2021-08-22, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Instämmer med att det är Lottas egna lgh då det står att läsa både i FUP:en och i domen. Där finns även info om att Lotta vägrade skyddat boende då hon inte fick ta med sig sin hund. Jag anser inte att samhället har gjort fel mot Lotta. Hon hade nära vän / f.d pojkvän som kunde ha hunden men hon valde att bo hemma och invänta sig egen död. Inget fel i det. Sedan har ju GM inte inte rätt att skada något annan än sitt egna klena psyke, men allt enligt svensk lag. Om dryg 7 år är Marin en fri man igen.

Riksåklagaren har granskat handläggningen av Lottas polisanmälan mot Martin Jonsson och framfört kritik mot de två inblandade åklagarna.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/aklagare-kritiseras-kring-lotta-mordet/
Citera
2021-08-22, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Tvärt om är det mycket intressant, eftersom du påstod att MJ inte hade så mycket tid på gem och satt isolerad samtidigt som eskilstunaforever019 skriver att hen har telefonkontakt med MJ varje dag. Trodde du hade aktuella källor…

Hade ingen koll vad just denna skribent skrivit. Får väl kolla ...

EDIT. Skribenten har totalt skrivit totalt 135 inlägg varav 9 om Mj och det rör senaste tiden. Jag åsyftade det som jag läst längre tillbaka i tiden.
Senast redigerad av Remark 2021-08-22 kl. 23:40.
Citera
2021-08-23, 13:44
Medlem
Citat:
Vad har du för källa på det? Isolering innebär oftast att de intagna har misskött sig eller inte kan kontrollera sig på gemensam avdelning. När jag arbetade inom kriminalvården hade i alla fall de flesta intagna ganska mycket gemensam tid. Varför sitter han isolerad?
Det är vanligt även då personen själv sköter sig, men blir borthotad. Inte ovanligt att de kommer in i vaktrummet och säger att de måste till isol
Citera
2021-08-23, 14:05
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squama
Jag grundar i stället svartsjuketesen på att han till poliserna anklagat BO för att ha idkat samlag bakom hans rygg, vilket då skulle ha motiverat attacken. Huruvida detta var sant eller ej saknar relevans så tror inte det utreddes öht. Min personliga gissning är att det var nån steroid-kokain-alkohol-cocktail-utlöst paranoia då MJ inte direkt visat upp någon acceptans för konkurrerande hanar. Sms-trafiken vittnade snarare om någon med ett bekräftelsebehov av Hollywoodska divaproportioner. Praktexempel på eländet som kommer med droger om han nu är en hyvens kille i själva verket.

GM är inte "en hyvens kille i själva verket", han är diagnosticerad antisocial med psykopatiska drag (d v s empatistörd) och hans beteenden ligger mycket i linje med den diagnosen. Han är en mycket farlig person, nykter som onykter.
Citera
2021-08-23, 14:15
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etunaforever016
Stämmer inte mig är han jättesnäll mot.
Vi ringer varje dag till varandra
Jag vet ju redan att du ljuger, men nästa vecka så vet vi för då kommer jag själv att snacka med en polare som ska hälsa på honom. Vilket vore svårt om han hade varit isolerad.
Och vi som känner MJ vet att han inte pallar ett vanligt jobb, speciellt inte jobb som innebär skjorta och kavaj, så du har nog aldrig ens träffat honom.
Citera
2021-08-23, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkinsuperstar
Det är vanligt även då personen själv sköter sig, men blir borthotad. Inte ovanligt att de kommer in i vaktrummet och säger att de måste till isol

Jag vet inte vilken anstalt du jobbar på, men där jag jobbade (klass 1) var det inte så vanligt att de intagna bad om att få sitta isolerade eftersom det är som att kastas tillbaka till häktestiden med restriktioner, isolering och allmän mental påfrestning. I så fall handlade det uteslutande om en bakomliggande hotbild.
Citera
2021-08-23, 15:01
Medlem
Citat:
Jag vet inte vilken anstalt du jobbar på, men där jag jobbade (klass 1) var det inte så vanligt att de intagna bad om att få sitta isolerade eftersom det är som att kastas tillbaka till häktestiden med restriktioner, isolering och allmän mental påfrestning. I så fall handlade det uteslutande om en bakomliggande hotbild.

Expressen 21 juni 2019

Martin Jonsson, 36, är dömd för den brutala dödsmisshandeln på exflickvännen Lotta Rudholm.

Nu isoleras mördaren på Tidaholmsanstalten.

