2021-08-24, 15:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Ojojoj....
då VAR det i närtid till ett nytt akut bråk.
Jag har för mig att S blev skitförbannad på L efter den incidenten.

Det är ju inte helt omöjligt att han "klurade på något" redan där med andra ord....
Jag tror inte han klurade på nåt annat än fortsätta med sitt eviga RT som han de facto gör.
Efter att hon träffar JS på allhelgona provocerar han HD rejält och målar med väggfärgen Soft igen.
Likt när HAN övervägde skilsmässa.

Han fortsätter i samma hjulspår och krisen tycks kulminera den 3 december.
Brott mot livslångt kontaktförbud.

HD inleder sin otrohet och det är när HD tar ut skilsmässa som han blir farlig.

De tycks byta positioner, SD är inte på säker mark längre. Rejält nojig och fattar inte att HD vet om att de har kontakt, en orsak till skilsmässan.
Brist på tillit dallrar i luften, det går rent av att ta på.
Dead end road.
Citera
2021-08-24, 15:42
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
LW var inviterad till H och L (efter eventet 3 juli med m*issjenn) och trodde att paret D skulle umgås med långväga gäster från HQ.

Det rör i grunden HDs direktiv att inte umgås i offentliga sammanhang.
På dagen innan har LW deltagit på eventet.

"2017-07-04 01 :06 - Lena Wessström: hon bjöd in mig [HÅ, Reviewern min anm]
2017-07-04 01 :06 - Lena Wessström: jag såg det inte som mitt ansvar att tacka nej till en inbjudan från henne för att NI inte vill vara där jag är
2017-07-04 01 :07 - Lena Wessström: Visste alltså inte ens ni skulle dit förrän en bit in i samtalet
2017-07-04 01 :07 - Lena Wessström: utgick, i mina ögon mycket rimligt, ifrån att ni skulle hem och ha trevligt med gäster"
Ab 164

"Hanna Davidsson hade förbjudit Stefan att vara på samma plats som Lena.
Incidenten bestod i att Lena och två andra representanter från USA för geocaching HQ var hemma hos H och L.
Stefan och Hanna kom dit, såg Lena och sa på en gång att de behövde gå. H och L blev ställda av deras agerande då hade de sett fram emot att alla
skulle umgås. Davidssons lämnade ingen förklaring till varför, Hanna sa bara att de skulle gå och Stefan följde med henne.

Efter det kände Lena ett behov av att förklara varför det blivit konstigt och anförtrodde sig till H. "Ab 150

HD tvärvänder på klacken.
Därav undrade jag även nyss om hennes nyöppnade hax-konto 5 juli var en demonstration el markering mot SD att använda sitt flicknamn.

LW ljög. Hon bjöd in sig själv eftersom hon visste att SD och HD skulle dit.
Citera
2021-08-24, 15:46
Medlem
Citat:
Jag ramade in vad jag menade. Skulle dock varit fetat, sry.

"ganska hårt" är ett understatement om hennes kommentarer, det är en löpande röd tråd ang hennes hat.

Vilket ger henne motiv och hennes beteende är suspekt.
Hon prövades knappast ang anstiftan och HD Inkl bråk om cacher for ut med badvattnet.

Att folk inte döms på motiv behöver vi inte diskutera, att det saknas digital bevisning vet vi likaväl.

Det är många upprepningar från HD om att hon hoppas att LW försvinner ur deras tillvaro vilket SD tolkar redan sept 2016 som att hon hoppas att LW vore död.
"Nej, hon får leva"" är hennes absurda svar.

2017-05-02 15: 13 - SD till LW drygt ett halvår senare:
"Du vet, både från mig och direkt från tg, att hon ser dig som en som ljugit och förstört för henne (jag vet ditt svar. Du behöver ej skriva).
Att hon helst skulle vilja se att du inte fanns. Då är följderna rätt logiska."

