Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Tack för replik och info!
Jo, kontakt med psykvården kan man nog gissa på. Bara av att ta del av hur själva rummet såg ut får åtminstone jag en bild av en trasig person, en som inte orkar bry sig särskilt mycket om sitt boende och kanske inte heller om sig själv.
Jag gissar att det finns en orsak till varför media och Lottas anhöriga så intensivt använder bilden på den leende Lotta, till synes fylld med livslust.
Bilden har ju ikoniserats till att bli själva sinnebilden för 'mäns våld mot kvinnor'. Ingen, varken man eller kvinna, kan motstå det leendet.
Var finns de andra bilderna på Lotta?
Intressant det du skriver om ditt intryck av att MJ var mer målinriktad än vad han vill göra gällande.
Vet du vad taxichauffören hade att berätta om resan?
Uttalade sig MJ om att kvinnor ej går att lita på?
Eller satt MJ tyst i baksätet?
Det är väl traditionellt ett ganska alarmerande tecken att leva i smuts och oreda när så inte är nödvändigt. Sen ska man väl dock lämna en reservation för att BO bara prioriterade ned såna saker. Uppfattar generellt hund-/katt-/hästtjejer som mindre nogräknade.
Jag kommer inte ihåg hur taxichauffören uttalade sig angående MJ:s sinnesstämning under resan. Vill dock minnas ett tiotal stillbilder från bilkameran där han ändå såg rätt lugn ut.
Jag grundar i stället svartsjuketesen på att han till poliserna anklagat BO för att ha idkat samlag bakom hans rygg, vilket då skulle ha motiverat attacken. Huruvida detta var sant eller ej saknar relevans så tror inte det utreddes öht. Min personliga gissning är att det var nån steroid-kokain-alkohol-cocktail-utlöst paranoia då MJ inte direkt visat upp någon acceptans för konkurrerande hanar. Sms-trafiken vittnade snarare om någon med ett bekräftelsebehov av Hollywoodska divaproportioner. Praktexempel på eländet som kommer med droger om han nu är en hyvens kille i själva verket.