Citat:
Ursprungligen postat av
Strongmanx2
Sansat och lugnt svar, tack för det.
Älskar gamla ordspråk.
I brist på bättre ord så finns det inget att upptäcka med bank-id. Jag betalar räkningar vid ett tillfälle per månad och det tar högst 5min, och då är det inkluderat att sätta sig ner vid datorn, sätta igång datorn samt klicka sig ut på det stora nätet.
Har märkt av en tendens på mestadels yngre personer att ni vill få saker gjorda direkt, varför ska ni betala en räkning direkt? Ni vinner inget på att betala direkt och ni förlorar heller inget på att betala inom utsatt tid.
Är det något som sitter i skallen hos dig/er att få saker gjorda omgående eller ligger det något annat i det beteendet?
Ta inte illa vid dig nu, jag menar inget ont. Vi hade en f.d spelmissbrukare på jobbet som betalade av allt direkt för då fick karln en klarare överblick över sin ekonomi och hur mycket han kunde bränna bort utan att skita i det blåa skåpet.
Tack jag tar inte illa upp mig hehe, jag gillar att ha diskutioner om fakta saker, men i mitt fall så fungerar det bra med Mobilt Bank Id och jag skulle inte klara mig utan den faktiskt, nu när man är van med detta efter flera år, det kanske är överdrivet, men de underlättar snabbheten med allt, jag beställer mycket från nätet, eller mycket och mycket,lite då och då, men då brukar jag helst ta Klarna faktura och betala inom 14 dagar, då får jag fakturan sen på E-posten till mobilen, då betalar jag av den på en gång med Bank Appen och mobilt Bank ID om den dyker upp, oftast så dyker den upp på jobbet när man jobbar dagtid på mailen..Jag har inga spel missbruksproblem
De vanliga månadsräkningarna lägger jag upp direkt så fort det dyker upp oftast 27e varje månad så att alla tas sen på samma gång och datum, då har jag bra koll på ekonomin.
Men jag känner folk som fortfarande har Sparbanks Giro och betalordehäftet kvar och de är ju bra att detta finns fortfarande att skicka ett brev varje månad.Detta kan man jämföra med bankdosan faktiskt
Bankdosan
-Först lösen ord på 4 siifror
-Sen APP 1
-Då får du en herrans massa siffror som du ska knappa in 61054656
-Då är du inne i banken
-Sen välja APP 2 och mata in en serie med siifror, det blir en massa onodiga siffror som man måste mata in ständgt, sen finns det en serie med nummer som du ska mata in i dosan, och vice versa..
Mobilt BankID
Men med Mobilt Bank-Id då öppnar du bara BankID på mobilen, sen loggar du in i banken på Appen eller datorn t.e.x knappar in personnumret och väljer mobilt BankId öppnar QR koden siktar in kameran och vips då är du inne och knappar in din personliga 6 siffrror på appen, enkelt
Sen när du betalar en räkning då är det bara att betala att godkänna räkning med dina sex siffror som du dyker upp, enkelt....
Varför krångla till det mer, när det finns möjligheter till ett enklare liv, alla väljer sina alternativ, ha nu en bra Tisdag...
mvh/