Det kulminerar i just en sån önskan när LW försvinner så han hade nog fog för sina tolkningar:

15 maj:
"Hoppas hon är död." Ab 149

"Egoist Hanna hoppas hon har försvunnit för alltid." Ab 165

8 april:
"Kan hon bara försvinna från alla jag har ngn kontakt med. " Ab 165

8 maj:
"Tänk så annorlunda livet skulle kunna se ut under andra förutsättningar. " LWs wig.
Ab 165

HD 19 maj:
(..) .. jag trodde att jag skulle ha lättare att komma över det, att dom hade haft en relation .. eh .. jag tänkte att .. får vi bara va i fred så kommer vi att kunna bygga upp nånting .. Eh ... men hon gjorde sig liksom hela tiden påmind. Eh .. så .."

(..) Jag vet bara att .. hon har förstört flera år av mitt liv. Så är det. Genom trakasserier. Eh .. genom hot. Framstår i allas ögon som väldigt väldigt fin människa, omtänksam människa .. ödmjuk, gör allt för alla .. men eh .. tyvärr inte mot mig."

(..) .. jag ville bara komma vidare från henne .. jag ville bara .. att hon inte .. skulle påverka mitt liv (suckar)." Ab 149

SD: Ja .. Åsa försöker ju få det till nån slags .. svartsjuke .. jag ve .. jag förstod inte riktigt vad
hon tänkte att jag skulle ha för .. ha
FL2: Vad menar du när du säger det?
SD: Ja att eh .. Hanna ser ju att det är jag och Lena som har förstört Hannas och mitt liv. Så
om Hanna skulle vilja göra sig av med Lena .. ah .. det skulle .. det är helt orimligt men .. men
det skulle kunna finnas nått psykologiskt samband en linje att dra
FL2: Hur då, förklara här nu.
SD: Ja att.. nu är det ju inte Lenas fel eh .. jag är liksom en stor del i det hela men nu pratar vi
om Lena .. eh .. Lena har förstört Hannas liv .. genom att vara med mig. Och tar man bort det som förstört livet då tar man bort liksom nånting som .. som inte har varit bra .. men .. nej .. jag vet givetvis att Hanna inte har mördat Lena. Men ... men hon skulle kunna ha ett motiv.
FL2: Hade hon ett motiv?
SD: Näe ... allts .... det är klart på pappret så kan man väl få det till det men .. näe .. jag vet inte liksom .. hur vill du att jag ska svara på det.." Ab 147

Hur skyldig och hur korkad än SD är så har han rätt på den punkten.
Han kan försöka krumbukta, men han kan även vara insinuant.
.... men om så vore fallet är han drömkvinnan trogen på den punkten. Sexuellt kunde hon dock inte erhålla hans lojalitet.
Hur mycket övervakning, kontroll, krav och regler hon än satte.

Så sensmoralen är att oavsett om SD är dömd för mord, vilket är helt rätt IMO, så berör diskussionen en ev inblandning och motiv.
Det lär inte finnas nån som inte vet beviskrav.

Att ens resonera i ordval att bedragna kvinnor uttalar sig på det sätt som HD gör är att trivialisera.

Speciellt när det kokar ner i att hon helt känslokallt tar hennes cacher som brutalt ihjälslagen.

Speciellt när man ser hur gravt hennes hat är, att hon är fortsatt fixerad och att hon utan problem ljuger SD rätt i trynet och kör dubbelt med två män.
Hon påstås må väldigt illa av LWs cacher, men hon tycks inte ha problem att ränna dit för att skriva kryptiska meddelanden strax innan mordet, med intention att förfalska att SD medverkat.
Hon väljer ut Sottern då SD häktas - trots att hon mår så psykiskt illa.

Hon framstår inte så fragil som det ges sken av och är dubbelbottnad.

Därav mitt ifrågasättande när HDs uttryck kommer på tapeten, inte bara dig.

För att det är kringomständigheter likaväl som gör henne suspekt. Inte bara lösryckta uttalanden i stundens hetta eller som svinsur.

Det sitter i ett betydligt större sammanhang bland reaktioner, cacher och annat.

Ingen ifrågasätter att de inblandade personerna haft ett mycket olyckligt inflytande på varandra. Frågan är nog snarare hur och när samhället ska ingripa och på vilka grunder.