Personalen kan inte garantera hans eller medfångarnas säkerhet om han släpps ut på avdelning.

I ett beslut från Kriminalvården, fattat 9 juni, står:

”Martin Jonsson säger att han måste få komma bort ifrån avdelningen innan det kommer hända något”.

Myndigheten bedömer att ”det föreligger risk för Martin Jonssons eller annans säkerhet till liv eller hälsa om han kvarstannar i gemensamhet, varför det är nödvändigt att Martin Jonsson hålls avskild från andra intagna”.

Det här var 2019 så hur hans status ser ut idag vet jag inte.
Senast redigerad av Hans66 2021-08-23 kl. 15:03.
Citera
2021-08-23, 15:08
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Lotta hyrde en lägenhet i andra hand. Men hon kom dit efter att ha tillbringat en vecka hos sitt ex för att "gömma" sig från MJ. Exet hade hjälpt/följt med Lotta till att besöka polisen för att anmäla MJ. Exet var numera en vän och dom hade delad vårdnad om den gemensamma hunden.

Nej. Exet skjutsade Lotta till polisen på kvällen den enda gången hon besökte polisen.
Han följde aldrig med in, utan stannade kvar utanför.

Lotta ville heller ej att en anmälan mot LM skulle upprättas vid detta besök - hon ville fundera till dagen efter. Dagen efter kontaktade hon polisen och meddelade att hon inte ville gå vidare med någon anmälan mot MJ.
Lotta gick aldrig vidare genom att medverka till någon formell anmälan av MJ eller gav polisen MJs kontaktuppgifter. Hon ville inte heller ha hjälp med något "kvinnostödsboende" eller med något målsägarbiträde.

Istället återupptog hon kärleksrelationen med MJ redan dagen efter. De träffades, umgicks och hon skickade många sms om att MJ var hennes allt och att hon ville ha en framtid med honom.
Den 4/6 hade de båda planerat att ses och träna ihop - på Lottas initiativ.
MJ kom hem till henne 4/6 full och hög tidigt på morgonen efter att ha varit ute och festat och tagit en taxi hem till Lottas lägenhet.

Där såg han i syne och fick psykbryt då han uppfattade att en mörkhyad man smet ut ur Lottas hall. När Lotta nekade slog han henne våldsamt flera gånger i ansiktet och huvudet. Hon blev medvetslös och han ringde ambulans som han mötte upp i trapphuset. Hon fördes medvetslös till Karolinska sjukhuset. MJ greps, anhölls och erkände.

Några dagar senare gjorde hennes huvudskador att det uppstod två stora hjärnblödningar som skadade hjärnvävnaden irreparabelt, varefter hon dödförklarades.
Citera
2021-08-24, 11:53
Medlem
Citat:
Klass 1. Tror inte vaket är så svårt, hellre isolerad än död.
Citera
2021-08-24, 13:44
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Jag vet ju redan att du ljuger, men nästa vecka så vet vi för då kommer jag själv att snacka med en polare som ska hälsa på honom. Vilket vore svårt om han hade varit isolerad.
Och vi som känner MJ vet att han inte pallar ett vanligt jobb, speciellt inte jobb som innebär skjorta och kavaj, så du har nog aldrig ens träffat honom.

Här är iallafall någon som kanske har lite koll. Etuna snackar skit, MJ har varit ett psykfall sen åtminstone 12-års åldern. Jag växte upp och kände honom på den tiden.
Citera
2021-08-24, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Här är iallafall någon som kanske har lite koll. Etuna snackar skit, MJ har varit ett psykfall sen åtminstone 12-års åldern. Jag växte upp och kände honom på den tiden.

Har telefon kontakt med han dagligen
själv dömd för brott
Så får ej hälsa på han
Ni ljuger han får inte besök av någon person
Inte ens nån släkting
Därför vi är så tajta
Pratade med han igår
Citera
2021-08-24, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkinsuperstar
Klass 1. Tror inte vaket är så svårt, hellre isolerad än död.

Jo, det är klart… om det är tydligt att det är de alternativen som gäller, men nu handlade ju argumentet om huruvida det var ”vanligt” eller ej att intagna önskade isolering. Enligt min erfarenhet så händer det lite då och då, men skulle inte säga att det är vanligt. Mitt intryck är att det kan vara mer problematiskt att visa sig svag och välja isolering på en klass 1 anstalt än att ta några smällar eller en kniv i låret. Få människor klarar av att vara isolerade i 12 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in