt är att dom hittade två av hennes ringar.
Helt rimligt att skor kan trilla av i samband med bortförandet, men ringar?

Ok att en ring kan halka av ett finger, men två?

Kan den/de som förde bort henne ha tagit av dom och slängt dom av någon anledning?

Någon som vet om det går att få fram fingeravtryck från en sådan liten yta som en ring?
Citera
2021-08-24, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant

(om ett par år kan länken vara död, inom några timmar kan den hamna bakom betalvägg, och jag ska inte behöva klicka på länkar för att följa en tråd)

Då kan du kanske själv citera från den? Eller varför ber du någon annan?
Citera
2021-08-24, 19:52
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Enligt anhöriga till mannen så beskrev de att hans mående blev dåligt samtidigt / efter Helena försvann . Han mådde dåligt och drog sig undan .

Men med tanke på att han ev mördade Helena så lär han knappast ha mått särskilt bra innan heller. Det syntes väl mer på honom efter mordet kan tänkas, han orkade inte upprätthålla fasaden längre.
Citera
2021-08-24, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Om han nu är svårt sjuk kan han ju behövt att anförtro sig åt någon (lämpligen någon inom hemtjänsten då han verkar varit mycket ensam). Han kan ju ha skrivit anteckningar om mordet och om vad som hände efter mordet.
Eftersom det verkar som att flera platser nu genomsöks så kan det ju vara en indikation på att han, genom gamla anteckningar eller på att han själv valt att berätta, upplyst om vart han gömt Helena eller hennes tillhörigheter hon hade vid mordet

Som jag uppfattat det (utifrån medias rapportering senaste dagarna) så har utredarna hittat saker i befintligt utredningsmaterial som gjort att dom intresserat sig för CL.
Att orsaken till anhållandet beror på nya källor utifrån har inte nämnts alls.
Kan ju vara så ändå, men förstår inte varför det i mediarapporteringen inte framkommit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in