Min uppfattning är att SD borde fått en mer tydlig tillrättavisning redan vid första anmälan om incidenten i bilen helt oavsett om det fanns tillräcklig bevisning för att driva ett brottmål. Ett obligatoriskt samtal med psykolog och återbesök på polisstationen hade varit en rimlig minsta påföljd. Men tyvärr gjordes ingen åtgärd som kunnat bromsa händelseutvecklingen.

För kvinnan bör det på samma sätt blivit en anmälan till sociala myndigheter med tanke på vad som framkommit i förhören. Där är det lite mer svårt för utomstående att se vad som sedan gjorts även om vi känner till att det genomförts samtal och att arbetsgivaren i någon mening känner till situationen.
Citera
2021-08-24, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Ingen ifrågasätter att de inblandade personerna haft ett mycket olyckligt inflytande på varandra. Frågan är nog snarare hur och när samhället ska ingripa och på vilka grunder.

Min uppfattning är att SD borde fått en mer tydlig tillrättavisning redan vid första anmälan om incidenten i bilen helt oavsett om det fanns tillräcklig bevisning för att driva ett brottmål. Ett obligatoriskt samtal med psykolog och återbesök på polisstationen hade varit en rimlig minsta påföljd. Men tyvärr gjordes ingen åtgärd som kunnat bromsa händelseutvecklingen.

För kvinnan bör det på samma sätt blivit en anmälan till sociala myndigheter med tanke på vad som framkommit i förhören. Där är det lite mer svårt för utomstående att se vad som sedan gjorts även om vi känner till att det genomförts samtal och att arbetsgivaren i någon mening känner till situationen.
Är det inte än mer anmärkningsvärt att samma polis som var inblandad i Lenas anmälan mot Stefan, även var inblandad när hon var "försvunnen" och den hon tidigare anmält, stod högst upp på misstankelistan?

Ändå släpps han.
Citera
2021-08-24, 15:52
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det var L som hotade honom. Om han inte fortsatte relationen med henne så skulle hon berätta allt för HD.

Det blev inte som hon drömt om. Hon tog för givet att HD skulle lämna SD efter att hon avslöjat affären. Och att hon, LW, skulle få flytta in hos SD. Istället så gav HD honom en andra chans och satte upp regler för honom. Och han valde att stanna hos HD. LW blev knäckt och sjukskriven. Och tjatade och hotade. När HD sedan begärde skilsmässa och flyttade trodde LW att hon äntligen vunnit. Men SD var knäckt och ville bara ha tillbaka HD. LW vägrade ändå acceptera att han inte älskade henne. Hon fortsatte pusha, kräva och hota.

Ja, jag håller med att hon hotade honom med avslöjande.
Det berättade hon själv, finns att tillgå.
Det var ju anledningen till att han blev så pressad.
Det är också det han säger till henne.

Det vet nog de flesta vid det här laget.

Men S:s hot är dock av ett allvarligare slag. Brottsligt. Dödligt.
Citera
2021-08-24, 15:53
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:

Japp, det är vad jag minns också.
Men att hon så klart inte kunde säga det direkt till S.

Kan dock ha fel.
Citera
2021-08-24, 15:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Bristande läsförståelse ang det HÅ säger?

HD kan inte kväsa LW i det offentliga rummet men vill gärna dölja otroheten inom GC-världen, som om inte nåt större hänt och bara rulla vidare.
Hon förlåter SD, är överslätande och förstående.
Skulle tippa att det tangerar känslor som skam och kränkt. Fasader.

Så när han fortsätter träffa LW och inte väljer henne fullt ut är det garanterat megakränkande.

Hon har nämligen fått dagsformen tillbaka på vårkanten. De har sex, hon är inte sjukskriven längre, de gör roliga resor och hon jagar burkar som aldrig förr.
Citera
2021-08-24, 15:59
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Jag tror inte han klurade på nåt annat än fortsätta med sitt eviga RT som han de facto gör.
Efter att hon träffar JS på allhelgona provocerar han HD rejält och målar med väggfärgen Soft igen.
Likt när HAN övervägde skilsmässa.

Han fortsätter i samma hjulspår och krisen tycks kulminera den 3 december.
Brott mot livslångt kontaktförbud.

HD inleder sin otrohet och det är när HD tar ut skilsmässa som han blir farlig.

De tycks byta positioner, SD är inte på säker mark längre. Rejält nojig och fattar inte att HD vet om att de har kontakt, en orsak till skilsmässan.
Brist på tillit dallrar i luften, det går rent av att ta på.
Dead end road.

Ska försöka hitta hotet som jag talade om.

Har för mig det var från sommaren 2017 (??) och liknande "tänker igen att det bästa vore om du dog inatt".....

Eller var det ett annat tillfälle?
Nåväl.
Citera
2021-08-24, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vad vet du om det?
Gällande Hiding, har hon annat att jobba med.

Om du har följt tråden så har du säkert läst att Notknapparen la ut en intervju med Åsa Hiding där hon klart och tydligt deklarerar att HD är helt avförd från utredningen. HD fick ett skadestånd för tiden hon satt häktad och ingen får ut ett skadestånd om dom inte blir avförd ur utredningen, Så nej HD är fri som fågeln vare sej du gillar det eller inte, Men dom kan alltid prova att häkta henne igen så hon får lyfta ett till skadestånd. Självklart har Hiding andra fall som ska upp i rätten, Så detta fall är arkiverat av både polisen och Hiding. Men för all del fortsätt gärna att skriva om HDs psykiska mående, om hennes burkletande, om hennes medicin intag, om hennes vägran att prata i förhör ( vilket är hennes rättighet som medborgare i Sverige). Ni ger säkert HD,JG och SOA ett gott skratt i alla fall.
Citera
2021-08-24, 16:07
Medlem
develis avatar
Giga Woodstock är viktigare än SD.

Påminner mig om att statistik och sviter är det primära för HD när hon loggar om den nyss mördade LWs cacher.
Smaklöst så det förslår.

HovR:
"ÅK: En hypotetisk fråga då.
Om det hade varit nån närstående till dig som var borta till exempel Stefan -
Spårlöst borta, du hade en dålig magkänsla..

Skulle du ha åtagit några som helst åtgärder eller skulle du ha åkt på semester?

H: Jag hade åkt.

Hade du åkt på semester?

H: Ja."

Nåt snarlikt sa hon till JS också.
Hon hade helt undanhållit att de skulle på giga.
Why?

Om SD fastnade i tullen som misstänkt för människorov, skulle hon leta upp likasinnade och fortsätta resan.
Citera
2021-08-24, 16:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Om du har följt tråden så har du säkert läst att Notknapparen la ut en intervju med Åsa Hiding där hon klart och tydligt deklarerar att HD är helt avförd från utredningen. HD fick ett skadestånd för tiden hon satt häktad och ingen får ut ett skadestånd om dom inte blir avförd ur utredningen, Så nej HD är fri som fågeln vare sej du gillar det eller inte, Men dom kan alltid prova att häkta henne igen så hon får lyfta ett till skadestånd. Självklart har Hiding andra fall som ska upp i rätten, Så detta fall är arkiverat av både polisen och Hiding. Men för all del fortsätt gärna att skriva om HDs psykiska mående, om hennes burkletande, om hennes medicin intag, om hennes vägran att prata i förhör ( vilket är hennes rättighet som medborgare i Sverige).
"Ni ger säkert HD,JG och SOA ett gott skratt i alla fall."

Likt du ger mig med din frenesi att bedyra HDs oskuld?
Citera
2021-08-24, 16:17
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

HD kan inte kväsa LW i det offentliga rummet men vill gärna dölja otroheten inom GC-världen, som om inte nåt större hänt och bara rulla vidare.
Hon förlåter SD, är överslätande och förstående.
Skulle tippa att det tangerar känslor som skam och kränkt. Fasader.

Så när han fortsätter träffa LW och inte väljer henne fullt ut är det garanterat megakränkande.

Hon har nämligen fått dagsformen tillbaka på vårkanten. De har sex, hon är inte sjukskriven längre, de gör roliga resor och hon jagar burkar som aldrig förr.

Citat:

HÅ säger att LW bjöd in sig själv.

Men det kanske inte passar din agenda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in